PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Homefront – Amerika v ohrožení (preview)

Ameriku napadli Severokorejci a brzy bude jen na vás, jestli je pošlete zpět tam, kam patří. S otiskem okované boty na zadnici.

Útok Severokorejských vojsk na USA nikdo nečekal – celá země je po dopadu atomových bomb rozdělena na malé ostrůvky nezasažené radiací a EMP signál vyřadil z provozu veškerou elektroniku. Atmosféra teroru a násilí ubíjí i ty nejsilnější, kteří jen bezmocně sklání hlavu před agresory. Prostředí velkých amerických měst se najednou drasticky mění a známé věci ostře kontrastují s těmi cizími - všechno je špinavé a zaprášené, ulice pokrývají odpadky a ještě se jimi procházejí okupanti.

Homefront_02.jpg

Strýček Kim slaví vítězství a Strýčka Sama našli s prostřelenou hlavou a popřeli, že vůbec kdy existoval. Jenže jak už to u správných příběhů začínajících katastrofou bývá, z popela povstává hrdina. Hrdina s velkým H, hrdina, který se agresorů nebojí a pevně uchopí pušku, aby se v řadách hnutí odporu postavil Severokorejcům a poslal je tam, kam patří. K tomu však vede cesta dlážděná řadou mrtvol, výbuchů a předem naskriptovaných situací.

Strýček Kim slaví vítězství a Strýčka Sama našli s prostřelenou hlavou

Homefront si od prvního bojového záběru na nic nehraje a ukáže vám jasná pravidla hry – tady je, milý hráči, koridor, támhle probíhají skripty, támhle to krásně bouchá, támhle někde střílej, a když postřílíš dost, možná si budeš moct popojít o kousek dopředu. Zkus sejít z cesty a narazíš do plotu, zkus udělat něco nestandardně a nebude tě to asi moc bavit. Ale pokud se podřídíš našim pravidlům, čeká tě akční jízda, která působí děsně cool a trendy, a občas je to i docela sranda.

Střílení, výbuchy, atrakce a alegorické vozy

Jak jste dle popisu výše asi poznali, Homefront se shlédl v konkurenčním Call of Duty a sází na rychlé tempo spojené s předskriptovanými situacemi a chrlením nekonečného množství panáků. Koncept, který velká část hráčů miluje a velká nenávidí, protože se za posledních pět let takřka nezměnil. Ano, z naskriptovaných událostí klesá sanice i těm nejotrlejším, především je to ale proto, že autoři šokují kácením monumentálních staveb a monstrózními výbuchy (v demu se poroučela k zemi strážní věž, všechno kolem hořelo a nakonec nabouralo auto do supermarketu. Cool!) Což sice vypadá hezky, ale na hratelnost to má dopad minimální.

Homefront_03.jpg Homefront_04.jpg

Nepsaným pravidlem pak je, že spolu s vámi se boje účastní i nesmrtelní kolegové, kteří by sami klidně zvládli vyčistit celou místnost, ale zákonitě čekají, že do dveří vlezete jako první a postřílíte nepřátele sami. Co byste taky chtěli ve střílečce dělat jiného, že.

Přes jasně daný koridor se hráčova cesta zdá o něco volnější, než v CoD

Na oplátku vám pak ale spolubojovníci pomohou vstát, když vás na zem srazí tlaková vlna naskriptovaného výbuchu a přidají nějakou tu povzbudivou poznámku. Na tu však němý hrdina neodpoví, ani když ji pronese slečna nápadně připomínající Alyx z posledního Half-Life.

Homefront_art1.jpg

Originální změnou pak budiž fakt, že přes jasně daný koridor se hráčova cesta zdá o něco volnější, než v dříve jmenovaném titulu od Activision – může za to hlavně fakt, že exteriéry v Homefrontu jsou o něco větší a nabízí tak malinko širší manévrovací prostor. Aspoň to tedy po přímé otázce tvrdili samotní tvůrci hry, kteří si však rovněž pochvalovali samostatnost umělé inteligence – upřímně jsem si nějakého chytřejšího manévru při prezentaci asi dvacetiminutového úseku všiml jen jednou, zatímco neustálého nabíhání nekonečné řady tupých vojáků na dvě místa na střeše asi dvacetkrát.

homefront_02.jpg homefront_06.jpg

Bezútěšnost a deprese

Nejspíš si toho všimli i sami prezentující, protože raději rychle zařadili zpátečku, aby ukázali hratelné předělové scény mezi jednotlivými misemi. A je nutno uznat, že tady uznale pokýval hlavou snad každý – bezútěšná atmosféra smíšená s nadějí, základny povstalců symbolizující malé ostrůvky svobody uprostřed čtvrtí, které ovládají rudí nepřátelé, a dokonale ukazují obyčejné lidské starosti uprostřed zničující války. Hra zkrátka zadrnkala na ty správné struny a dala vzpomenout na Ukrajinského STALKERa, jenž si s atmosférou pohrál také takřka dokonale.

Homefront_05.jpg Homefront_06.jpg

Kdyby mně autoři neukázali tyhle klidné kousky hry, asi bych Homefront šmahem odsoudil jako další klon Call of Duty, který není hodný příliš velké pozornosti, ale právě neotřelý příběh (pravda, podobný nápad se objevil ve Freedom Fighters, ale nebuďme detailisté) a smysl pro vykreslení celého pozadí válečného konfliktu ve mně zasadil červíka pochybnosti.

Bezútěšná atmosféra smíšená s nadějí, základny povstalců symbolizující malé ostrůvky svobody uprostřed čtvrtí, které ovládají rudí nepřátelé

Pokud totiž autoři zajímavého nápadu využijí a dokáží napsat poutavý příběh, jenž propojí s povedenou akcí, nedostanou pouhý klon Call of Duty, který si tu a tam vypůjčuje některé prvky z ostatních stříleček.

Homefront_01.jpg

Dostanou zajímavou hru, jež by mohla chytře a hlavně zábavně prozkoumat kapitolu partyzánského boje proti originálnímu nepříteli. Což se v záplavě moderních konfliktů a druhoválečných stříleček jen tak nevidí. Přestože moc nemám rád koridorové střílečky, na Homefront se těším – zdá se totiž, že by mohla mimo perfektní grafické stránky a „cool feelingu“ přinést i něco navíc – třeba zábavu, která se z CoD klonů pomalu ale jistě vytrácí.

Děsí mě však to, že autoři slibný koncept zazdí, stejně jako mně na klidu nepřidala věta jednoho z vývojářů: „Chceme dosáhnout poměrně dlouhé herní doby, mělo by se jednat o šest a více hodin.“ Jak to dopadne vám řeknu v březnu, kdy má Homefront oficiálně vyjít na PC, X360 a PS3.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Akce z blízké budoucnosti
Výrobce: Kaos Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 18. březen 2011
  • Atmosféra okupace
  • Netradiční nepřítel
  • Kvalitní dabing
  • Linearita
  • Přeskriptovanost
  • Krátká herní doba
Diskuze (3) Další článek: Video: Resident Evil: Revelations

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,