Dojmy: Zaklínač 2: Assassins of Kings – na RPG a na pivo

Potom se říkalo, že ten člověk přišel ze severu, Provaznickou branou. Šel pěšky, osedlaného koně vedl za uzdu.
Kapitoly článku

Zaklínač se vrací, kráčí nezměněným krokem a přece je jiný – pokud je to vůbec možné, zdá se, jako by ještě více dospěl. Rysy v dravčí tváři se rozevírají do výsměšného úšklebku ve chvíli, kdy čelí obřímu netvorovi, stejně jako se za tvrdým a nekompromisním pohledem skrývá srdce, které podávané mutageny nijak nezasáhly. Palčivá rozhodnutí, kdy se rozhodujete mezi jednotlivými zly a přemýšlíte, které z nich je to nejmenší, vám tak hra neulehčí přístupem „je to přece hajzl.“ Geralt je totiž v jádru lidský a laskavý.

VIDEO: 2801 'Zaklínač 2 - trailer s CZ titulky'

Stejně, jako je neuvěřitelně zajímavý i tým vývojářů, jež za dalšími eskapádami Bílého vlka stojí. Už při vstupu do místnosti bylo vidět, že někomu na novinářích záleží – objevil se tak před námi jak epický press-kit, obsahující dokonce notýsek s „našimi vlastními poznámkami z prezentace,“ tak i vychlazené polské pivo.

Milují to, co dělají, rozumí principu Zaklínače a hře by obětovali snad cokoliv

Podle postoje a show, kterou Poláci dále předvedli, však byla patrná ještě jedna věc – že milují to, co dělají, rozumí principu Zaklínače a hře by obětovali snad cokoliv.

zaklinac2_01.jpg zaklinac2_02.jpg

Ostatně už show, která začala jednoduchou prezentací, dává tušit, že autoři nejsou žádné Bčka – když pokračování v číslech srovnali s původním dílem, dostalo se jim od čekajících novinářů jen tichého vydechnutí. Tři možné začátky (odvíjející se od konců prvního dílu), šestnáct možných konců, hodina a půl animovaných sekvencí, přes třicet typů výzbroje a jedno nové znamení, které se Geralt bude moci naučit. Celkem dost věcí navíc, nemyslíte? Jedné věci je ve hře přeci jen méně. Sedm set nahrávacích obrazovek totiž nahradily pouhé čtyři.

Pěknější a živější

Poslední věc má na svědomí hlavně zbrusu nový engine, který jste už mohli vidět na obrázcích a ukázkách dříve. Zdálo se mně však, že na něm autoři stále pracují a dále ho vyvíjejí, protože prezentovaná ukázka vypadala lépe, než obrázky předtím. Možná však enginu prostě lépe sedí interiéry osvětlené mihotajícími se loučemi, nebo autoři jemně vylepšili volumetrická světla a další prvky, které v mnoha případech dělají grafiku hry živější a na oko líbivější.

Co říká na hry o Zaklínači Sapkowski?

Občas se vám povede něco, co byste normálně ani nepovažovali za možné. Jednou je to sbalení krásné dívky, podruhé heroický sportovní výkon, potřetí třeba náhodné setkání u piva s jedním z nejslavnějších fantasy spisovatelů. Mně se v pondělí povedlo to třetí a řeč se v průběhu stočila právě i na hry o Zaklínači. Sapkowski se mě ve chvíli, kdy jsem zmínil Zaklínačské tituly, nenápadně zeptal, jaké vlastně jsou. Potvrdil jsem mu že, na rozdíl od příšerného seriálu, výborné.

sapkowski.jpg

Andrzej pak prohlásil, že to rád slyší, aby se o problematice hraní sám rozpovídal trochu víc – prohlásil, že on sám nehraje, jen ho zaujalo rozpracování příběhu a těší ho i přístup vývojářského týmu, jenž s ním občas něco málo konzultuje. Celkově mě tento rozhovor víc než potěšil, jelikož Sapkowski potvrdil slova tvůrců hry, které mimochodem uslyšíte ve videointerview, jež vám již brzy přineseme.

Aniž by se autoři nějak extrémně chlubili, vypadá celý engine působivě, streamuje velmi rychle a osobně jsem si nevšiml žádného doskakování textur. Když jsem se pak na loadingy zeptal podrobněji v interview s autory (přineseme vám jej předabované někdy příští týden), bylo mně řečeno, že se hra nahrává v podstatě jen mezi kapitolami, nikde jinde byste pak nahrávací obrazovku vidět neměli. Jeden z designérů se pak půl slůvkem zmínil, že to platí jen za předpokladu, že nebudete mít slabý počítač – tam byste se s nějakým nahráváním lokace údajně setkat mohli.

zaklinac2_03.jpg zaklinac2_04.jpg

Co však autoři nezapomněli zdůraznit asi stokrát, je nová tvář Geralta. Ta, kterou jste viděli dříve, totiž nebyla finální a autoři na ni stále pracovali. Kdo ví, možná za to může pouze vlna nevole, ale je nutno uznat, že Bílý Vlk už nevypadá jako Ken, ale rysy v obličeji mu značně zhrubly. Což se k člověku, který je posetý stovkami jizev, prošel bezpočtem konfliktů a svým rozhodováním ovlivňoval osud celého světa, jednoznačně hodí mnohem více. Navíc v něm jde konečně poznat bijec z prvního dílu.  

Dostupné pro: PC, X360
Žánr: RPG | Fantasy RPG
Výrobce: CD Projekt RED | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 17. května 2011 (PC)
17. dubna 2012 (X360)
  • Větvení příběhu a možnost volby
  • Skvělé dialogy
  • Prvotřídní příběh
  • Vtip
  • Středověká atmosféra
  • Lehce konzolové ovládání
  • Příliš otevřený konec

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,