Assassin's Creed: Revelations - dobří zabijáci se vracejí (recenze)

vytisknout velikost písma
Revelations uzavírají osudy asasína Ezia Auditore a opět spíš než plnohodnotné pokračování přináší datadisk. Je to důstojné pro zakončení ságy?
Seznam kapitol
  1. Istanbul! Vítá vás Istanbul!
  2. Hromadné vraždění

Nakolik je pro vás zásadní originalita ve hrách? Správně jste pochopili, kam mířím. Nový „datadisk“ Revelations vesele vydupává už prošláplé stopy, když opět protáhl výtečný Assassins’s Creed 2 faceliftem – změnil město (tentokrát za slunnou Konstantinopol), přišoupl pár nových marketingově lákavých prvků (výroba bomb! čepel s hákem!) a celé to tak hezky přebrousil.

 

A světe div se, zase jsem jim to sežral i s navijákem. I když úvodní povinná herní rozcvička v Masyafu působila trochu únavně, o pár hodin později jsem opět vesele skákal po střechách a radostně bodal dýky do zad, která se zrovna namanula.

Na obalu hry sice vystrkují své čepelové prostředníčky Ezio i Altair, ale hlavním hrdinou se bezesporu stává italský zabiják

Zásadních změn v hratelnosti se prostě nedočkáte, ale výsledek skvěle šlape a nepůsobí úplně vyčpěle.

Hrdina a dva poskoci

Na obalu hry sice vystrkují své čepelové prostředníčky Ezio i Altair, ale hlavním hrdinou se bezesporu stává italský zabiják, nyní v předdůchodovém věku. Ezio se totiž vydává po stopách svého slavného zabijáckého předchůdce, aby našel v exotické Konstantinopoli (dnešní turecký Istanbul) pět klíčů k tajemstvími nacpané knihovně v Masyafu. Což byla základna asasínů v prvním díle, pokud jste náhodou zapomněli.

Assassins Creed Revelations 13.jpg Assassins Creed Revelations 15.jpg

A i když v Istanbulu sídlí početná klika asasínů, templáři si rozhodně oddech neberou a kují politické pikle. Náš nejoblíbenější vrahoun z Florencie tak v dobře plynoucím příběhu pátrá po ukrytých klíčích a současně s tím odkrývá početné konspirace.

Assassins Creed Revelations 01.jpg Assassins Creed Revelations 03.jpg

Aby toho nebylo málo, protínají se jeho dobrodružství s flashbacky do minulosti, ve kterých se dozvíte něco o dalších osudech Altaira. I když je vsuvek málo, výborně rozvíjejí osobnost hrdiny prvního dílu a doplňují to, v čem originál hanebně zklamal. Samozřejmě se do všeho plete i moderní asasín Desmond Miles, který se trochu po Matrixovsku plácá v hlubinách Animusu a snaží se poslepovat svoji roztříštěnou psýchu.

Prostřednictvím Desmonda se rozhodli tvůrci trochu experimentovat, kdy představují first person pasáže s prostorovými hádankami. Celé to trochu připomíná budgetový Portal a je jenom dobře, že tyto sekce jsou volitelné, protože popravdě představují pěkný opruz. Ostatně asi nebudu sám, kdo by si přál Desmondovu roli v sérii maximálně utlumit.

Ovládněte Konstantinopol

V recenzi na Brotherhood jsem označil Řím za nejlépe zpracované město v celé sérii, ale po Revelations to už nebude pravda. Rozlohou je možná Istanbul o něco menší, takže už k přesunu nepotřebujete koně  (kanály zůstaly a jsou odemčeny od začátku), nicméně atmosféru má město, kde se Evropa potakává s Asií, vskutku unikátní.

Získat zpět asasinské sídlo musíte prostřednictvím tower defense minihry

Rozsáhlý palác Topkapi, životem hučící Velký bazar, věž Galata, štíhlé věže minaretů, korzující obyvatelstvo, ve zdobené oceli zakovaní janičáři… to a ještě víc vás čeká a dokáže okouzlit, až zatoužíte si zajet se podívat na originál.

