Zalícit zbraň, zvolit si ten správný cíl, vydechnout a zmáčknout spoušť. Práce odstřelovače je pro trpělivé. A to platí i pro tu herní variantu.
Vývojáři ze City Interactive o sobě zatím dávali vědět jen svými nepovedenými budgetovkami typu Code of Honor a Terrorist Takedown. Tentokrát se snažili atakovat trochu vyšší kvalitativní mety. Vzali koncept ze svého starého titulu Sniper: Art of Victory, přidali kvalitní grafický engine a začali kutit novou hru s tématikou profesionálního odstřelovače.
Příběh vás postaví do role amerického seržanta Tylera Wellse, který má spolu se svými několika spolubojovníky z jednotky Delta Force za úkol zlikvidovat generála Wasqueze, diktátora na malém malebném ostrůvku Isla Trueno ležícím v blízkosti Kolumbie. Nic světoborného, ale i akční filmy s podobným scénářem někdy bodují.
Hustá křoviska přímo vybízí ke kradmému plížení a krytí před nepřátelskými hlídkami
Celý ostrov tvoří hustá a neprostupná tropická džungle nemálo podobná těm z herních pecek, jakými jsou Crysis a Just Cause. A to je právě první věc, která vás po zapnutí hry zarazí hluboko do židle. Grafické zpracování je totiž na velmi vysoké úrovní a stejně jako já nebudete chtít uvěřit, že je dílem vývojářů z City Interactive.
Samotné prostředí tropů se k sniperské akci perfektně hodí. Hustá křoviska přímo vybízí ke kradmému plížení a krytí před nepřátelskými hlídkami. Ty budete potichu likvidovat nožem, pistolí s tlumičem a jednou ze čtveřice odstřelovačských pušek – A550, MSG90, SR25, SVD Dragunov.
Zamířit, pal!!!
Likvidace nepřátel na dálku pomocí sniperky se náramně povedla, zkušenosti autorů nabrané ze Sniper: Art of Victory jsou rozhodně znát. Musíte si hlídat, na jakou vzdálenost a z jaké pozice na cíl míříte. Asi není moc potřeba vysvětlovat, že čím dále jste, tím musíte při míření více nadsadit a že při dřepu není ruka tak klidná, jako při klidném lehu.
Aby míření na větší vzdálenost nebylo zas tak složité, pomáhá vám hra červenou tečkou, kterou stačí dostat na cíl, a nezmýlíte se. Možná si říkáte, nejedná-li se až o moc velké zjednodušení. Ale ono to zas tak jednoduché není, hlavně když je váš cíl v pohybu a vy tak musíte ještě mířit před jeho aktuální pozici.
Se střelbou souvisí indikátor srdečního tepu – po několikametrovém sprintu musíte na chvilku vydechnout, jinak netrefíte ani vrata od stodoly. Během hraní si také zavzpomínáte na Maxe Payna, protože při dobře mířené ráně, většinou headshotu, následuje kamera kulku až k vámi vybranému chudákovi. Maxe připomíná i jakási obdoba bullet timu, tedy možnost si na krátkou dobu výrazně zpomalit čas.
Po několikametrovém sprintu musíte na chvilku vydechnout, jinak netrefíte ani vrata od stodoly
Škoda jen, že využití této pomůcky není ničím omezeno a využívat ji budete až moc často, což trochu kazí celkový požitek.
Po hříchu Sniper: Ghost Warrior není jen o práci odstřelovače. V určitých pasážích hry se vám do rukou dostane člen útočného týmu a v tu chvíli se ze hry stává klasická střílečka typu COD. Pušku vyměníte za samopal a hurá postřílet pár nepřátel.
Právě ryze akční část hře dost uškodila. Jak se povedla střelba z hlavní zbrani snipera, tak mizerná je naopak obsluha ostatních flusátek. Vůbec se nechovají reálně a pocit střelby z nich je rovněž mizerný. Nepomohly ani momenty se zpomaleným vpadnutím do místnosti ve stylu posledních dílů Call of Duty nebo Call of Juarez.
- Grafická stránka
- Pasáž za snipera
- Multiplayer
- Akční pasáž
- Umělá inteligence
- Spousta chyb