10 věcí, které ve hrách zaručeně zvednou krevní tlak

vytisknout velikost písma
Všichni to znáte. Užíváte si epický souboj s bossem, a pak se něco pos.... Vybrali jsme největší podpásovky herního průmyslu.

10. Efekt gumového lana

Oslí můstek všech závodních a open-worldových her, kde někoho stíháte. Když hodně zaostáváte, stíhaný zpomalí, když máte velký náskok, soupeř nasadí nelidské/neelfí/nedračí/neautomobilové tempo a dotahuje vás. V živé paměti máme rozdrcené klávesnice po několika hodinách v Need for Speed: Most Wanted.

No schválně, kdy jste naposledy někomu nadělili kolečko? Že v Need for Speed: Porshe?

maxresdefault.jpg

9. Neviditelné stěny

Obzor se zapadajícím sluncem vyvedený ve Frostbitu láká k průzkumu dálek a tajemných vrcholků zadumaných hor, ale vaše postava srandovně šoupe nohama na místě a neudělá daným směrem ani o krok navíc. Nebo když se v CoD nemůžete frustrovaně vrhnout z mrakodrapu, a že důvodů je … zkrátka jizva na kráse nejedné pařby.

Poslední originální řešení tohoto problému pamatujeme v Motocross Madness 2, kde vás nezmámá síla na konci mapy katapultovala zpátky doprostřed. Představte si, jak by to fungovalo třeba ve Skyrimu!

Invisible Walls--article_image.jpg

8. Kempování

Je to nesportovní, neetické, nemorální a co je nejhorší, funguje to. Navíc je to jako s onanií – kdo říká, že nikdy, ten to dělá dodnes. Leckdo ještě vzpomene taková legendární místa jako glitchoidní kupole uprostřed Toujane, odkud šlo střílet kamkoli, ale sám kemper byl neprůstřelný.

A ruku na srdce, existuje větší mulťáková radost, než sundat kempera nožem, tomahawkem nebo defibrilátorem? Tomu se ostatně věnuje celá řada YouTuberů, kteří si to vychutnávají a nám zvedají náladu spravedlným gestem cti.

Haloteam.jpg

7. Mikrotransakce

Jasně, hlavně díky nim můžeme hrát spoustu her zdarma. A dolar sem dolar tam ještě nikoho nepotopil. To až po půl roce zjistíte, že hodnota vybavení vašeho rytíře Jedi se rovná HDP republiky Malawi.

O mikrotransakcích v singleplayeru (rozuměj o EA) toho bylo řečeno tolik, že nemá smysl to dál rozmazávat, snad jen zdůrazněme, že neexistuje efektivnější protipirátská ochrana. Což vás ale netrápí, protože přece hry nelegálně nestahujete, že ne?

wpid-ryse.jpg

6. Korejci

A nemá smysl říkat, že ne. A není to ani žádná abstraktní nenávist, kterou pociťujete například vůči Templářům (pokud máte kapucu přes hlavu) nebo vůči draku Bowserovi (pokud máte knír osmdesátkového pornoherce).

Tahle nenávist je jasná, racionální a konkrétní – prostě závidíte, že za ty zergy umějí lépe a nikdo jim nebrání celý život protrčet u monitoru. Ostatně tisícidollarové sumy ze světových turnajů k tomu přímo vybízejí. A že nejde vydělávat hraním?

korean_gamers_01.jpg

5. Konec třetího Mass Effectu

Který musíme zmínit, protože se občas ještě v noci budíme hrůzou z tříbarevných nočních můr, vyhýbáme se tomuto tématu ve společnosti a snažíme se zapomenout na nejhorší kulminaci mnoholetého epického dobrodružství ever. A protože to pořád ještě trochu bolí. Tady uvnitř.

mass_effect___ending_option_4_by_the_joeblack-d5pufyw.jpg

4. Lagy

Důvod destrukce nejedné klávesnice. Nejenom, že když tím trpíte vy, většina hry vám uteče a jste na bojišti úplně k ničemu, ale také se stává, že nemůžete pořádně zaměřit lagujícího soupeře, který vám pak pošle pozdrav mezi oči.

Nic se nedokáže vyrovnat takové frustraci. Snad jen když nalejete mléko do misky a pak zjistíte, že došly cereálie. A navíc to absolutně nemůžete dokázat. Stejně jako cereálie. 

Bertleferld.jpg

3. Eskortování NPC

Přestože to často bývají vysokoškolsky vzdělaní osoby (zajatý chemik, novinářka v ohrožení), v době, kdy je máte provést smrtelným nebezpečím, stávají se z nich tupí idioti, kteří nabíhají nepřátelům přímo na mušku, neposlouchají vás, dělají si co chtějí, zásadně se nekryjí a co je nejhorší, některé „progresivní“ hry jdou až tak daleko, že se do vás ten posera, který si pobíhá po vybuchující továrně jako při ranním joggingu, naváží, že ho nechráníte dostatečně.

resident-evil-4-ultimate-hd-2.jpg

2. Nepřeskočitelné cut-scény

Sáhodlouhé nepřeskočitelné animace, na které se díváte znovu a znovu, než vás to pustí ke hře, kterou zase po dvou krocích zvoráte a budete muset sledovat otravný sled scén a dialogů po patnácté. Ještě teď bych zpaměti odříkal rozhovor mezi Harry Potterem a Oliverem Woodem před prvním famfrpálovým zápasem herní historie.

Ale není to jen nešvar podobných vykopávek! Tomu, kdo hrál poslední Devil May Cry se musela před finálním soubojem otvírat kudla v kapse už jen při pohledu na Vergiliův ksicht.

fc4_screen_paganmin_portrait_e3_140609_4pmpst_1402296002.jpg

1. Loading…

Si odnáší pochybné první místo téhle hitparády. Nepřítel číslo jedna všech hráčů i vývojářů, přičemž oba tábory se s tím pokoušejí vypořádat po svém. Tvůrci často cpou do náhrávání misí důležité informace a animace, což neskutečně vytáčí majitele slabších sestav, protože se jim pak filmečky sekají.

Ubisoft zase dovoluje hráčům mezi jednotlivými misemi a lokacemi pobíhat s asasínem v jakémsi mimoprostoru. Samotní gameři mají jiné metody: víme například, že mezi jednotlivými lokacemi trpasličího Orzammaru se dá stihnout i kafe.

youtube-loading-funny-hd-wallpaper-1920x1200-4132.jpg

A co trhá žíly právě vám? Podělte se v diskuzi!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
10 herních světů, do kterých je radost se podívat

10 herních světů, do kterých je radost…

V posledních letech čím dál častěji vídáme hry s otevřeným světem. Ne všechny jsou ale takové, jaké bychom si přáli. Jeden je prázdný, ve druhém není co dělat a ten třetí ani nevypadá dobře. Na druhou stranu jsou tu ale světy, které bez ohledu na to, jaká hra ve výsledku je, působí sami o sobě opravdu skvělým dojmem. Dneska si tedy ukážeme 10 virtuálních otevřených světů, do kterých je radost se podívat.

26.  2.  2017 | | 11 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 23 N/A
Assetto Corsa: špička mezi automobilovými simulátory (galerie)

Assetto Corsa: špička mezi automobilov…

Gran Turismo? Project CARS? Kdepak, to jsou jen slabé odnože pravého simulátoru.

23.  2.  2017 | | 8 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 6 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 13 N/A