Assassins Creed Revelations 09.jpgVizuálně město vypadá jinak, obsah však nabízí podobný. Opět tu nejdete cechy, jejichž členy si můžete najmout ku pomoci, opět tu jsou obchody k zrenovování (a finančnímu výdělku) a nechybí ani čtvrtě, které můžete dobýt pod svoji kontrolu. Princip zůstal stejný, stačí zabít kapitána a zapálit věž, tedy tentokrát jen signál na věži, a čtvrť je vaše. Stejně jako sídlo asasínů k ní náležící.

Nově však získaná čtvrť nezůstává vaše stále, pokud moc provokujete templáře, ti po naplnění ukazatele zaútočí na některé z vašich sídel. Získat zpět jej musíte prostřednictvím tower defense minihry, kdy rozmisťujete na střechy různě vyzbrojené zabijáky, ulicemi plníte barikádami a dalšími překážkami, abyste zničili postupně nabíhající vlny protivníků. Poprvé je to zábava, popáté už moc ne, takže jen oceníte možnost snižovat pozornost templářů podplácením pouličních kecalů a zabíjením oficiálů.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Otevřená stealth akce
Výrobce: Ubisoft Montreal | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 15. listopadu 2011
  • Skvěle zpracovaná Konstantinopol
  • Dlouhá hrací doba
  • Zajímavý příběh
  • Posílení strategických prvků
  • Volnost ve stylu hraní
  • Zbytečné pasážě za Desmonda
  • Tower defense minihry jsou nuda
  • Občasné chybky
  • Osekání skákacích misí
Související články
  1. Ubisoft hledá mezi fanoušky hlas pro AC: Revelations
  2. AC: Revelations na Wii U nedorazí
  3. V AC: Revelations se nedozvíte vše

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejlepších her zdarma: zabavte se, než přijdou Vánoce

10 nejlepších her zdarma: zabavte se, …

Dobré hry něco stojí a jsou proto vděčnými vánočními dárky. Jaké teď koupit pro různé platformy doporučujeme v samostatných článcích. Ale jak se zabavit, než Vánoce přijdou? Vybrali jsme tipy na skvělé hry, které jsou dostupné zdarma.

4.  12.  2016 | | 24 N/A
10 herních notebooků, které se vyplatí koupit: od nejlevnějšího po supermašinu

10 herních notebooků, které se vyplatí…

Pořádný herní notebook seženete za 25 tisíc. Vybrali jsme však i levnější stroje s nutnými kompromisy, nebo naopak děla s cenou ke sta tisícům

30.  11.  2016 | | 54 N/A
10 nejžhavějších her pro PS4, které udělají radost nejen pod stromkem

10 nejžhavějších her pro PS4, které ud…

Pokud se chystáte dovybavit herní kolekci pro Playstation IV, nebo napsat v tomto duchu Ježíškovi, nechte se inspirovat naším předvánočním přehledem zajímavých her pro PS4.

26.  11.  2016 | | 9 N/A
Ty největší herní bizáry aneb když si vývojáři trošku šlehnou

Ty největší herní bizáry aneb když si …

Ne všechny hry jsou epické záležitosti s bohatým příběhem. Některé jsou dost zvláštní.

1.  12.  2016 | | 4 N/A
7 her, které by si zasloužily filmové zpracování

7 her, které by si zasloužily filmové …

​Příběh je často velmi důležitou součástí hry. Podívejte se na tituly, jejichž příběh byl tak dobrý, že by se nemusel stydět za filmové zpracování.

29.  11.  2016 | | 20 N/A
Od NES po Switch: Jak se vyvíjely domácí konzole Nintenda (galerie)

Od NES po Switch: Jak se vyvíjely domá…

Nintendo a konzole - to jsou dvě věci, které nikdy nepůjdou oddělit od sebe.

2.  12.  2016 |
8 nejpitomějších DLC a rozšíření

8 nejpitomějších DLC a rozšíření

I když se názory hráčů na placený obsah liší, určitě se všichni shodnou na tom, že někdy zajdou herní společnosti až příliš daleko. Podívejte se na ty nejšílenější a nejzbytečnější DLC.

6.  12.  2016 | | 9 N/A
Watch Dogs 2: svižná zábava s mobilem v ruce (recenze)

Watch Dogs 2: svižná zábava s mobilem …

Do žánru městských open-worldových akcí zasáhl v květnu roku 2014 titul Watch Dogs. I když se jednalo o zábavnou hru, nenaplnila bohužel všechna naše očekávání. Podařilo se to druhému dílu?

5.  12.  2016 | | 14 N/A