Amazing Alex - další trefa tvůrců Angry Birds (recenze)

Dlouho se čekalo na další hru tvůrců kultovních Angry Birds. Amazing Alex ale právě dorazil a snaží se vám řádně zavařit mozek.

Amazaing Alex nezapře, že pochází z dílny tvůrců Angry Birds. Ztvárnění je na první pohled roztomile líbivé, sázející na pestré barvy se stylem jak z kreslených grotesek. I samotný ústřední hrdina, malý rošťák s bujnou blonďatou kšticí Alex, působí jako sympatický hrdina, přestože kromě úvodní obrazovky a animovaných sekvencí ve hře prakticky vidět není. Hra je snadná na pochopení, k ovládání vám stačí jeden prst a 100 úrovní vás zabaví na pěkně dlouhou dobu. Přesto si ale nemyslím, že by Amazing Alex udělal takovou díru do světa, jako Angry Birds.

První monster hit Rovia měl totiž štěstí, tvůrci vytvořili geniální maskoty, které zabalili do nepříliš originální (freewarovka Castle Clout a z ní vycházející hra Crash the Castle vyšly dřív, na podobném principu staví i Boom Blox Stevena Spielberga), ale neskutečně zábavné logické hry.

Hra je snadná na pochopení, k ovládání vám stačí jeden prst a 100 úrovní vás zabaví na pěkně dlouhou dobu

Amazing Alex se snaží o něco podobného, ovšem nemá už tak marketingově zajímavého maskota a samotná hra je sice nesmírně zábavná, ale výrazně komplexnější než Angry Birds. Zatímco naštvaní ptáci mohli zaujmout prakticky kohokoliv, Alex představuje už spíš titul pro o něco pokročilejší hráče.

Celá hra je v podstatě kopií legendární DOSové fyzikálně/logické hry The Incredible Machine z devadesátých let. Ostatně z ní zřejmě čerpali inspiraci tvůrci hry Casey's Contraptions, kterou Rovio koupilo a „přebarvilo“ na Amazing Alex. Zápletka hry je prostá, v podstatě neexistující. Malý Alex je dítko kreativní a rád z různých předmětů, jako balónky, nůžky, autíčka, knížky, zelená prasátka, trubky a tak dále, tvoří komplikované soustavy a řetězové reakce. To vše ve snaze splnit úkol, jako je třeba dostat kyblík na dané místo, či propíchnout všechny balónky.

V duchu si tedy představíte, jak by šlo úkol splnit, následně dostupné pomůcky naskládáte po obrazovce, a pak už jen stačí stisknout šipku Play a kochat se tím, jak vás brilantní plán (ne)vychází. Úvodních 16 rozjezdových úrovní vás seznámí s hlavními principy, postupně však přituhuje. Na scénu se dostávají nové předměty a vy musíte tvořit daleko šílenější a komplexnější soustavy.

Situaci ještě ztěžují 3 zlaté hvězdičky, které jsou rozházené po úrovni, a jež musíte posbírat pro maximální bodové ohodnocení. Ovšem úroveň lze splnit i bez získání hvězdiček. Jak už bylo zmíněno, k ovládání stačí jediný prst, kterým posouváte předměty po obrazovce a případně jimi rotujete.

Amazing Alex možná nedosáhne fenomenálního úspěchu Angry Birds, ale představuje bez pochyby velmi zábavnou logickou hříčku

Bohužel manipulace není úplně bezproblémová, protože v pozdějších úrovních, kdy je na obrazovce už předmětů opravdu hodně, čas od času uchopíte předmět, který jste nechtěli. Tvůrci ani nenasadili laťku obtížnosti příliš vysoko, potrvá pěkných pár desítek úrovní, než narazíte na pořádnou výzvu. Na druhou stranu, tohle samé platilo i u Angry Birds.

Amazing Alex kromě 100 úrovní rozdělených do několika tematických světů (pokoj, zahrada, atd.) nabízí i výborný editor úrovní, díky kterému můžete stvořit vlastní hádanku a následně ji poslat kamarádovi na vyřešení. S dalšími hráči můžete sdílet i postupy, jak jste splnili jednotlivé úrovně. Tvůrcům sice první den nefungovalo propojení s Game Center, ale to vyřešili patchem. Amazing Alex možná nedosáhne fenomenálního úspěchu Angry Birds, ale představuje bez pochyby velmi zábavnou logickou hříčku, která stojí za vyzkoušení. Je dostupná na iOS i Android, na obou platformách v obyčejné (cena kolem 20Kč) a HD verzi (kolem 60 Kč). Na Androidu je navíc zdarma prvních 16 tutoriálových úrovní.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Logické | Logická fyzikální hra
Výrobce: Rovio Entertainment | Webové stránky hry