Assassin's Creed Chronicles: asasíni postaru

vytisknout velikost písma
Ubisoft se trošku utrhl ze řetězu a na letošek už chystá hned čtyři hry ze série Assassin's Creed. Má to ale háček!

Nikoli jeden a dokonce ani dva, ale nýbrž rovnou tři asasinské příběhy na nás momentálně Ubisoft chystá. A to pouze jako nadstavbu nad regulérní Victory, které by se mělo na pulty obchodů dostat vlastně už jako letošní čtvrtý díl série. Jeden jen nevěřícně kroutí hlavou, co všechno ti Frantíci nezvládnou a do jakých megalomanských plánů se pouštějí. Zdánlivě už jim totiž nestačí ani dvě velké hry v jednom roce. Opak je ale pravdou a tentokráte je to tak trošku habaďůra a všechno je úplně jinak.

Trojí překvapení

Trilogie Assassin's Creed Chronicles si totiž bere jméno a základní námět, ale jinak stojí herně i umělecky zcela mimo hlavní proud. Namísto nákladné akční adventury hráčům Ubi servíruje malinkaté plošinovky se spíše kreslenou grafikou a principy kopírujícími třeba Mark of the Ninja. A ano, máte pravdu a nejedná se o žádnou novinku. Takovouto hru zasazenou do Číny dynastie Ming a příběhově provázanou s Eziovou linkou už Ubisoft oznámil loni. Co ale bezesporu nevíte je fakt, že tento experiment nyní rozšiřuje o další samostatně stojící tituly kopírující stejný mustr.

ACC_Combat_ForbiddenCity-nologo.jpgACC_SCR_INDIA_Viewpoint_wm_1427796940.0.jpgAssassin-s-Creed-Chronicles-Is-Now-a-Trilogy-Spanning-China-India-Russia-Gets-Video-477223-2.jpg

Takže se nepletu a umím počítat, to jen Chronicles vedle Číny navštíví i Indii a nakonec na podzim i matičku Rus. A to je prosím jen začátek. Jak totiž prozrazuje producent série Alexander Amancio, přemýšlelo se třeba i o možnosti Egypta a dalších, méně etablovaných či zcela nových příběhových linií. Ty ale jistě vzhledem k dojičskému trendu Ubisoftu a potenciálu podobných nápadů mohou nakonec poměrně brzy přijít.

 

Tři hry, tři rozdílné historické éry a nakonec i tři zcela odlišné audiovizuální styly

 

A my to rozhodně uvítáme, protože Assassin's Creed se minimálně jako námět ještě nepřežil a netradiční pohledy na historii stále ještě umí Ubisoft servírovat s umem sobě vlastním a všechny tři samostatně stojící epizody by přesně tohle měly využít. Už jen poměrně nové a neprozkoumané náměty zasazené do herně zcela nových lokací zní více než slibně a i když se pravděpodobně i vzhledem ke zvolenému stylu nebude jednat o žádné příběhové veledílo, menší dobře provedené klišé nemůže v tomto případě uškodit. Obzvláště když to prodáte skrze tak úchvatné vizuály.

ACC_CHINA_Traversal_wm_1427796923.jpg

Věrná reprodukce

Tři hry, tři rozdílné historické éry a nakonec i tři zcela odlišné audiovizuální styly. Zatímco první Čínské povyražení bude vypodobeno v pastelových barvách tradičního čínského umění, Indie 19. století nabídne tropickou vegetaci a světlou paletu barev. A Rusko? Nu, Rusko zmítané revolucí vypadá zatím asi nejzajímavěji. Využití rané černobílé fotografie na pozadí a akcentace monochromatických barev působí zdaleka nejdivočeji a možná i nejvíce vystihuje experimentálního ducha, kterého trojice her bezesporu má.

Autorství je ostatně připisováno dalšímu neznámému anglickému týmu, který svým způsobem kráčí ve stopách kluků co udělali Child of Light, či snad Valiant Hearths. Další malé velké hry od Ubisoftu. Jak se ale říká, co je malé, to je pěkné a jak to zatím vypadá, v případě Chronicles i zajímavě vyhlížející. Překvapivě se totiž všem třem titulům daří zabalit hratelnost klasického Assassin's Creedu do kompaktního obalu, aniž by přitom zabijácký étos a trocha toho plížení ztratily na atraktivitě.

ACC_CHINA_Leapoffaith_wm_1427796918.jpgacc-china-screen2-full_197357.jpgAssassin-s-Creed-Chronicles-Is-Now-a-Trilogy-Spanning-China-India-Russia-Gets-Video-477223-3.jpg

Chronicles jsou nakonec ještě i daleko více o stealthu a tichém postupu, než hlavní série. Můžete se tedy ostatně různě schovávat ve stínech, pomocí lana šplhat po stropě, či lákat strážné pomocí pískání. Ano, nic z toho tady zkrátka nebude chybět a vzhledem ke značnému posunu v čase až do 20. století (Ruská epizoda) dojde i na střelné zbraně ve zcela regulérní míře.

 

Důraz na zcela původní kořeny značky je znát i na hratelných ukázkách z první epizody, které operují třeba s indikátory pohledu strážných

 

Podle Amanciových slibů se ale ani v případě Ruského dobrodružství nemáme bát ústupků. Důraz na zcela původní kořeny značky je ostatně znát i na hratelných ukázkách z první epizody, které operují třeba s indikátory pohledu strážných. Zkrátka takový malinkatý stylový návrat ke kořenům.

Na druhý pohled

Dost možná něco, co po fiasku jménem Unity Ubisoft a hlavně stále negativněji vnímaná značka potřebuje. Na PC, PS4 a Xboxu One se ostatně dá očekávat i příznivější cenová politika právě po vzoru Child of Light nebo Valiant Hearths. I ony ostatně představovaly spíše experimenty a přesně tím je i celá série třech samostatně stojících a také spustitelných Chronicles.

ACU245_ACC_LeapOfFaith.jpg

Bude zájem o Assassin's Creed v takovéto podobě? Dočkáme se tak snad i méně atraktivních lokací, které by to do klasických velkých her nedotáhly? To zřejmě ukáže až letošní úspěch či neúspěch pilotní trojky. Jedno je ale jasné už nyní. Ubisoft tady pokládá základy další série, nebo chcete-li odnože klasických Assassinů, která má všechny předpoklady k tomu, aby mohla navázat na úspěch svých velkých bratrů. Má s nimi ostatně společného více, než se na první pohled zdá.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

včera | | 9 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A