PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Battlefield 3 – graficky nadřazená střílečka (recenze)

Válečný souboj podzimu začal s příchodem Battlefield 3. Porovnávat není třeba, zásadní je jedna otázka: přinesl Battlefield 3 dobrou hru?

Battlefield 3 vypadá graficky dobře. Co víc, vypadá skvěle! Nový engine Frostbite 2 dokáže vykouzlit rozlehlé scény plné detailů, u kterých musíte uznale pokynout hlavou. Brilantní práce se světelnými i částicovými efekty dodávají pocitu uvěřitelnosti a jen pomáhá velmi solidní model destrukce. Přičtete si pečlivě zpracované zvuky, kdy občas podvědomě uhýbáte před kulkami bzučícími vedle vašich uší a vyklepáváte si z límců virtuální prach po masivním výbuchu. Battlefield 3 je prostě úžasný audiovizuální válečný zážitek, který v současnosti asi nemá konkurenci. Ale jaká je to hra?

Hollywoodský koridor

Herní nabídka přináší poměrně tradiční porci tří chodů: příběhovou kampaň pro jednoho hráče, separátní kooperativní mise a multiplayer až pro úctyhodných 64 hráčů (to jen ve verzi na PC).

DICE se rozhodli zbytečně neexperimentovat a poučili se u konkurence, tedy Modern Warfare

DICE se rozhodli zbytečně neexperimentovat a poučili se u konkurence, tedy Modern Warfare. Rozsáhlá bojiště v příběhové kampani prvního Bad Company byla definitivně zapomenuta, v kurzu je koridorová hollywoodská horská dráha.

Battlefield 3 03.jpg Battlefield 3 06.jpg

V retrospektivně vyprávěném příběhu sledujete osud seržanta Blackburna (a pár dalších), který se v průběhu vojenské operace v Iráku dostal k informacím o hrozícím teroristickém útoku. Vyšetřující agenti pochopitelně chtějí znát všechny informace, což znamená prostřihy do samotných misí. Nikterak objevný vyprávěčský postup (vzpomínáte na Black Ops?), ale funguje.

Battlefield 3 08.jpg Battlefield 3 37.jpg

Zásadní rozdíl mezi kampaní v Call of Duty a Battlefieldu představuje trochu jiné tempo. Kde jdou pokračování Modern Warfare možná až za hranu filmovosti, kdy vám do obličeje padají kusy vrtulníků, Battlefield 3 se snaží navodit iluze přeci jen uvěřitelnějšího konfliktu. Jistě, auta bouchají, paneláky se hroutí k zemi v hromadách trosek a na pozadí duní drsná hudba, ale celé je to takové, hm, „syrovější“. Hodně pomáhá i v základu nastavená vyšší obtížnost, díky čemuž si nepřipadáte jako na pouťové střelnici, ale opravdu bojujete ve válečné vřavě o život.

Battlefield 3 12.jpg Battlefield 3 15.jpg

Je jenom škoda, že DICE neumí udělat koridory zkušeně jako Infinity Ward. Místo hromady příhodných trosek tak hranice úrovně vytyčují neviditelné stěny, jejich překročení vám mrští do obličeje obrovský blikající nápis „Vraťte se do bojové zóny!“, což okamžitě zboří budovanou atmosféru. Tvůrci se nevyhnuli ani tradičním problémům se skripty, kdy se na vás valí nekonečné proudy protivníků, dokud neprotnete jistou neviditelnou hranici. Směšně působí i občasná totální neschopnost vašich spolubojovníků zabít nepřítele stojícího pár metrů od nich.

Příběhová kampaň prostě brilantně staví kulisy – prostředí vypadá skvěle, je plné detailů a střídá se, vojáci se naprosto úžasně pohybují a každou chvíli narazíte na nějaký „wow“ okamžik. Nedokáže je však naplnit podobně strhující hratelností.

Nepřipadáte si jako na pouťové střelnici, ale opravdu bojujete ve válečné vřavě o život

Přitom v druhé půli se například dočkáte i konfliktu na skutečně rozsáhlém bojišti, kde většina námitek vůbec koridorovosti padá. Jen škoda, že podobných misí není víc. Takhle očekávejte zhruba 6 hodin dlouhou kampaň, kterou projdete s občas nadšeným, jindy docela rozpačitým pocitem.

Žánr: Akce | Válečná akce
Výrobce: DICE | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 25. října 2011