4K kabátek Fox Enginu: když Metal Gear Solid uhrane

vytisknout velikost písma
Fox Engine je pravděpodobně nejkvalitnější grafický engine současnosti. Stačí jen nahlédnout pod pokličku.

Fox Engine je mezi grafickými giganty relativně nový, neběží na něm takový počet her, jako řekněme na Unrealu či CryEngine, to ale neznamená, že jde o zelenáče. Právě naopak, v některých aspektech dokáže nakopat zadek i mnohem zkušenějším matadorům a žádný jiný projekt toho není takovým důkazem, jako právě Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

Existují dvě kategorie enginů. Ty, které sází především na vizuální orgie a snaží se jimi zakrýt své další nedokonalosti. A pak je tu druhá skupina, která možná na první pohled nijak neoslní, pokud ale dáte zážitkům čas a zavrtáte se hlouběji, odmění se vám mnohonásobně. Osobně jsem zastáncem právě druhé skupiny a Fox Engine zdárně nese vlajku. 

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-effects-gallery-013.png

Není navíc ani třeba vyšponovat grafické nastavení do nebeských výšin, aby byly poznat kvality enginu. Fox exceluje především v animacích a snímání obličejů, které patří mezi nejvěrohodnější na trhu. Kojima se velmi rád hraje s efektem hloubkové ostrosti DOF, který engine taktéž zvládá na jedničku. Teprve při vyždímání těch nejvyšších detailů a nastavení rozlišení na bájné 4K ale začíná Fox ukazovat své silné stránky.

PC | Recenze | PS4 | Xbox One | PS3 | X360 | Akce

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – ukázková špionáž (recenze)

Rozdíly jsou a je jich hodně. Vyšší rozlišení se velmi pozitivně podepisuje i na větší vykreslovací vzdálenosti, pokud ta je k dispozici. Níže si můžete všimnout rozdílů v detailech a světelných efektech ve dvou rozdílných rozlišeních. Vyšší 4K rozlišení vykresluje mnohem více objektů a detailů na obrazovce, viditelných především na velké vzdálenosti. Také stíny a materiály jsou mnohem věrohodnější.

                            4K                                                  1080pmetal-gear-solid-ground-zeroes-cliffs-pc.jpgmetal-gear-solid-ground-zeroes-cliffs-playstation-4.jpgmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-lighting-quality-004-extra-high.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-lighting-quality-004-low.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-pc-versus-ps4-001-pc.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-pc-versus-ps4-001-ps4.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-pc-versus-ps4-002-pc.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-pc-versus-ps4-002-ps4.png

 

Tím ale silné stránky enginu nekončí. Nechybí bezprecedentní smysl pro detail, extrémně ostré textury, vymakané modely, filtrace textur, post-procesing a volumetrické osvětlení a mraky. Jedná se vskutku o očirvoucí kombinaci, která tu není jen na efekt, nýbrž nádherně funguje. Svět, vykreslený ve Fox enginu tak opravdu žije a reaguje, což je mnohem důležitější. 

Ostatně právě moře možností a cest, kterými se hráč může ve Phantom Pain vydat, nádherně ukazuje všestrannost enginu. Jsou tu minimální limitace a mantinely toho, co můžete dělat a toho, co dokáže engine poskládat dohromady. Fungující grafika, to je to, oč tu běží a o čem by si Crysis a společnost mohly nechat jen zdát.

Popravdě jsme zvědavi, v čem všem se Fox Engine v budoucnu objeví a jak jej využijí další vývojáři. Potenciál technologie je totiž obrovský a jak již dříve ukazovali některé prezentační obrázky, dokáže vykouzlit takřka fotoreslistické scény. Teď už toho jen využít. Prozatím se můžete nyní pokochat na parádní 4K galerii ze hry Metal Gear Solid V. No není to nádhera?

Galerie

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-001.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-002.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-003.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-005.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-006.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-007.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-008.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-009.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-010.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-011.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-012.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-015.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-016.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-017.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-018.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-020.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-022.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-025.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-027.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-030.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-031.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-032.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-035.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-036.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-040.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-043.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-045.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-046.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-4k-pc-screenshot-047.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-effects-gallery-006.png

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-effects-gallery-013.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-effects-gallery-015.pngmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain-effects-gallery-016.png

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

5 nostalgických her, které si prostě musíte zahrát

5 nostalgických her, které si prostě m…

Jsou hry, které nikdy nezemřou. My pro vás máme pětici, ze které rozhodně musíte sfouknout prach.

9.  1.  2017 | | 38 N/A
GTA V téměř nerozeznáte od reality! Stačí do hry nahrát pár modifikací

GTA V téměř nerozeznáte od reality! St…

Stále velmi oblíbená hra Grand Theft Auto V má silnou komunitu fanoušků a mezi nimi řadu šikovných moderů. Ti hru graficky stále vylepšují. S použitím modů je leckdy problém určit, zda není screenshot ze hry reálná fotografie.

7.  1.  2017 | | 8 N/A
Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a nemine

Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a ne…

Silvestr máme za sebou. Teď je načase podívat se před sebe a začít slintat.

3.  1.  2017 | | 11 N/A
10 herních pecek, jež měly opravdu dlouhou cestu

10 herních pecek, jež měly opravdu dlo…

Aneb těch, kterým mezi oznámením a samotným vydáním uběhlo nejvíce času. A začaly připomínat čekání na Godota.

včera | | 4 N/A
Podívejte se, jak budete doma používat AR brýle HoloLens

Podívejte se, jak budete doma používat…

Doma jako Iron Man? S brýlemi rozšířené reality HoloLens od Microsoftu je to možné!

13.  1.  2017 | | 6 N/A
Nintendo Switch: známe cenu, příslušenství, datum vydání i hry

Nintendo Switch: známe cenu, příslušen…

Koncem října minulého roku nám Nintendo po dlouhém čekání konečně představilo konzoli Nintendo Switch. Představení ale přineslo více otázek než odpovědí. Po konferenci se však zdá, že Nintendo Switch je v možná ještě lepší formě, než jsme si mysleli.

15.  1.  2017 | | 3 N/A
Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na úctyhodných 53,4 milionů

Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na ú…

Sony i nadále pokračuje v úspěšném tažení napříč konzolovým trhem. PS4 jde na dračku.

5.  1.  2017 | | 7 N/A
Assassin

Assassin's Creed: zůstaň prosím v Anim…

Filmy podle her jsou známé tím, že se obvykle moc nepovedou. Od filmu Assassin's Creed jsme po dlouhém čekání a výborné propagandě nečekali nic jiného, než výborný film, který budeme doporučovat svým přátelům, ať vidí, proč jsme této sérii tak propadli. Povedlo se to?

5.  1.  2017 | | 7 N/A