Assassin's Creed: Revelations - dobří zabijáci se vracejí (recenze)

vytisknout velikost písma
Revelations uzavírají osudy asasína Ezia Auditore a opět spíš než plnohodnotné pokračování přináší datadisk. Je to důstojné pro zakončení ságy?
Seznam kapitol
  1. Istanbul! Vítá vás Istanbul!
  2. Hromadné vraždění

Nakolik je pro vás zásadní originalita ve hrách? Správně jste pochopili, kam mířím. Nový „datadisk“ Revelations vesele vydupává už prošláplé stopy, když opět protáhl výtečný Assassins’s Creed 2 faceliftem – změnil město (tentokrát za slunnou Konstantinopol), přišoupl pár nových marketingově lákavých prvků (výroba bomb! čepel s hákem!) a celé to tak hezky přebrousil.

 

A světe div se, zase jsem jim to sežral i s navijákem. I když úvodní povinná herní rozcvička v Masyafu působila trochu únavně, o pár hodin později jsem opět vesele skákal po střechách a radostně bodal dýky do zad, která se zrovna namanula.

Na obalu hry sice vystrkují své čepelové prostředníčky Ezio i Altair, ale hlavním hrdinou se bezesporu stává italský zabiják

Zásadních změn v hratelnosti se prostě nedočkáte, ale výsledek skvěle šlape a nepůsobí úplně vyčpěle.

Hrdina a dva poskoci

Na obalu hry sice vystrkují své čepelové prostředníčky Ezio i Altair, ale hlavním hrdinou se bezesporu stává italský zabiják, nyní v předdůchodovém věku. Ezio se totiž vydává po stopách svého slavného zabijáckého předchůdce, aby našel v exotické Konstantinopoli (dnešní turecký Istanbul) pět klíčů k tajemstvími nacpané knihovně v Masyafu. Což byla základna asasínů v prvním díle, pokud jste náhodou zapomněli.

Assassins Creed Revelations 13.jpg Assassins Creed Revelations 15.jpg

A i když v Istanbulu sídlí početná klika asasínů, templáři si rozhodně oddech neberou a kují politické pikle. Náš nejoblíbenější vrahoun z Florencie tak v dobře plynoucím příběhu pátrá po ukrytých klíčích a současně s tím odkrývá početné konspirace.

Assassins Creed Revelations 01.jpg Assassins Creed Revelations 03.jpg

Aby toho nebylo málo, protínají se jeho dobrodružství s flashbacky do minulosti, ve kterých se dozvíte něco o dalších osudech Altaira. I když je vsuvek málo, výborně rozvíjejí osobnost hrdiny prvního dílu a doplňují to, v čem originál hanebně zklamal. Samozřejmě se do všeho plete i moderní asasín Desmond Miles, který se trochu po Matrixovsku plácá v hlubinách Animusu a snaží se poslepovat svoji roztříštěnou psýchu.

Prostřednictvím Desmonda se rozhodli tvůrci trochu experimentovat, kdy představují first person pasáže s prostorovými hádankami. Celé to trochu připomíná budgetový Portal a je jenom dobře, že tyto sekce jsou volitelné, protože popravdě představují pěkný opruz. Ostatně asi nebudu sám, kdo by si přál Desmondovu roli v sérii maximálně utlumit.

Ovládněte Konstantinopol

V recenzi na Brotherhood jsem označil Řím za nejlépe zpracované město v celé sérii, ale po Revelations to už nebude pravda. Rozlohou je možná Istanbul o něco menší, takže už k přesunu nepotřebujete koně  (kanály zůstaly a jsou odemčeny od začátku), nicméně atmosféru má město, kde se Evropa potakává s Asií, vskutku unikátní.

Získat zpět asasinské sídlo musíte prostřednictvím tower defense minihry

Rozsáhlý palác Topkapi, životem hučící Velký bazar, věž Galata, štíhlé věže minaretů, korzující obyvatelstvo, ve zdobené oceli zakovaní janičáři… to a ještě víc vás čeká a dokáže okouzlit, až zatoužíte si zajet se podívat na originál.

