Recenze: Eye Toy: Groove – přestaňte hrát a začněte tančit!

Taky už vás nebaví věčně sedět na zadku a mačkat čudlíky na ovladači? Máte někdy pocit, že vám chybí pohyb a vaše svaly i šlachy se začaly zkracovat? Zkuste si pořídit EyeToy: Groove a uvidíte, že hraní nemusí být jenom sedavá záležitost. Nainstalujte kameru a začněte řádit na tanečním place u vás v obývacím pokoji! Naše redaktorka se odvázala při hraní i následném psaní recenze.

Pokud nejste v obraze, nevíte co to Eye Toy vlastně je a nechápete, co znamená ovládat hry pomocí pohybu tělem a videokamery, pak si přečtěte recenzi prvního dílu této nové herní senzace (obsahuje také představení autorky recenze):

Recenze Eye Toy: Play

Očuchávání

Pokud jste majiteli prvního dílu EyeToy – Play, můžete hru zakoupit bez již zmiňované kamery. Pro ty, co si k EyeToy čuchnou poprvé, existuje balíček se vším všudy – tedy s kamerkou samotnou. Intro je věnováno informacím o nainstalování a – stejně jako u jedničky - je tato jindy strohá záležitost pojata velice vtipně. Dozvíte se, co všechno je zapotřebí udělat, abyste si hru opravdu užili. Samotná Eye Toy: Groove je pak (jak již název napovídá) zaměřena na roztančení hráče, takže kromě rozličných tanečních miniher žádný jiný žánr nečekejte!

Taneční trochu jinak

Nové EyeToy: Groove je určeno pro milovníky šílených tanečních kreací, ale vlastně i těm ostatním, jinými slovy opravdu nemusíte umět tančit, abyste se u hry skvěle vyřádili a zabavili. Dáte-li dohromady dobrou partu lidí, okořeníte trochou alkoholu, navrch přidáte spoustu dobré nálady a hlavně odhodíte vrozenou stydlivost, dostanete koktejl plný skvělých zážitků a komických situací. Myslím, že budete překvapeni, jak se vaši přátelé, do kterých byste to nikdy neřekli, odvážou – i já jsem valila očka :-).

Mimochodem – pozor na aktivní babičky! Nejenže si při hraní můžou vzpomenout na mladá léta a rozjet se tak, že vás - pokořitele diskoték všech žánrů - s klidem strčí do kapsy, ale navíc se jim to možná tak zalíbí, že je budete mít na nedělním obědě každý týden!

Pryč s mozoly!

Zarputilí PS dvojkaři se dají poznat podle zřetelných mozolů na bříškách prstů. Dejte jim odpočinout, s Eye Toy není nic snazšího. Už žádné čudlíky! Přišel čas ksichtíků:-). Možná jste taky často při hraní slýchali: „Nemačkej to tak zuřivě! Zacházej s tím ovladačem jemně!“ Na tohle všechno teď zapomeňte. Díky kameře vše ovládáte pouhopouhým máváním rukou. Takže si vzpomeňte třeba na to, jak jste naposledy mávali nechtěné lásce na odchod a ponořte se směle do rytmu hudby, kterou máte rádi. Na výběr jí máte poměrně široké žánrové spektrum, dohromady zhruba 20 skladeb.

Zahřívací kolo

Žádný větší sportovní výkon by se neměl obejít bez řádného zahřátí svalů a promazání pod koleny. Právě proto je tu  Chill-Out Room, kde si můžete napřed všechno pěkně vyzkoušet. Stačí jen zvolit si oblíbenou písničku a v jejím rytmu prohánět po obrazovce dvě bubliny. Aby vás to nezačalo brzy nudit, vytváří vaše ruce při pohybu barevné šmouhy. Vypadá to efektně a rozhodně to stojí za zaznamenání na video pro budoucí generace:-).

Kdo se chce opravdu pobavit, neměl by minout Music Videos - nabídku několika klipů, ve kterých uvidíte opravdu nevídané (především z hlediska tance, takže se můžete nechat pěkně inspirovat). Pravda, v některých z nich jsou taneční výkony tak profesionální, že se moje, poměrně trénované, svaly samovolně scvrkly a odmítaly poslouchat. Zkusila jsem jim pustit klip od Slim Boy – Praise You, aby se tak nebály - a doporučuji to opravdu všem – dám krk na to, že po shlédnutí kreací těch docela obyčejných lidí, kteří se nestyděli a přišli se svou, místy poněkud ošoupanou, kůží na trh, budete od nějakého hloupého studu úplně oproštěni.

Studijní materiál pro potomky

S Eye Toy Groove se nejen odvážete. Dokonce si můžete pořídit záznam svých geniálních kreací - no řekněte, je něco lepšího, než doložit vypravování o tom, jaký byl tatínek zamlada lev salónů, videodokumentací? Být vámi, tak neváhám. I když vám třeba zatím potomci lezou někde po houbách a ještě dlouho budou,  můžete svým uměním oblažovat známé nebo sami sebe a sledovat své pokroky :-). Všechno si máte možnost nacvičit a pak, když už máte pocit „dokonalosti“, jen lišácky mávněte na smajlíka na obrazovce, symbolizujícího spuštění hry - a začněte naostro. S Dance Move Makerem budete hvězdy.

