Angry Birds Go! – ptáci za volantem (mobilní recenze)

Když tvůrci ze studia Rovio vyvíjeli hříčku s názvem Angry Birds, dost možná ani oni sami netušili, jakým fenoménem se svět naštvaných ptáků později stane. Prosinec minulého roku přinesl další hru z univerza, tentokráte však v jiném žánru, než jsme u Angry Birds byli zvyklí. Jak dopadla?

Nejnovější počin z rodiny Angry Birds nese jednoduchý podtitul Go! Obeznámenějšího čtenáře jistě napadne, že ve hře tak již nepůjde o to pokosit všechny prasata prostřednictvím praku a lítajících ptáků, nýbrž o závody. Ano, přesně tak – Angry Birds: Go! je totiž závodní mutací populárního světa naštvaných ptáků.

Změna žánru

Angry Birds: Go! je závodní arkáda, kterou asi nejlépe vystihne přirovnání k Mario Kart. Ve hře se vcítíte do role různých ptáků (každý disponuje speciální schopností: nitro, nástražné bomby, vznášející se bublina, atd.), kteří závodí jak proti sobě, tak proti prasatům. Jezdit se bude ve čtyřech odlišných světech a k osedlání je nepřeberné množství stylových vozítek.

IMG_2154.PNG IMG_2155.PNG IMG_2156.PNG

Cíl hry je jasný – vyhrát všechny závody. Ty se dělí do pěti kategorií – je tu klasický závod, duel, závod na čas, sbírání ovoce a finální duel s bossem, tedy úhlavním ptákem, jehož můžete úspěšným pokořením zkrotit, získat na vlastní stranu a následně s ním závodit. Angry Birds: Go! disponuje klasickým systémem odměn – těmi jsou peníze, které využijete k nákupu power-upů (turbo, rychlejší start, atd.) a hlavně k upgradu pořízených autíček (síla, rychlost, akcelerace, ovládání). Upgrade je nutný, protože vyšší levely vyžadují vyšší výkon vašeho auta.

Při hraní si vzpomenete na nejlepší časy arkádových závodních titulů jako je Mario Kart, Mashed a dalších

Nutností je sbírat také jakési drahokamy, které použijete k zotavení vašich ptačích závodníků. Ti totiž jsou schopni na jeden zátah odjezdit pouze pětici závodů, pak je nutné vyčerpaného závodníka vyměnit anebo mu doplnit energii prostřednictvím drahokamu nebo čekání. Tento systém vede k jedinému – mikrotransakcím. Jejich implementace však není nijak drastická.

IMG_2158.PNG IMG_2159.PNG IMG_2160.PNG

Arkáda nade vše

Jelikož je Angry Birds: Go! v základu závodní hrou, pojďme se stručně podívat na jízdní model a ovládání. Oboje je jednoduše brilantní. Při hraní si vzpomenete na nejlepší časy arkádových závodních titulů jako je Mario Kart, Mashed a dalších. Hra totiž výborně kombinuje prvky arkádového ježdění, pohodlného ovládání, využití power-upů a designů jednotlivých tratí.

IMG_2161.PNG IMG_2162.PNG IMG_2163.PNG

My jsme se při hraní nesetkali s obtížemi, které by z tohoto pohledu nějak znepříjemňovaly hraní. Ba naopak, auto vždy reaguje podle toho, jaké povely mu zadáte. Pakliže auto upgradujete, vylepšení pocítíte prakticky okamžitě – každé auto disponuje i jinými vlastnostmi (váha, ovládání, atd.), což je při hraní rovněž znát. A to je v případě arkády, kterou Angry Birds: Go! bezesporu jsou, skvělé. Ovládání jako takové perfektně sedne do rukou. Automatické přidávání plynu a postranní šipky jsou pro styl hry více než vyhovující.

Neustálý nadhled

Jednou z vlastností, kterou by šlo charakterizovat svět Angry Birds, je nadhled a lehkost. Při hraní Angry Birds her totiž máme vždy pocit, jakoby si z nás tvůrci určitým způsobem stříleli, jakoby snad hru ani nebrali vážně, jakoby nás jen chtěli na nějakou tu chvilku bavit, zato ale pořádně. To byla jedna z domén klasických her Angry Birds a závodní odnož s podtitulem Go! se jí může pochlubit také.

IMG_2164.PNG IMG_2165.PNG IMG_2166.PNG

Angry Birds: Go! – navzdory tomu, že běží v 3D grafice – neztrácí absolutně nic na svém specifickém, barevném a blyštivém stylu. Těšit se můžete na komiksově zpracované závodní tratě, vtipné postavy ptáků, satiricko-ironický vzhled postaviček, příjemnou barevnou paletu, a také bezproblémovou plynulost i na starších strojích (my jsme hru testovali na iPhone 4 a běžela skvěle).

IMG_2171.PNG

Z hlediska technického zpracování tak můžeme vytknout snad jen nižší rozlišení verze pro iPhone 4, která místy působí až příliš rozmazaně, a také nevýraznou hudební znělku, která se – jak už tomu tak bývá – neustále opakuje dokola. Velkým neduhem je nutnost připojení k internetu po dobu celého hraní, a také systém "plať nebo čekej", který ale naštěstí není tak brutální, a tak se jen málokdy stane, že budete na hraní doopravdy čekat.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Závodní | Rovio
Začátek prodeje: 11. prosince 2013
  • Stylové podání
  • Povedené ovládání
  • Zábavná hratelnost
  • Nutnost připojení
  • Otravné mikrotransakce

Angry Birds: Go! je jedním z nejmilejších překvapení úplného závěru minulého roku. Rovio ním dokazují, že svět naštvaných ptáků má potenciál napříč žánry, plošinovkou počínaje a závodní arkádou (ne)konče. Vzhledem k tomu, že Angry Birds: Go! pořídíte úplně zdarma, můžeme vám ho jen vřele doporučit – čeká vás pořádná porce zábavy!

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a HTC One X+ a můžete si ji stáhnout zcela zdarma z Google Play a AppStore.

Diskuze (4) Další článek: Neverwinter směřuje na konzole, prozradil to vydavatel

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,