Ishimura byla jen prvním dějstvím. Na stanici Sprawl se rozjíždí nová noční můra a břitvovité končetiny opět klapou potemnělými chodbami.
Život se s Isaacem Clarkem zrovna nemazlí. S vypětím všech sil přežil peklo na palubě těžařské vesmírné lodi USG Ishimura, kde podivný artefakt jménem Marker proměnil posádku v nechutné vraždící zrůdy. Isaac jako správný vesmírný inženýr popadl nejbližší plazmovou řezačku kovů a statečně se pustil s potenciálními výherci miss obluda do soutěže: „kohopak naporcují jako prvního“. Vyhrál. Bohužel kontakt s Markerem si vybral svoji daň v podobě nevratného poškození mozku hlavního hrdiny, kterého od té doby týrají mučivé a sebedestrukční halucinace.
Pomoci by možná mohla psychiatrická léčba na Sprawlu – gigantické základně na Titanu, jednom z měsíců Saturnu.
Atmosféra je temná a svíravá, ale vsází spíš na klasické lekačky, než na nějak důsledněji budovaný psychický teror
Jenže lelkování ve svěrací kazajce narušuje siréna a povědomá břitvovitá končetina projíždějící lebkou muže, který chtěl Isaaca osvobodit. Necromorphové, zrůdy z Ishimury , si našly cestu i na Sprawl a druhé kolo o přežití může začít.
Smrt mezi hvězdami
Dead Space 2 stejně jako předchůdce představuje third person akční horor. S hlavním hrdinou se proplétáte chodbami a prostorami (tentokrát) katastrofou poničené základny, kde prakticky nic nefunguje, po zemi se válí mrtvoly původních obyvatel a ve stínech se prohánějí zrůdy hledající další oběť, kterou by mohli zmasakrovat a proměnit na sobě podobnou. Vy se snažíte najít cestu dál, takže hackujete počítače, zprovozňujete nefunkční dveře a řešíte podobné problémy. A pochopitelně masakrujete zrůdy. Protože se Dead Space odehrává na vesmírné základně, čekají vás i výlety do vzduchoprázdna a kraulování po místnostech bez funkční umělé gravitace. Prostě idylka pro fanoušky klasické sci-fi.
Atmosféra je temná a svíravá, ale vsází spíš na klasické lekačky, než na nějak důsledněji budovaný psychický teror. Až na samotný úvod budete mít prakticky po celou hru k dispozici slušný (a pestrý) arzenál, i když munice je stejně jako v prvním díle velmi, velmi poskromnu.
TIP: Využívejte okolí! Stačí se rozhlédnout po lokaci a třeba najdete nějakou z povalujicích se mrazících či vybuchujících lahví. Munice je málo a každá jiná možnost likvidace protivníků se hodí.
Zvlášť na vyšší obtížnosti. Nicméně zbraň pevně svíraná v ruce vždy představuje jistotu, že máte možnost se bránit a Necromorphové znamenají jen dočasnou překážku – do doby, než jim upálíte/ ustřílíte/uřežete jejich klackovité končetiny.
Přímý kontakt se zlem však působí méně strašidelně než jeho letmé a opatrné naznačování, které bylo přítomno zejména na začátku prvního dílu. Ano, Dead Space 2 je prostě o něco akčnější než první díl a v tomto ohledu to hře podle mě občas ubližuje, ale tvůrci to dokážou bohatě kompenzovat jinak.
Isaac je na hlavu
Trefou do klobouku bylo vytvořit z Isaaca samostatnou osobnost na místo hráčova nemluvného avatara, jako to bylo v původním Dead Space.
Přímý kontakt se zlem působí méně strašidelně než jeho letmé a opatrné naznačování
Bez přidání hlasu a emocí by nefungovalo postupné sžírání hrdiny halucinacemi, které se stále stupňují a nechávají na pochybách, jestli aktuální události jsou skutečně, jak Isaaca, tak samotného hráče.
Právě sledování chřadnoucího psychického stavu hlavního hrdiny je často zajímavější, než jinak poměrně klasická dějová linka s jedním pevným cílem a několika nikterak překvapivými zvraty.
- Skvělá atmosféra
- Výborné tempo
- Stanice Sprawl
- Isaac a jeho halucinace
- Spousta vylepšní
- Poměrně klasický příběh
- Kampaň mohla být i delší
- Občas až moc akční
- Multiplayer jen do počtu