Hysteria Project 2 - interaktivní filmový horor (recenze)

Pokračování hororové hry ve filmovém podání přichází po dvou letech zpět a maskovaný zabiják se vrací na displeje iZařízení. Půjde vám o život.

Z dílen francouzského studia Bulkypix byla přibližně před dvěma lety vypuštěna na AppStore zcela originální a inovativní hra Hysteria Project. Jednalo se o tzv. cinéma-vérité žánr, což v praxi znamená hráčskou účast ve filmu a s tím související ovlivňování děje. Autoři posléze slíbili pokračování, ale pouze v případě, že se hře bude dařit. Jak se zdá, vrah v černé mikině s kódovým označením „13“ zřejmě přilákal a vyděsil dostatečný počet iUživatelů.

Hned zkraje je třeba poznamenat, že Hysteria Project 2 (dále jen HP2) přináší oproti svému předchůdci letmé osvěžení, přestože se v hádankách, nejisté skákavé kameře či lekacích scénách takřka nic nezměnilo. Naštěstí si hra alespoň zachovala napumpovanou a nefalšovanou hororovou atmosféru.

Hra si zachovala napumpovanou a nefalšovanou hororovou atmosféru.

Velký důraz se klade i na minihry spočívající například v udržení rovnováhy při běhu, zadávání kódu ode dveří s naštvaným zabijákem za zády, uhýbaní smrtonosným laserovým paprskům a podobně. Scéna, kdy jste s vrahem v jedné místnosti, přičemž musíte neustále držet dvířka od skříně, aby o sebe netřískla, a vy jste tak neprozradili svoji skrýš, je jedna z nejvíce atmosférických, jakou jsem kdy v mobilní hře viděl.

Bohužel minihry mají i své ALE. Jejich nesplnění vás totiž takřka vždy stojí život. HP2 je totiž neuvěřitelně těžkou hrou, ve které budete neustále umírat. Bulkypix dokonce museli na popud hráčů vydat oficiální podrobný návod, a to už o něčem vypovídá. O to více vás zarazí zjištění, že hra je neuvěřitelně krátká. Už první díl se dal dohrát za 40 minut, druhý je na tom velice podobně. Navíc chybí motivace, co by vás přinutila hru projít znovu.

Jedním z faktorů bránícím k dřívějšímu dohrání je bohužel i nepovedené ovládání. Přehození horizontálních os a absolutně necitlivé reakce hry na dotek vás častokrát dostanou do situací, kdy máte chuť s mobilem praštit o zem. Ovládání kazí ještě jednu věc – a to celkovou hororovou atmosféru, která má něco do sebe a mohla by konkurovat hororovým béčkovým slátaninám. V tom dobrém slova smyslu, pochopitelně.

V Hysteria Project 2 narazíte na mnohem zajímavější a rozvětvenější příběh. Už nejde jen o útěk před vrahem, jak tomu bylo v předchozím díle, ale místo toho lehce „naťuknete“ několik záhad z výzkumného prostředí.

V Hysteria Project 2 narazíte na mnohem zajímavější a rozvětvenější příběh

Navíc hra přináší i novou postavu, a to výzkumnou asistentku, která vás skrze minivysílačku provede celým zařízením a také v hodně situacích pomůže.

Když už jsme u toho vylepšování, je třeba zmínit i grafickou stránku hry, která od minulého dílu o dost povýšila. Videa jsou v parádním ostrém rozlišení a také in-game scény pobraly o pár textur více. HP2 je tedy opravdu spíše filmovým zážitkem, než herním. A jako v každém správném hororu, ani zde nechybí atmosférický hudební podklad, ze kterého vám bude běhat mráz po zádech, zejména když hrajete se sluchátky v uších. Pokud se bojíte rádi, stojí prostě Hysteria Project 2 za zahrání.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Arkády | Hororová akce
Výrobce: Bulkypix | Webové stránky hry