Tanec nebo kontrakce?

Jestli už vás nebaví něco zkoušet či nacvičovat a kroutit se jen tak zbůhdarma, pusťte se do skutečného klání. Eye Toy Groove dává nepokrytě prostor super odvazu a zábavě, proto není špatné vyzkoušet ji na nějaké party, kterou budete pořádat. Samozřejmě, můžete hrát i sami, ale upřímně, jak dlouho vás bude bavit koukat jen na své tělo, předvádějící žížalu u porodu? Mě tedy moc dlouho ne.

Na druhou stranu – tahle volba s sebou nese i jisté výhody. Hubnete? Vyberte si Solo Groove a pod volbou Dynamic je schovaná možnost počítat kalorií, spálených při tanci. Stačí navolit aktuální tělesnou hmotnost a Eye Toy počítá za vás. Pobavíte se, rozhýbete zatuhliny ve svalech a navíc se pokocháte číslem, jehož postupné vzrůstání je stejně vzrušující, jako například stejný pohyb peněz na kontě.

Ale je tu jeden háček – když budete stát zapíchnutí v jednom bodě a jen mávat rukama, netěšte se, žádná kalorická pálenice nebude. Eye Toy je totiž hra, ne blbec. Počítat umí.

Až vás věčné hopsání a počítání kalorií začne nudit, zavolejte známým – tentokrát můžete překvapit i něčím jiným, než výborným jídlem a pitím:-) Každý je svým způsobem exhibicionista, stačí jen trocha přemlouvání a nějaký ten panáček. Ale prosím nepřehánět. Přece jen jde o pohyb a vy určitě nechcete přijít o oblíbený lustr nebo některý z dražších kusů nábytku.

V „komůrce“ s názvem Group Groove si navolte až 4 hráče a zjistěte, kdo z vás je lepší tanečník nebo „chytač“. Hra totiž spočívá v tom, že podle vámi vybrané skladby nabíhají po obvodu obrazovky smajlíci, které byste měli chytit. Stačí se jich jen dotknout - ale dřív, než protáhnou ksichtíky a utečou. Do konečného skóre se započítávají promrhané úsměvy oksichtěných kuliček, počet povedených zásahů, kdy se smajlíci doslova rozzáří a samozřejmě také to, jestli jste předvedli i něco víc, než jen rozkládání rukama. Je tu také prostor pro „free style“ – chvilka, kdy hraje hudba, ale oksichtěnci nikde … zkuste na to nezapomenout – v téhle fázi vám Eye Toy dává prostor pro volnou kreaci a natáčí kratičký klípek, který si nakonec můžete přehrát i se dvěma fotkami, pořízenými během urputného snažení dohonit rukama dvě nezbedné blikající kuličky. Tak ať nedopadnete jako já poprvé – na videu jsem vypadala opravdu stylově – dokonale hrbatý postoj a výraz lehce mongoloidní.

Eye Toy skutečně není hra, ze které byste padli na zadek. Jejím účelem je nicméně rychle a dobře pobavit - a to dokonale splňuje. Hudba je známá a dokonce několika žánrů – určitě si vyberete a jestli se chcete uvolnit a zařádit si zase trošku jinak, není co řešit. Vřele doporučuji! Jen jediný problém jsem zaznamenala při svém zápolení – zatímco v jedničce jste si mohli ruku umávat než se hra pohla, tady stačí jen dotknout se prstem a už jste jinde než jste původně chtěli. A to se, bohužel, týče i případu, kdy jeden z hráčů odchází a druhý se žene na start. Chaos je pak někdy dokonalý. Pečlivá hra s nastavením citlivosti kamery je tedy na místě.

• Bezprostřední a návyková hratelnost
  • Pro opravdu dobré tanečníky i úplné
  • amatéry
  • Slušný výběr moderní hudby
  • Ve více lidech absolutní zábava
  • Jde opravdu jen o tanec
  • Pro jednoho hráče poněkud stereotypní
  • Eye Toy: Play nabízí mnohem víc

Vlastně je tu ještě jeden problém, ale ten nemá s hratelností nic společného. Jde o varování pro ty, kdo jsou stejně velcí (tedy spíš malí:-)) jako já. Jestli budete hrát se samými obry a to jsou, přiznejme si to, téměř všichni, dávejte si dobrý pozor na umístění kamery. Některé smajlíky totiž můžou chytit hlavou, aniž by udělali jediný pohyb – mají ji vraženou přímo v místě, kam oksichtěnci dolízají, zatímco vy si uskáčete už tak malé nožičky. Nenechte se diskriminovat!

Grafika: 6/10
Zvuk: 7/10

Hry pro Eye Toy kameru zatím existují pouze dvě. Pokud už doma máte tu první a netoužíte po vysloveně tanečně orientovaném datadisku, pak si raději počkejte na druhý díl „plnokrevné série“. Jestliže ale patříte k lidem, které tanec baví, pak je pro vás tahle zábavná šílenost výborná volba! Díky možnostem videokamery jde o značně efektnější náhradu taneční podložky.