Po třech dnech probereme betu do hloubky, a to doslova. Zabloudíme do podvodního Vashj'ir a na obnovený Mt. Hyjal.
Kolegové už nakousli nejednu část betatesu Cataclysm, mé první kroky však směřovaly do úplně jiných končin. Samozřejmě, že jsem navštívil rodné Mulgore, ale pak rovnou do Orgrimaru a na rozkaz mladého Hellscreama jsem se vydal obsadit ostrovy vynořené poblíž Stormwindu.
Podobně jako u goblinů, i zde ukázali hlavy z Blizzardu, že mají vtipné nápady. Protože všechny lodě zabavil warchief pro své potřeby, pojedete s jeho legií na žoldácké lodi. To by nebylo nic tak zvláštního, kdyby posádku netvořili pomatení lidé. Ano, vojsko Hordy přepravují takovéto méněcenné rasy. Nemluvě o tom, že se ztrátami na obsluze cestou se počítá, i když ne vinou vaší, ani vašich spolucestujících.
Po vtipném úvodu přichází první hrozba, kdy vaši kocábku napadnou chapadla z hlubin. Jako mocný hrdina se jim samozřejmě rádi pokusíte čelit, ale veškerá snaha je marná, výroba tajemného předmětu Breath už začala a pomalu vyhledáváte ultimátní dovednost release spirit.
V tu chvíli přichází na scénu šaman s výbavou o tři tiery níže a plynule vás zachrání do potopeného vraku. Válka s Aliancí se odkládá a začíná boj o přežití v hlubinách.
Výroba tajemného předmětu Breath už začala a pomalu vyhledáváte ultimátní dovednost release spirit
Naštěstí hned při prvním z řady úkolů získáte schopnost dýchání pod vodou a zrychleného pohybu tamtéž, bohužel však s omezením na Vashj'ir.
Velmi rychle se také dostanete k podvodnímu mountovi, kterým není nic jiného, než přerostlý mořský koník. S tím se pak pod vodou můžete prohánět jako na lítákovi i se všemi nelogičnostmi k tomu patřícími. Plavání při dně je prostě pomalejší, protože vlastně jdete, ne?
Že by public quest?
Lov koníka s sebou přináší ještě jednu skoro novinku, prvek známý spíš z bojovek, nebo použitý v jednom z úkolů pro Hodiry - na obrazovce se objeví symbol a vy musíte spustit odpovídající dovednost. Jak už je u Blizzardu typické, pokud přijdou na podobnou věc, chtějí ji využít častěji, nejlépe ve stejné oblasti aspoň pětkrát.
Při jízdě pod vodou prostě musíte často mačkat dovednosti. Občas však ani mačkání nepomůže, pokud narazíte na rybu, co vás jednou dovedností prostě chytne do čelistí a odnáší do dále. Přichází tak souboj kdo zabije protivníka dříve, protože v tlamě ztrácíte pět procent životů za vteřinu.
Výrazně zajímavější jsou však nové druhy úkolů, které si nevyžadují vaše neustálé běhání tam a zpátky. Po dokončení některých questů prostě zazní povědomý zvuk a kliknutím na úkol jej vrátíte přímo na místě.
Při jízdě pod vodou prostě musíte často mačkat dovednosti
Do extrému je to přivedeno při náhodném zabití úhoře, kdy podobně na vás nový úkol prostě vyskočí a dokončíte jej zabitím osmi elektrizujících nepřátel. To vše samozřejmě plně ve třech rozměrech, protože voda tuto možnost poskytuje spolu se vším zmatkem.
Po řadě zajímavých a vtipných questů se pomalu začnete orientovat v hlubinách, podobně jako v dění tam. Potkáte nagy nákladně udržující své vězně při životě, vodní netvory obřích velikostí, elementály a obří vír, který sice vyrazí dech, ale je jen maličkostí vedle Maelstromu. A samozřejmě, že i tento vír skrývá svá tajemství.