Galaxy of Fire 2 - Elite nové generace (recenze)

První Galaxy of Fire představoval naprosto výtečný vesmírný simulátor. Dvojka je ve všech ohledech vylepšená, co dodat víc? Přesvědčte se v recenzi.

Naprosto dokonalý vesmírný simulátor. Tak by šlo Galaxy on Fire 2 shrnout v jedné větě. První díl se na mnoha platformách stal legendou a nastavil laťku velmi vysoko, proto se i od druhého dílu čekalo mnoho a je mou milou povinností oznámit, že druhý díl svého předchůdce překonal ve všech směrech.

Příběh se začíná odvíjet po událostech prvního dílu, kdy Keith T. Maxwell je díky poruše hyperpohonu, po souboji s piráty, mrštěn časem o 35 let do budoucnosti.

Naprosto dokonalý vesmírný simulátor. Tak by šlo Galaxy on Fire 2 shrnout v jedné větě

Loď při tom vezme za své, takže začíná úplně “od píky” na zapadlé stanici těžbou rudy z asteroidů. Po první větší bitce s piráty dostanete novou loď (spíš takové vesmírné necky) a kontakt na pozemského velitele - hlavní příběhová linie se rozjíždí.

Budete-li ji sledovat (nic jiného vám stejně nezbyde, chcete-li hru dohrát), navštívíte časem i domovský svět tajemné rasy Vossk, ale upřímně, není kam spěchat. Galaxy on Fire 2 toho nabízí mnohem více než jen (byť bohatou) hlavní příběhovou linii. Ve svém jednání jste naprosto svobodní a je jen na vás, z čeho získáte peníze na nové lodě a lepší vybavení. Možností je MNOHO:

těžba s patřičným vybavením (scanner a vrták) můžete dobývat rudu z asteroidů. Rud je SPOUSTA druhů a samozřejmě, že některé jsou vzácnější, než jiné. Krom toho se i asteroidy dělí do několika tříd, dle výtěžnosti. Pokud se vám podaří úspěšně navrtat asteroid “typu A”, můžete vytěžit i čistou rudu, jejíž cena je oproti klasické závratná. Při těžbě je nejdůležitější udržet vrták v centru vrtu, jinak se vám asteroid rozletí na kousky a vy nezískáte zhola nic.

pirátství a kradení – opět budete potřebovat patřičné vybavení (tažný paprsek a EMP). Pak stačí znehybnit nepřátelskou (nebo i přátelskou, ale nečekejte, že si tím získáte všeobecnou popularitu a sympatie) loď a zaměřit paprsek. Cizí náklad se pak rychle stane vaším majetkem. Můžete posbírat i náklad z rozstřílených lodí, ale výbuch část nákladu zničí.

obchod – levně koupit, draze prodat. Každá stanice, každý systém, produkuje jiné zboží a samozřejmě v jiných cenových kategoriích.

MISE – velká písmena jsou plně na místě. Na každé stanici je, krom jiného, bar. Je to místo neformálních setkání a neoficiálních obchodů. Můžete se zde nechat najmout na ochranu konvoje, případně na likvidaci téhož od protistrany, zúčastnit se soutěže “kdo sejme víc pirátů”, stát se lovcem odměn, vydat se na záchranou výpravu a zdaleka jsem ještě nevyjmenoval všechno. Krom toho zde pod rukou můžete zakoupit či prodat zboží, vybavení a hlavně plány na zbraně a vylepšení lodi, které neseženete nikde jinde ve známém vesmíru, najmout wingmany atd. Mise můžete přijímat pro každou ze čtyř přítomných ras, čímž si budujete svou reputaci. Klidně se vám tak může stát, že pokud budete za jednu rasu bojovat proti druhé, nevpustí vás do “nepřátelské” stanice a ještě vás na uvítanou počastují lasery.

Vedlejší zdroje příjmů jsou nezbytnou nutností, bez pořádného vybavení se v pozdějších fázích hry prostě nehnete.

A tím se dostáváme k hangáru, dalšímu frekventovanému místu na každé stanici. Za prvé zde můžete nakoupit lodě – čím vyšší technologickou úroveň stanice má, tím lepší lodě, výzbroj a vybavení budou mít v nabídce. Na každou loď můžete namontovat určitý počet primárních zbraní (kanóny a lasery všeho druhu), sekundárních zbraní (rakety, bomby) a vybavení (scannery, posilovače tahu motoru, kabiny pro cestující, vrtné soustavy, pancíře, štíty...). Výběr je skutečně obrovský a možností optimalizace vaší lodi je nepřeberné - přesně tak, abyste si mohli loď přizpůsobit svému hernímu stylu.

Galaxy on Fire 2 02.jpg Galaxy on Fire 2 03.jpg

Grafika hry je naprosto neuvěřitelná, množství jednotlivých efektů snad nepopsatelné. Zkoušel jsem hru na “stařičkém” iPhonu 3GS a neumím si představit, jakou vizuální podívanou si pak musí užívat majitelé iPhonu 4, případně nového iPodu.

Grafika hry je naprosto neuvěřitelná, množství jednotlivých efektů snad nepopsatelné

Vesmírné stanice působí monumentálně, planety mají krásné textury, vesmírné lodi jednotlivých ras se vizuálně odlišují, zasažené lodi kouří, exploze jsou úžasné... Dovolím si říct, že ještě před pár lety by taková grafika bohatě uspokojila nejednoho hráče počítačových her.

Galaxy on Fire 2 05.jpgZvuky jsou na tom podobně jako grafika – způsobí poklesnutí hráčovy čelisti. Všechny důležité postavy (a že jich je!) jsou kompletně namluvené, mimozemšťani mluví jako mimozemšťani, jednotlivé zbraně poznáte po sluchu a zvuky explozí lodí... famózní. Samozřejmě, čím větší loď, tím větší rána.

Jednoduš řečeno, Galaxy on Fire 2 je naprosto skvělým vesmírným simulátorem, ve kterém COKOLIV vás napadne, že byste chtěli vyzkoušet, na 99% budete moci udělat. Míra svobody je obrovská, “povinný” příběh je záživný a plný zvratů (přijde i láska ;-)) lodí, výzbroje a výstroje je tolik, že pravděpodobně nebudete mít ani šanci vše vyzkoušet. Přidejte podporu služeb Gamecenter a Openfaint, dokonale zpracované ovládání a dostanete hru, která si vysoký počet bodů prostě zaslouží.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Simulátory | vesmírný simulátor
Výrobce: Fishlab Studios | Webové stránky hry