Asphalt 8: Airborne - s koly ve vzduchu (mobilní recenze)

Další očekávaný díl ze série Asphalt je tu! Tentokrát s pořadovým číslem 8 a s podtitulem Airborne. Vývojáři ze studia Gameloft naslibovali o této hře doslova hory doly, a tak měla hra ihned na začátku postavenou laťku hodně vysoko. Bylo ale již spoustu her a studií, která takto lákala a nakonec hra zapadla do průměru, tak jsme se na hru podívali zblízka.

Ještě, než se pustíme do hry, stojí za to zmínit, že Gameloftu se povedl možná dost nechtíc husarský kousek. Napálil totiž celý herní svět, když na letošním E3 prosákla informace o vydání hry, stanoveném na 8. srpna. Nebylo to ale oficiální datum, nýbrž pouze domněnka, kdy mohla hra vyjít. Bohužel se tohoto data chytila většina portálů a údajné oficiální datum bylo na světě. To oficiální naštěstí nebylo daleko, a nyní už ke hře.

2013-08-29 20.14.24.png 2013-08-29 20.26.59.png 2013-08-29 20.31.23.png

Grafika se špatnou optimalizací

Začneme rovnou u grafiky, protože ta byla jedním z hlavních bodů, na které se Gameloft zaměřil. Už z obrázků, které studio vypouštělo, jsme se mohli kochat skvělým zpracováním. A opravdu tomu tak bylo. Graficky je hra velmi pěkná, textury jsou detailní, slunce se odráží od asfaltu a od aut a dělá různé sluneční efekty na displeji, stíny jsou skoro jako reálné, rozmazání okolí při vysokých rychlostech je též skvělé a v neposlední řadě propracovaná auta do detailu. To vše a mnohem více nabízí v zásadě grafika z mobilu, ale bohužel tu je jedna vada, a to celkem velká.

2013-08-29 20.32.42.png

Jedná se totiž o špatnou optimalizaci na zařízení s Androidem. Jelikož má Android větší spektrum zařízení, než u iOS, optimalizace je značně náročnější. U této hry tak nezáleží, jestli máte nejvýkonnější stroj, ale spíše jestli se optimalizace na něj povedla. Hru jsem testoval na smartphonu HTC One X+, který je necelý rok starý a výkonově by neměl mnoho zaostávat, ale hru se mi povedlo rozjet plynule pouze na nižší detaily. Na špatnou optimalizaci si stěžují i majitelé Nexusů a někteří hru nerozběhnou vůbec. Naopak kolega se stejným zařízením neměl větší problém, takže je otázkou, zda je problém v hardwaru či softwaru. Uvidíme, jestli Gameloft, který je tímto známý, vyřeší problémy v brzké době za pomoci aktualizací.

 

Při vysokých detailech se rapidně přiblížíme ke konzolové grafice a hra dostane zcela jiný nádech

 

Jak jsem tedy trochu prozradil, hra nabízí čtyři možnosti detailů grafiky. Na ten nejnižší se dostáváte na úroveň předešlého dílu Asphalt 7, naopak při vysokých detailech se rapidně přiblížíme ke konzolové grafice a hra dostane zcela jiný nádech.

2013-08-29 20.22.58.png 2013-08-29 20.29.33.png 2013-08-29 20.32.28.png

Typy závodů konečně se změnou

Už to byl trochu stereotyp, ve všech závodních hrách jsme dostávali obvykle pouze čtyři druhy závodů – klasiku, eliminaci, časovku a knockdown nebo drift. Nyní konečně přišla změna a z této skupinky vypadl typ časovek, který u hráčů nebyl příliš oblíben. Místo něj přišel zcela nový druh – Infected. Ten dokáže namísto časovek dát hře druhý dech. Prakticky jde o to, že vás nějaké auto infikuje, vaše auto zezelená a vám se začne odpočítávat čas do výbuchu.

 

Mezi druhy závodů patří například klasické závody, eliminace, knockdown, drift a duel

 

Výbuch samozřejmě znamená časovou ztrátu a tak se snažíte sbírat čas například vrážením do soupeřů, sbíráním nitra nebo driftováním. Nákazu mají i ostatní soupeři, takže budou stejně agresivní jako vy. V tomto druhu závodů máte navíc k dispozici nekonečné množství nitra, takže se vše odehrává ve velké rychlosti.