Assassins Creed Revelations 09.jpgVizuálně město vypadá jinak, obsah však nabízí podobný. Opět tu nejdete cechy, jejichž členy si můžete najmout ku pomoci, opět tu jsou obchody k zrenovování (a finančnímu výdělku) a nechybí ani čtvrtě, které můžete dobýt pod svoji kontrolu. Princip zůstal stejný, stačí zabít kapitána a zapálit věž, tedy tentokrát jen signál na věži, a čtvrť je vaše. Stejně jako sídlo asasínů k ní náležící.

Nově však získaná čtvrť nezůstává vaše stále, pokud moc provokujete templáře, ti po naplnění ukazatele zaútočí na některé z vašich sídel. Získat zpět jej musíte prostřednictvím tower defense minihry, kdy rozmisťujete na střechy různě vyzbrojené zabijáky, ulicemi plníte barikádami a dalšími překážkami, abyste zničili postupně nabíhající vlny protivníků. Poprvé je to zábava, popáté už moc ne, takže jen oceníte možnost snižovat pozornost templářů podplácením pouličních kecalů a zabíjením oficiálů.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Otevřená stealth akce
Výrobce: Ubisoft Montreal | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 15. listopadu 2011
  • Skvěle zpracovaná Konstantinopol
  • Dlouhá hrací doba
  • Zajímavý příběh
  • Posílení strategických prvků
  • Volnost ve stylu hraní
  • Zbytečné pasážě za Desmonda
  • Tower defense minihry jsou nuda
  • Občasné chybky
  • Osekání skákacích misí
Související články
  1. Ubisoft hledá mezi fanoušky hlas pro AC: Revelations
  2. AC: Revelations na Wii U nedorazí
  3. V AC: Revelations se nedozvíte vše

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Uncharted 4: grafické orgie, co prodávají platformu

Uncharted 4: grafické orgie, co prodáv…

Některé hry jsou hity. Další zase rovnou prodávají platformu. Uncharted, to je kapitola sama pro sebe.

11.  5.  2016 | | 46 N/A
Uncharted 4: A Thief

Uncharted 4: A Thief's End - poslední …

Uncharted 4 nás provedl mnoha nezapomenutelnými okamžiky. Dokáže uhranou i naposledy?

13.  5.  2016 | | 11 N/A
Uncharted 4 pod lupou: grafika nové generace z dílen Naughty Dog

Uncharted 4 pod lupou: grafika nové ge…

Uncharted 4 vypadá nádherně, co za tím ale stojí? Podívali jsme se, co dokáže interní grafický engine tvůrců.

16.  5.  2016 | | 14 N/A
DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

I přes minulou slávu byl DOOM dnes již mrtvou sérií, dokud na E3 nepředstavili vývojáři z Id Software bombastický návrat v podobě nového dílu. Povedlo se jim to?

18.  5.  2016 | | 21 N/A
Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůru mezi hvězdy

Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůr…

Už snad nikoho nepřekvapí, že i letos si pro nás Activision připravilo nový díl své dlouholeté FPS série Call of Duty. Tentokrát už je to nějaký čtrnáctý díl a stále se drží svého zasazení do budoucnosti.

19.  5.  2016 | | 7 N/A
The VOID: virtualitu lze nyní uchopit zcela novým způsobem

The VOID: virtualitu lze nyní uchopit …

Zcela unikátní projekt založený na virtuální realitě a interaktivním prostředí, kde spolu obojí komunikuje v dokonalé symbióze. Po nasazení VR helmy se ocitnete v nejtemnější jeskyni ze všech, prohledáte starobylé májské ruiny nebo zažijete galaktické bitvy hvězdných korábů. To vše se skrývá pod zkratkou označující bránu vedoucí doslova do jiného času a prostoru.

13.  5.  2016 |
Vzhůru do jiných světů aneb jak funguje virtuální realita?

Vzhůru do jiných světů aneb jak funguj…

Všichni to chceme, málo kdo ale doopravdy chápe, co za tím stojí. Co je to virtuální realita?

včera | | 8 N/A
Nový DOOM ve světových recenzích drtí konkurenci

Nový DOOM ve světových recenzích drtí …

Návrat legendárního DOOMa se podle recenzí povedl na výbornou.

16.  5.  2016 | | 29 N/A