PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Dead Space 2 – smrtící ukolébavka (exkluzivní preview)

Tichý hlásek, hromada mrtvol a neschopnost odlišit skutečnost od halucinace. Vítej zpátky, Isaacu.

Vesmírná stanice, hlasy ve vysílačce a tísnivá samota – to samo by stačilo k tomu, aby se Isaacovi zježily všechny chlupy na těle. Něco takového už totiž zažil na těžební lodi Ishimura, po prvních několika krocích v temnotě objevil nechutná monstra a nakonec musel pochybovat i o svém duševním zdraví. Návrat do civilizovaného světa mu měli usnadnit psychiatři a série vyšetření v nemocnici na okraji vesmíru. Když už se zdá, že je všem nočním můrám konec, vypadne v celé vesmírné stanici elektřina a ozve se jen vřískot.

 

Isaac nevěří vlastním očím, ale zdá se, že záchrana lidstva a pobití stovek nekromorfů zase zůstane na jeho věrné plazmové řezačce. S povzdechnutím tak bere svůj pracovní nástroj a vyráží do nebezpečných chodeb. Ostatně o tom, jak druhý díl začíná, si můžete přečíst v již dříve zveřejněném preview, tento článek se ale zaměřuje na dojmy z exkluzivní ukázky hry.

Když už se zdá, že je všem nočním můrám konec, vypadne v celé vesmírné stanici elektřina a ozve se jen vřískot

První výraznou změnou, které si všimnou i ti, jež první Dead Space nehráli, je fakt, že tentokrát nepřicházíte na už zamořený vesmírný koráb, ale skutečně jste přítomni vypuknutí infekce. Uvidíte umírat spoustu lidí, krátkodobě budete s některými spolupracovat a hlavně uslyšíte ve vysílačce o něco více hlasů. Ti, kdo by chtěli brblat, že survival horor není o spolupráci s ostatními, se mohou uklidnit. V hejnu nepřátelsky naladěných příšer totiž o samotě strávíte 95 % času.

Návštěva v kostele

Ptáte se jaká hejna, když jsou všude kolem jen úzké servisní chodby? Zapomeňte na stísněnost Ishimury a představte si obrovskou vesmírnou stanici, kde sice úzké prostory nechybí, ale která také nabízí obří prostranství. Třeba návštěva v kostele Unitologistické církve (hraje v příběhu obrovskou roli a hráč by se o ní měl dozvědět podstatně víc, než v prvním díle) nebo útěk na jednu z vesmírných vyhlídek stojí za to. Napadení hromadou zmutovaných dětí už nepotěší, zvlášť když se zrovna nacházíte uprostřed veliké místnosti a nepřátelé se k vám blíží doslova ze všech stran.

VIDEO: 3632 'Dead Space 2 - Lullaby trailer'

Malé děti logicky znamenají nové nepřátele, jichž by mělo Dead Space 2 skrývat v rukávu mnoho. Z taktických důvodů autoři ještě nechtějí odkrývat všechny karty, takže se nám ze zástupců EA Czech povedlo vytáhnout pouze zmínění a představení právě těchto malých dětí a zvracejících zombíků. Ti lehce připomínají Boomera z Left 4 Dead a udivili všechny přítomné svou až nezvyklou tuhostí. Samotní ještě tak velký problém neznamenají, ale zkuste je přehlédnout v hejnu nekromorfů…

deadspace2_01.jpgdeadspace2_02.jpg

Pozadu nezůstávají ani souboje s bossy, kde se dočkáte nových a originálních monster, které bohužel budete opět likvidovat střelbou do míst připomínajících nádory. Míření sice dle všeho není zrovna lehké, ale přeci jen je takový způsob boje lehce ohraný. Potěší proto několik nových aspektů, jež zahrnují třeba asistenci vesmírné stíhačky a vycucnutí Isaaca do vesmíru, kde se odehraje velké finále celé potyčky.

Upovídaný údržbář

S vycucnutím souvisí i pohyb ve stavu beztíže, který je nově zajišťován pomocí trysek na Clarkově obleku. Místo skákání volně levitujete v celém areálu a musíte si dávat pozor jen na nebezpečné nepřátele a poletující předměty. S beztíží rovněž souvisí několik hádanek, které by měly být o něco složitější, než ty v předchozím díle a měly by se v nich znatelně více využívat speciální schopnosti Isaaca. Stáze a podobné frajeřinky by se tak měly stát vašimi nejlepšími přáteli.

Osobně jsem se za kratičkou půlhodinu s hrdinou sžil mnohem víc, než za celé Dead Space

Isaac si v průběhu řešení takovýchto hádanek dokonce řekne o radu, aby zapojil i ostatní členy týmu. Ve vesmíru jej uslyší aspoň někdo, ale hlavně jej samozřejmě uslyšíte vy, stejně jako v případě delšího zákysu obdržíte řádně nakopávající indicii. Dle slov autorů i shlédnuté prezentace se zdá, že je protentokrát na osobnost Isaaca kladen mnohem větší důraz, což je jen dobře. Osobně jsem se totiž za tu kratičkou půlhodinu s hrdinou sžil mnohem víc, než za celé Dead Space a měl jsem o něj dokonce i větší strach.

deadspace2_03.jpgdeadspace2_04.jpg

Jediné, co mě ohledně hry děsilo, byl fakt, že většinu ukázky slepené z různých pasáží hry zabíraly akčnější souboje. Atmosféra strachu tak přes všechny sliby nebyla zrovna nejsilnější a hra spíše připomínala akční jízdu. Prezentující zaměstnanci EA se však dušovali, že chtěli jen ukázat největší změny a rozhodně to neznamená, že bychom se v průběhu hraní Dead Space 2 neměli bát. Snad mají pravdu – Dead Space totiž jinak vypadá zatraceně dobře.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Akční horor
Výrobce: Visceral Games | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 25. ledna 2011
  • Skvělá atmosféra
  • Výborné tempo
  • Stanice Sprawl
  • Isaac a jeho halucinace
  • Spousta vylepšní
  • Poměrně klasický příběh
  • Kampaň mohla být i delší
  • Občas až moc akční
  • Multiplayer jen do počtu
Váš názor Další článek: Darksiders 2 s novým hrdinou

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,