2013-08-29 20.12.50.png

Mezi další druhy závodů patří již zmíněné klasiky, eliminace, knockdown, drift a duel. Duel se odehrává mezi dvěma značkama, přičemž vy si jednu z nich vyberete a soupeříte proti konkurenci.

Málo závodů? Ani náhodou!

I přesto, že stojí Asphalt 8: Airborne pouhých 20 Kč, o nedostatek závodů se bát rozhodně nemusíte. Však samotný singleplayer v podobě kariéry nabízí 180 závodů, což je velmi pěkné číslo. Tyto závody jsou rozděleny do 8 sezón, které zahrnují 5 tříd sportovních vozů. Opět tak není možné závodit s vozy, které se budou výkonnostně příliš lišit. Velkým plusem je i to, že 80% všech 47 vozů je zcela nových oproti předchozímu dílu hry. Můžete se tak těšit například na Pagani Zonda R, Bugatti Veyron, Ferrari FXX nebo Lamborghini Venono.

 

Kromě volantu jsou všechny možnosti ovládání příjemné a záleží pouze na vás, jaký styl si vyberete

 

Aby toho nebylo málo, Gameloft připravil i velkou škálu tratí, na které proženeme své čtyřkolé miláčky. Máme tu například Benátky, Londýn nebo i třeba Nevadskou poušť. Podíváte se tedy po celé zeměkouli.

2013-08-29 20.15.50.png 2013-08-29 20.31.05.png 2013-08-29 20.32.42.png

Ovládání nedoznalo žádných výrazných změn a máme tu 5 možností rozložení, jak vůz ovládat. Mezi nimi je ovládání pomocí gyroskopu, pomocí pedálů, volantu a rozpůlení displeje na dvě poloviny pro zatáčení. Všechny možnosti až na jednu jsou vytvořeny s automatickou akcelerací. Kromě volantu jsou také všechny příjemné a záleží pouze na vás, jaký styl si vyberete. U gyroskopu jde ještě nastavit citlivost zatáčení, což je pochopitelné.

Pirueta se sporťákem

Jedním z velkých lákadel na tento závodní arkádový skvost byly skoky. Nájezdové rampy jsou rozmístěny všemožně po tratích, a pokud na ně najedete, můžete očekávat velký skok nebo piruetu například při průletu skrze most. U skoků je výrazně potlačena fyzika, takže můžete ovládat auto i ve vzduchu a tak trochu korigovat jeho let. Holt arkáda.

2013-08-29 20.13.02.png

Je skvělé, když se povede multiplayer tak jak má a nemusíte se s ním nijak prát. Do místností se připojí až 8 hráčů, kteří mají podobně výkonné vozy, a jde se hrát. Žádné čekání, zádrhely ani jiné problémy. Pokud zrovna není k dispozici 8 hráčů, po uplynutí času na připojení hra začne třeba jen se sedmi. Jelikož je hra dobře známá a populární, o malý přísun protivníků mít starosti nemusíte. Výběr typu závodů a tratí funguje pomocí hlasování, kdy každý si sám vyber trať a druh závodu a ty, které budou mít nejvíce hlasů, se pojedou.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Závodní | Závodní arkáda
Výrobce: Gameloft
Začátek prodeje: 22. srpna 2013
  • Vizuální zpracování
  • Ozvučení
  • Různorodost
  • Příjemná obtížnost
  • Optimalizace

Z předchozího dílu zůstalo mnoho, ale pouze to, co bylo opravdu dobré. K tomu všemu navíc Gameloft přidal skvělou grafiku, hratelnost, nové vozy, tratě a nový druh závodu. Jednoduše za dvacku nenaleznete lepší arkádovou závodní hru, která toho nabízí tolik a v takové kvalitě. Rád bych udělil plný počet hvězd, ale kvůli optimalizaci dám o půl hvězdy méně.

Hra byla testována na zařízení HTC One X+ a je ke stažení z Google Play a AppStore za cenu 19,50 Kč.

Diskuze (13) Další článek: Fantasy RPG Bound by Flame se dostane i na PS4

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,