PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Star Wars: The Force Unleashed 2 - Síla s vámi (recenze)

První díl se stal i přes smíšené recenze prodejním hitem. Pokračování přichází s ambicí dokázat, že může být víc, než jen obyčejnou hrou dle licence.

Force Unleashed 2 vás opět usadí do role Starkillera, Darth Vaderova tajného učedníka, který se v prvním díle přidá na stranu rebelů, za což ve finále draze zaplatí. Vlastně nejste přímo původní hrdina, ale jeden z mnoha Starkillerových klonů, z nichž si Darth Vader buduje armádu. V okamžiku, kdy Starkiller odmítne Vaderův test v podobě zabití Juno Eclipse (láska originálního Starkillera z jedničky), uniká své smrti jen o vlásek a po divokém útěku z klonovací základny na planetě Kamino se vydává na cestu za objevením pravdy o svém původu.

Příběh byl vždy silnou stránkou her ze světa Star Wars a i minulý Force Unleashed se za něj rozhodně stydět nemusel. Bohužel v případě dvojky to už tak neplatí. Ačkoliv základní zápletka s hledáním Starkillerovy identity nabízí poměrně dobrý prostor k vytvoření klasického příběhu v duchu předchozích Star Wars her, v druhé polovině se takřka vytratí a nahradí ji hloupá lovestory.

Force Unleashed 2 vás uzemní počtem míst, na která Starkillera zavede

Starkiller se neohlíží nalevo ani napravo a fanaticky hledá Juno Eclipse. Oproti jedničce, která poutavě líčila Starkillerův přechod na stranu Jediů a nabízela několik zajímavých dějových zvratů, je příběh dvojky až zoufale prázdný.

Cestovat se nebude

Pokud jste zvyklí se hrou ze světa Star Wars procestovat půlku galaxie a navštívit bezpočet planet, uzemní vás Force Unleashed 2 počtem míst, na která Starkillera zavede. Pokud nebudu počítat krátkou nehratelnou návštevu mistra Yody na planetě Dagobah, kde se Starkiller div nesrazí s mladým Lukem Skywalkerem (Force Unleashed 2 se odehrává pouhý rok před začátkem čtvrtého dílu), obsahuje hra pouhopouhé čtyři velké levely, opticky rozdělené do několika menších.

Star Wars Force Unhleashed 2 01.jpgStar Wars Force Unhleashed 2 02.jpg

Kromě již zmíněné klonovací základny na planetě Kamino, která je zároveň i dějištěm finále, se Starkiller podívá už jenom na planetu Cato Neimoidia, kde je v gladiátorské aréně zavřen z jedničky známý velmistr Jedi Rahm Kota a následně už jen zpět na orbitu Kamina.

Se Sílou se sranda

Přes chudou nabídku misí má Force Unleashed 2 čím zaujmout. Herní a soubojové mechanismy vychází z prvního dílu a díky spoustě drobných vylepšení je používání síly doslova lahůdkou. Bohužel tak trochu na úkor útoků světelnými meči, kterým je stále vyhrazeno jediné tlačítko, což souboje nablízko degraduje k obyčejnému opakování několika jednoduchých kombinací. Zábavnosti soubojů napomáhá vyšší variabilita nepřátel, kdy kromě obligátních Stormtrooperů narazíte na nepřátele imunní vůči útokům světelným mečem nebo naopak Silou. Nechybí ani několik minibossů, které jde dorazit efektivní, ale opakující se fatalitou.

Starkiller se tentokrát ohání hned dvěma světelnými meči, jež si může vylepšovat vkládáním různobarevných krystalů. Ty kromě změny barvy přidávají drobné vylepšení v podobě automatické regenerace zdraví, šance na zasáhnutí nepřítele blesky či ohněm a podobně. Dále ještě získává z každého zabitého nepřítele zkušenosti a může si ve třech stupních vylepšit jednotlivé schopnosti Síly.

Star Wars Force Unhleashed 2 08.jpgStar Wars Force Unhleashed 2 09.jpg

K těm dobře známým od minula přibylo zmatení, které donutí nepřítele ke střelbě do vlastních řad, případně k sebevraždě a odhození všech v okolí. Hra vůbec nerozlišuje mezi světlou a temnou stranou Síly, ačkoliv Starkiller bojuje po boku Jediů proti Impériu, nic ho neomezuje v používání temné Síly. Přitom tohle bylo propracovanější už ve starém Jedi Knightovi a postava padlého Sitha si o větší důraz na rozlišení mezi jednotlivými stranami Síly jednoznačně zaslouží.

Nezastavitelný zabiják

Hru oproti předchozímu dílu občas okoření hádanka, která obvykle vyžaduje dálkovou manipulaci předměty za pomoci Síly. Řešení se obvykle přímo nabízí, nicméně použití Síly na dálku se od minulého dílu hodně zlepšilo a zkrátka to dobře do hry zapadá. V některých částech hry zase musí Starkiller ukázat celý svůj potenciál – čeká ho ničení Tie Fighterů mávnutím ruky nebo souboj s bossem o velikosti menšího mrakodrapu. Zklamání naopak představuje finálový zápas, zbytečně natahovaný neustálým přivoláváním posil.

Star Wars Force Unhleashed 2 03.jpgStar Wars Force Unhleashed 2 04.jpg

Starkiller na své cestě působí téměř nezastavitelně. Díky Síle dokáže přežít jakýkoliv pád, nezastaví ho žádné dveře, skáče jako zdrogovaný kamzík a s předměty o několika tunách zachází jako s tenisovými míčky.

Starkiller na své cestě působí téměř nezastavitelně

Navíc většinou ze svých schopností disponuje již od začátku, takže i v prvních soubojích může využít několik zpočátku neuvěřitelně vypadajících způsobů likvidace nepřátel. Zatímco kdekoliv jinde by působila všemocnost hlavní postavy rušivě, ke světu, kde vládne Síla, to zkrátka patří.

Krása v kapkách deště

Pokud někde Force Unleashed 2 boduje, je to bezesporu grafika. Animace postav stojí na vysoké úrovni, prostředí je vytvořeno perfektně a zachovává si atmosféru světa Star Wars. Téměř neuvěřitelně se podařilo zpracovat například déšť stékající po komplexu na planetě Kamino, velkou pochvalu si rovněž zaslouží zničitelné prostředí. Nikoho asi nepřekvapí, že hudba se drží osvědčených motivů, které ke světu Star Wars patří stejně neodmyslitelně jako žlutý text běžící na začátku.

Star Wars Force Unhleashed 2 05.jpgStar Wars Force Unhleashed 2 06.jpg

Force Unleashed 2 si fanoušky získá především vylepšeným ovládáním, dobrou akcí a výborným zpracováním. Naopak bude zatracován pro příběh, jenž po nadějném začátku vyšumí do prázdna a pro krátkost, kterou má blíže spíše datadiskům než plnohodnotné hře. Kdyby měl Force Unleashed 2 příběh na úrovni prvního dílu, tak by to byla jasná osmička.

Dostupné pro: PC, X360, PS3, Wii, 3DS
Žánr: Adventury, Akce
Výrobce: LucasArts | Webové stránky hry