10 šílených herních budoucností, ke kterým možná dorazíme

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 5

Diskuze k článku

fu Reo  |  16. 04. 2016 23:20

s.ra.č.ka článek

 |   |  Odpovědět
Caleb  |  16. 04. 2016 22:38

Ale... vzdyt bod cislo 6 se uz de facto deje. Lidi jsou cely dny vylepeni na Ksichtoknize (ci jine asocialni siti), kde kecaji se svymi "prateli" (ktere v zivote nevideli) o ptakovinach a snazi se nahrabat co nejvice lajku. Tyhle asocialni site pritom nemaji s realitou moc spolecneho, protoze tam lidi o sobe davaj jen hezke veci, zbytek takticky zamlcuji. Je to zkratka jina forma virtualni reality... a rekl bych, ze oproti te "klasicke" virtualni realite mnohem skodlivejsi. Eh, ono je stejne jen otazkou casu, nez pro Fejsbuk vytvori chat pro uzivatele VR helem...

 |   |  Odpovědět
16. 04. 2016 17:43

Možným scénářem je i prosazení ekosystému Metra (Universal Windows Platform - UWP):

Microsoft bude ve Windows podporovat svoje uzavřené Metro zatímco klasické Win32/Win64 aplikace postupně během let utlumí. Tento záměr byl vidět už na W8, kde bylo Metro hned po zapnutí na prvním místě, zatímco desktop byl odsunut do pozadí a vypadal hnusně (to se příliš nezměnilo ani ve W10). Z klasických aplikací totiž Microsoft nic nemá, zatímco z těch "univerzálních" má provize za prodej na Storu.

Může to probíhat třeba tak, že MS bude aktualizovat jen Metro (nové DX, podpora různých funkcí nového hardwaru apod.), zatímco klasické aplikace nechá být a časem je prohlásí za zastaralé. Aktualizace mohou postupně funkčnost starých aplikací i úmyslně zhoršovat. Microsoft to zdůvodní třeba bezpečností Metra
nebo zastaralostí těchto aplikací (kterou způsobí sám) a pod. Nakonec možnost jejich spouštění utne. Možná ji ještě nějakou dobu ponechá u korporátních verzí Windows.

Už nějaký čas před tím budou nové hry pro Windows vycházet pouze pro Metro. Tím se Steam nebo GOG stanou zbytečnými a postupně zkrachují. K čemu nějaký Steam, když si Windows vynutí používání Storu, kde bude časem nabídka stejná nebo i větší? Smysl nebudou mít ani kvůli slevám, protože Microsoft je finančně mnohem silnější a nabídne vydavatelům i hráčům lepší ceny. Některé novější hry ze Steamu pak možná budou převedeny do Storu, aby se neřeklo. O ty ostatní steamovky uživatelé přijdou, aby nekonkurovaly novým prodejům.

Zanikne warez pro Windows, protože Metro bude proti instalaci aplikací uživatelem dobře zabezpečené. Případný crack bude nevypnutelnými aktualizacemi systému v krátké době eliminován. Proto se o vytváření cracků nebude ani nikdo příliš pokoušet. (Už v nyní je v licenčních podmínkách W10 uvedeno, že Microsoft může v počítači kontrolovat nelegální software jehož je autorem)

Freewarové aplikace na Storu budou, ale Microsoft jim bude spíše házet klacky pod nohy, aby podpořil své provize z prodeje těch placených. Může je cenzurovat, vyřazovat kvůli údajné nekvalitě, slabému zabezpečení nebo různým druhům porušení práv. Může to dospět až tak daleko, že k vývoji bude potřeba drahý vývojový kit podobně jako na konzolích. Jen čistě sofwarový. (To je zatím vzdálená budoucnost. Zatím MS naopak vývojářům podlézá, aby na Storu vůbec něco měl.)

Z Windows se tak postupem času stane jakási "softwarová konzole". Jen na ní nebude možné prodávat použité hry. Tento záměr rozhodně není Microsoftu cizí, protože ho plánoval už do současného xBoxu.

Až Microsoft prosadí Metro, bude své převahy nad zákazníky využívat podobně jak to známe od ostatních monopolů a oligopolů. Bude zvyšovat ceny a zhoršovat podmínky jako třeba ČEZ, distributoři vody nebo telefonních operátoři. Může nastoupit i vnucený "software jako služba" a s ním nekonečné placení. Možná i nějaké ty stále se obnovující smlouvy.

Předpokladem tohoto scénáře je, že Windows ani nadále nebudou mít skutečnou konkurenci. Apple zůstane předražený a uzavřený. GNU/Linux se nezbaví problémových vlastností (roztříštěnost, balíčkovací systémy, oddělování knihoven, přílišný důraz na repozitáře, obtížné řešení problémů se systémem apod.) Neobjeví se ani jiná konkurence. Kdo by také investoval peníze do vstupu na dávno obsazený trh, který se navíc zmenšuje...

 |   |  Odpovědět
r4in  |  15. 04. 2016 15:01

Hry vždycky byly kulturou, běžně se o nich učí v rámci kulturálních studií a etablují se přímo obory "game studies".

 |   |  Odpovědět
frantaN47  |  15. 04. 2016 12:12

Kdybych si mohl vybrat, tak bych volil scénář číslo 6. Ponořit se do nějakého sci-fi nebo fantasy světa by byla fajn zábava. Jenže, aby se člověk mohl opravdu do toho ponořit, tak to chce mít systém podobný tomu v uvedeném Sword Art Online (tedy přenos dat přímo do mozku a ne před oči mini obrazovkami). A nějaké centra závislosti? Tak to by snad mohlo zůstat jak to je. Dnes lidi přijdou z práce a jdou na zahrádku nebo si pustí nějakou onlinovku na PC nebo jinou zábavu. V budoucnu by se k tomu jen přidala možnost ponořit se do virtuální reality.
Více a více činností budou zastávat stroje a docela bych si dokázal představit i propojení toho stroje s virtuální realitou zkrz kterou by člověk ten stroj ovládal (prostě místo toho aby ráno člověk jel vlakem do práce a tam něco dělal, by si nasadil helmu, připojil se na stroj v práci a řídil jej na dálku z pohodlí svého domova). Jen by se pak lidi nesměli zapomenout taky hýbat.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor