5 nejlepších nápadů na adventuru z rukou Telltale Games

Co by měli králové interaktivního filmu po Borderlands zadaptovat jako další?

Že adventury netáhnou, to už dávno není pravda. Naopak se jedná o poslední dobou žánr až podezřele populární a to především u menších týmu, které vidí potenciál malých nákladů a poměrně velkého publika. Dobrý příběh, to je totiž to jediné, co potřebujete a na co chodí desetimilióny do kin každý den. Že vám to nějak nesedí na popis klasické point and click adventury s tunou hádanek a zákysem na každém rohu?

To bude nejspíše tím, že adventura už dávno není point and click (ve většině případů), nýbrž interaktivním filmem s občasnou a velmi jednoduchou vložkou. Jen si vzpomeňte na Ester, ztraceného Cartera a především na Clementine. Postavu, která v podstatě resuscitovala Telltale do studia, které nyní jen ukazuje prstem, vybírá značky a dření úspěšné koncept.

Telltale_New_CEO1.jpg

Co na tom, že už všichni vědí o čem to je. Adventury od Telltale nad vodou drží právě příběh a ty zase způsob, jakým je tvůrci umějí uchopit. Zapojení do děje, jeho přímé ovlivnění ... To všechno jsou nástroje, které dláždí průměrným příběhům cestu k příběhu a naopak. Nejen Walking Dead, ale také Fables, Game of Thrones a naposled i Borderlands jsou toho důkazem. Kdo by ale mohl nebo měl být dalším?

Bioware a jejich fantasy

Pokud zůstaneme ve světě videoher, jedna, nebo vlastně hned dvě série od stejných autorů se svým pojetím a důrazem na barvitý svět a příběh přímo vybízejí. Bioware jsou holt mistři vypravěči, ale co je hlavní, jejich univerza mají plno bílých míst, která v Telltale mají tak rádi. Vždy je to totiž o uchopení světa a vyprávění vlastního příběhu v jeho kulisách. A k tomu je svět a dramatické události jim cloumající jak v Dragon Age, tak i Mass Effectu zcela uzpůsobeny.

3TMFfT6.jpg

Epické fantasy už ostatně prokázalo svůj potenciál ve dvou epizodách Game of Thrones a Mass Effect je vlastně takové archetypální fantasy překlopení do sci-fi kulis. Jediným problémem je tak EA, která s největší pravděpodobností podobnému kroku není nakloněna. Ovšem téměř nikdo si asi nedokázal představit ani Telltale adventuru ze světa Borderlands a přeci tady s podporou 2K je. Kdo ví, třeba se tak jednou dočkáme epizodické jednohubky mezi poměrně dlouhými vývojovými cykly, které obě epická RPG provázejí.

Vesmírná kovbojka

Jestli ale už osvědčenému mustru drásavých rozhodnutí trošku schází atraktivita, proč nepřinést něco nového. Respektive staronového, jelikož v Telltale jsou přece také na velká jména. A to má Firefly ve svých fandovských kruzích možná ještě větší, než komiksová série Fables. Ba co více, nic ze světa Firefly jsme tady neměli už hodnou řádku let, což by mohlo přehlušit i jistou vyčpělost herního konceptu.

firefly-serenity-crew.jpg

Borderlands navíc už jednou dokázalo, že mix akčnějšího přístupu a sarkastického humoru na hráče a cílovku funguje bezvadně. Připočteme-li pak k tomu i několikrát vyjádřenou touhu seriálových herců si ještě jednou své původní role střihnout, není nejmenší důvod neoživit klidně i původní seriálové téma. V tomto případě už ostatně asi jen tak nikdo další příběh Firefly nevytvoří.

Brána k představivosti

Když se řekne A, musí se zákonitě zmínit i B (a tak trošku i moje guilty pleasure) - Stargate. Druhou možností by mohla být i Battlestar Galactica, ale ta ve své moderní iteraci dopadla ještě hůře něž zmiňovaná Stargate. Té navíc hraje do karet  několikrát poslední dobou zmiňované filmové pokračování, respektive restart a geniální myšlenka umožňující vystavět okolo několika signifikantních prvků jakoukoli vlastní fabulaci.

343866.jpg

Stejně tak se ovšem klidně může nabízet hned trojice poměrně komplexních světů s jasně zakotvenými náležitostmi a vesměs úspěšnou minulostí, která jim nakonec vynesla hned 15 seriálových řad a tři celovečerní filmy. A když už by to nebylo tak dobré pro Telltale, rozhodně by to pomohlo znovu trošku oživit dneska už lehce omšelou slávu. Autoři by jen asi museli trošku více přitlačit na pilu akce, jelikož nátura příběhu je v tomto případě prostě naprosto stupidní.

Doctor Who?

A že mi ty seriály nedají dokazuje i Doctor Who, který je ale vyloženě samozřejmou volbou. Britský kult se ostatně pokoušel proniknout do světa videoher už několikrát. Ani jednou to ale značce nesedlo a hlavně produkční kvality dávaly na obdiv téměř nulové náklady. To by mohlo relativně levné Telltale se svým relativně vkusným zpracováním a kvalitou bezesporu vyřešit.

doctor-who-wallpapers-3.jpg

Vedle toho pak má Doctor ještě jednu nespornou výhodu. S licencí od BBC by téměř jistě přišla i spolupráce herců a co více, ty volby! Doctor Who do určité míry už sám o sobě stojí na morálních dilematech a to by mohla případná adventura bezezbytku využít. Není přece nic lepšího, než rozhodování o existenci vesmíru.

Chapadloidní horor

Nemusí to ale zůstat jen u seriálů. Své kouzlo v tomto případě mají bezesporu i knihy, které nabízejí unikátní kreativní svobodu minimálně co se audiovizuální podoby týče. Tedy minimálně ty od HP Lovecrafta, které by zároveň přinesly i zajímavou žánrovou změnu. Vody temných hororů jsme totiž ještě s Telltale neprozkoumali. Ba co více, ona nepopsatelná šílenost táhnoucí čtenáře k těmto dílům stále dokola a dokola může být dokonalou výhodou.

4463427-cthulhu_for_armel_by_elthenstorm.jpg

Jak už totiž dokázali vývojáři u Walking Dead, napínavé a mrazivé momenty jim rozhodně nejsou cizí. Cthulhu sám má navíc v herně pop kulturní obci své jisté a i kdyby to nakonec bylo o něčem naprosto jiném, no nestálo by za to se na pár epizod prostě zbláznit?

Ideální situace

Jistě, že ano! Stejně tak by ovšem bylo skvělé stát se na pár hodin Jamesem Bondem, či oživit nějakou tu známější mangu a svést se na vlně připravovaného Final Fantasy. Největší výhodou Telltale je totiž flexibilita! Mají mustr, který se nemusí vyvíjet a stále zůstane aktuální, a přitom jej mohou narazit téměř na všechno.

Jedinou překážkou jsou hráči. Dokud to těm přijde zábavné ... A jak se zatím zdá, ti na to slyší a minimálně fandové daných předloh si to vždycky koupí. Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že Telltale skvěle cílí i na nehráče, kteří si rozhodně nevyzkouší všechny jeho hry a nebudou tedy přejedeni tak rychle, jako běžní hráči, kterým to pomalu, ale jistě začíná lézt krkem. Bude tedy do budoucna stačit jen měnit náměty a příběhová ladění? Tedy respektive, jak dlouho to bude stačit?

A jakou oblíbenou značku byste chtěli vidět pod křídly Telltale vy? Podělte se v diskuzi!

Diskuze (1) Další článek: Podívejte se na menší ukázku z online akce Triad Wars

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,