Angry Birds Space – naštvaní a ve vesmíru (recenze)

Rovio dlouho s hrami experimentovali, než se jim podařil zásah do černého s Angry Birds. Trefili se i s pokračováním?

Těžko budete hledat hru, která by alespoň na několik herních hodin spojila hráče takřka všech herních zařízení. Fenoménu Angry Birds se to povedlo a vývojáři z finského studia Rovio se o to pokoušejí znovu s novým dílem, ve kterém se tentokráte octnete ve vesmíru.

Vesmírný boj se zlými zelenými prasátky začne hezky pozvolna, takže i noví hráči rychle pochopí principy hry, a posléze se příjemně rozjede, aby mohl gradovat v opravdu těžce hardcore záležitost.

Základní myšlenka hry je opět prostá – vystřelovat rozličné ptáky prakem a likvidovat prasata

Základní myšlenka hry je opět prostá – vystřelovat rozličné ptáky prakem a likvidovat prasata. Nové herní prvky ovšem velmi brzy osvěží klasickou hratelnost, takže řeči o plnohodnotném pokračování (na rozdíl od Seasons, či Rio) jsou na místě.

Základní verze obsahuje celkem 60 levelů, které se rozprostírají na dvou mapách. Největší novinkou je samozřejmě samotné prostředí, které tvůrci dle mého názoru zvolili skvěle a do hraní přinesli opět nové zábavné kombinace sestřelování zelených prasátek. Stejně jako v opravdovém vesmíru, i v Angry Birds Space totiž funguje (a nefunguje) gravitace. Každá planetka má kolem sebe gravitační pole, díky kterému tak váš vystřelený útočný ptáček bude kolem planety kroužit. Pokud se dostane do volného vesmíru, může být přitažen jiným gravitačním polem sousedící planety, anebo bude vesmírem jen tak plachtit, až dopadne na nějaký předmět či nebohé prasátko. Jednoduché a logické, ale zároveň velmi zábavné.

Ptáčkové se museli vesmíru přizpůsobit, a tak prakticky všichni prošli pořádným faceliftem. Ze žlutého se teď stal fialový, který nejen že podniká kamikadze nálety, ale nově mu můžete určit přesný cíl, na který střemhlav dopadne. Nechybí ani klasičtí modří, kteří se „roztrojí“, vybuchující, nebo tradiční červení „úderníci“. Nově je tu také pták, který po nárazu přemění jakýkoliv objekt v  led. Ten potom ideálně rozbíjí modří ptáčkové. Variabilní plnění levelů se tak dostává na naprosto jinou úroveň a pro úspěšné dokončení jednotlivých puzzlů existují desítky různých kombinací. Je jen na vás, kterou si vyberete.

Vesmírné prostředí se snažili tvůrci využít opravdu maximálně, a tak vybuchující ptáčkové zde mají objekty spíše posunovat, než rozbíjet. Například po jeho vystřelení trefíte meteorit, ptáček vybouchne a tím odstrčí meteorit doprava, kde se ukrývá prasátko s kyslíkovou bublinou kolem sebe. Meteorit ji rozbije a prasátko je v pánu. Nebo za pomoci podobného nápadu detonujete ptáčka u meteoritu, který vysune zelené prasátko z gravitačního pole planety a také z prostoru, kde je kyslík a prasátko zamrzne a roztříští se. Takovýchto kombinací bych zde mohl vyjmenovat desítky a desítky, ale nechci vás okrádat o nové poznatky, takže se v tuto chvíli o herních možnostech zastavím. Právě nové nápady a herní prvky jsou úžasným motivátorem pro další hraní.

Pokud byste se třeba zasekli na nějakém levelu, můžete využít speciálních Mighty Eagles. Ty získáte v průběhu hraní, avšak je jich jen velmi omezený počet. Za jednorázový poplatek dalších 20 Kč si jednoho můžete pořídit. Eagle vám umožní přeskočit co hodinu jeden level. Mighty Eagles také přinášejí novou možnost vrátit se do již projitých levelů a zničit všechno, co je na displeji, abyste získali maximální skóre.

Variabilní plnění levelů se tak dostává na naprosto jinou úroveň

Bohužel, právě Mighty Eagles jsou jasným konzumním krokem, který mě od autorů, jež jsou známí četným přidáváním obsahu zdarma, zklamal. Za necelých dvacet amerických dolarů si například můžete pořídit celých 980 Mighty Eagles, což vám prakticky na 100 % zajistí nejvyšší skóre u všech levelů. Soutěživost hráčů tak určitě utrpí nepříjemné rány, neboť na vrcholu žebříčků nebudou ti s nejlepšími schopnostmi, ale ti s Mighty Eagles.

Zatímco na AppStore si hru můžete zakoupit za zhruba 20 Kč, na Google Play je Space zadarmo ve verzi s reklamou. Varianta bez reklam stojí stejně jako na Appstore. Příjemným bonusem pro majitele telefonů z rodiny Samsung Galaxy je potom bezplatně přidaná hardcore část nazvaná Danger Zone. Všichni ostatní si tuto mapu mohou stáhnout za dalších cca 20 Kč.

Angry Birds Space nejsou naprosto dokonalou hrou, hlavně nové finty na tahání peněž z kapes zákazníků znechutí, nicméně naštvaní ptáci dokáží chytnout a držet u displejů dlouhé hodiny. Nechybí stále líbivá kreslená grafika a hlavně skvělé logické hříčky, nově posunuté o krok dál díky hrátkám s gravitací. Pokud milujete předchozí díly, Space je jasnou povinností.

Dostupné pro: PC, iPhone, Android
Žánr: Logické | Logická fyzikální hra
Výrobce: Rovio Entertainment | Webové stránky hry