Infinity Blade - Unreal Engine vyráží dech (recenze)

Epic Citadel byla ukázku potenciálu Unreal Enginu na iPhonu. Infinity Blade se snaží naroubovat hezkou tvářičku na samotnou hru. A jde jí to.

Epic Citadel představovala úžasnou ukázku grafického potenciálu Unreal Enginu na iPhonu. Teprve až Infinity Blade se snaží naroubovat hezkou tvářičku na samotnou hru. A můžeme rovnou prozradit, že vážně nejde jen o vizuální pozlátko.

Ve hře se ocitnete v roli nebojácného hrdiny, jenž přísahal, že sprovodí ze světa Božího krále – mocnou, téměř nesmrtelnou bytost pohrdající celým lidstvem.

Infinity Blade se snaží naroubovat hezkou tvářičku na samotnou hru

Vede jej i touha po pomstě, jelikož God King má na svědomí hrdinova otce. Po dvaceti letech přicházíte na hrad zlého krále v ošumělé otcově zbroji, abyste se mohli postavit jeho věrným přisluhovačům a splnit tak dávný rodinný slib. Nepřátelé se objevují ve všech tvarech a velikostech – od normálních žoldáků, přes brutální bojové obry, až po jakási kolosální mechanická monstra, a všechny musíte zmasakrovat, utéct před nimi nelze. S každým zabitým bojovníkem nebo otevíráním dřevěných truhel získáváte do vínku velmi cenné zkušenosti, peníze či novou výzbroj.

Tradiční herní kolotoč narušuje souboj s hlavním bossem. Král je mnohem hbitější, silnější a agresivnější než jeho nohsledové a pokud vás zabije (jakože vás zabije určitě), hra se posune o několik let dopředu a vy hrajete syna předchozího hrdiny. Potomek si vždy zachovává veškerou úroveň a výzbroj svého otce, avšak i monstra jsou stále silnější a ovládají nové útoky. Z počátku netradiční nápad ovšem představuje i hlavní problém hry, stále stejný cyklus pokračuje dokola, dokud jeden vyvolený z hrdinského rodu neporazí God Kinga.

Nohy do země zaražené

Infinity Blade rozhodně není čistokrevné RPG, ale spíš akční hra s RPG prvky. Tvůrci sebrali hlavní postavě svobodný pohyb, lze se pohybovat pouze po předem určených místech označených modrými tlačítky. Stačí na nějaké ťuknout a rytíř se v animaci přesouvá na vybranou lokaci. Pokud stojíte, můžete se rozhlížet v úhlu cirka 180° a vybírat, kam se přesunete dál. Absentující možnost volného průzkumu až tak nevadí, hlavní důraz je kladen na souboje, které vám poskytnou dostatečný nával adrenalinu.

Infinity Blade rozhodně není čistokrevné RPG, ale spíš akční hra s RPG prvky

Systém boje je naprosto jednoduchý a účelný – prostě potáhnete prstem v tom směru, ve kterém chcete, aby udeřil i váš hrdina mečem. Odpovídajícím způsobem se ovládají i kouzla, stačí nakreslit požadovaný symbol na displej. Kromě toho tu najdete tlačítko pro speciální úder, které se musí nabít a protivníka na chvíli ochromí. Naprosto zásadní je i včasné uhýbání či blokování nepřátelských útoků.

Boje se odvíjí podle síly vaší výstroje, každý předmět přidává body k nějaké schopnosti (zdraví, útok, obrana, atd.) a některé i jiné další bonusy, jako kupříkladu extra zkušenosti. Vaše dovednosti si lze vylepšovat za body získané postupem na vyšší úroveň. K dispozici je úctyhodné množství výstroje a výzbroje a díky fantastickému enginu změnu okamžitě rozeznáte.

Vizuální podívaná

Po grafické stránce není co vytknout. Unreal Engine 3 ukázal svoji sílu a hráč bude slintat již od prvního okamžiku spuštění. Všechno vypadá skvěle, od detailního prostředí, přes perfektně vymodelované modely postav až po světelné efekty.

Nic není dokonalé a pochopitelně i na Infinity Blade se najdou chybičky. Rozhodně bychom hře mohli vytknout překvapivě malý prostor hradu, ve kterém se ke králi dostanete opravdu už po několika soubojích. Když nakonec porazíte God Kinga, není již nic, co by vás přinutilo hrát celou hru znova. Naštěstí autoři přislíbili v blízkém updatu nové lokace, nepřátele, předměty a dokonce i multiplayer. Infinity Blade můžeme považovat za nejlepší a zároveň nejlépe vypadající hru za 5,99 dolarů (asi 120 Kč) na App Store.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Akce | Akce s RPG prvky
Výrobce: Chair Entertainment | Webové stránky hry