Assassin’s Creed: Unity – čistý štít

GamesCom přinesl vraždičku v Notre Dame a vraždička zase pár nových informací o veleočekávaném Unity.

Tak známý a tradiční, přesto tak nový a svěží. Takový je podle letošního GamesComu Assassin’s Creed Unity, který dělá za dosud viděným tlustou čáru a na dědictví předchozích šesti her se snaží vystavět zážitek, který by posunul sérii někam dále a replikoval pověstný „wow“ efekt jedničky. A podle prvních dojmů z Koelnmesse se to daří. Unity údajně nejen zdařile uhýbá z hodně nalajnované hratelnosti, ale také expanduje, a to do všech směrů.

5990c92f-99344.jpg 9b44ab3b-99348.jpg b546ee8e-99342.jpg

1:1

Arno na ochozu notredamské zvonice shlížející na neutěšenou Paříž 18. století přesně tak, jak vypadala za Robespierra nebo Marata. I tohle bylo k vidění z nového Assassina a opravdu se nejedná o žádnou hyperbolu. Když začít znovu, pak ještě velkolepěji, řekli si tvůrci a pro hráče v desítce studií vytvořili historickou metropoli na Seině s takovou přesností, že by se ani odborníci v Louveru nemuseli stydět. Ještě aby museli, když je to vlastně tak trošku jejich práce a Ubisoft se vůbec netají hotovu armádou historiků nebo odborníků na architekturu 18. století.

 

Paříž je v Unity nejen obrovská, ale hlavně členitá a bohatá na zážitky

 

Jak říká producent Alex Amancio: „ Můžete vzít celou pevninu z Black Flag a stejně vám bude oproti městské zástavbě Unity připadat malá.“. To ostatně potvrzuje i Arno proplétající se v prezentovaném demu doslova kudy se mu zachce. Tam nahlédne do taverny nebo překvapí paničku srze otevřené okno a támhle zase zmizí v katakombách. Paříž je totiž v Unity nejen obrovská, ale hlavně členitá a bohatá na zážitky.

3e5c452d-99343.jpg

Krátký průzkum stok tak záhy naruší vojáci a v hospodě se u vedlejšího stolu popere chudina. I tohle jsou tváře nového Assassin’s Creed stejně jako oslnivé klenby Notre Dame a okázalost šlechtických sídel. Nenechte se ale zmást luxusem. I to nejnaleštěnější zlato je v Unity skrz naskrz prolezlé zmarem a pochmurnou atmosférou gotických věžiček, topících se v přívalech deště stejně jako proslulé pařížské stoky.

Desítky možností

K čemu by ovšem byl otevřený svět, kdybyste se na něj jen koukali. Unity je do velké míry hlavně o interakci a prozkoumání. O hledání nových cest a skutečném zužitkování otevřeného a úžasného města a všech jeho možností. „Unity je samozřejmě příběhová hra, ale tentokráte je to daleko více o samotném hráči a jednotlivé zážitky se skutečně mohou lišit. Každá situace může dopadnout hned vícero způsoby a hra se přímo za pochodu přizpůsobuje hráči, nikoli naopak,“ vystihuje ducha Unity Amancio.

06f94592-99341.jpg 0cdc4460-99347.jpg 250437df-99345.jpg

Co tím myslí jde skvěle vidět na prezentovaném demu točícím se okolo vraždy přímo v Notre Dame. Podle autorů má jen tahle skopičina na půl hodiny deset možných řešení, které využívají skutečně všechny herní prvky včetně neskutečné plynulosti pohybu. Podle prvních ohlasů zanechává nový Assassin’s Creed dojem jako geniální triumf techniky bez jakýchkoli loadingů a s naprosto vymakaným setem animací, které nikdy nezklamou svou nápaditosti a návazností.

1406653803-acu-sp-window-assassination.jpg

Podobně na tom pak měl být i stealth, který se autoři snaží mohutně propagovat. Upřímně řečeno ale zatím tento prvek moc dobrý dojem neudělal a notredameské stráže tupě hledící do prázdna dojem z velkolepé obrody série tak trošku kazí. Obzvláště když se jinak tvůrci opravdu snaží a na přepracovaném ovládacím schématu jde vidět, že se někdo nad vším alespoň na chvíli zamyslel. I to souvisí s touhou tak trošku se odpoutat od minulosti série a vstoupit na novou generaci konzolí s čistým štítem.

Assassíni vyrostli

Zároveň ovšem Amancio zmiňuje, že Unity nabízí příběh vhodný zejména pro hráče, kteří na sérii vyrostli. Dospělé zamyšlení vzbuzující otázky nejen o revoluci a soudobé společnosti, ale také o odvěkém boji templářů a asasínů. Chybět pak nebude ani osobní linka variující rozkol srdce a rozumu. „Hráči jsou konečně na podobně závažný příběh připraveni. Mnoho jich vyrostlo právě na sérii Assassin’s Creed a jeho vyprávění zase rostlo s nimi.

1406653809-acu-coop-bievres-district.jpg 1406653811-acu-sp-combat-longs-pear.jpg 1406653811-acu-sp-parkour-path.jpg

Není to ovšem jen o historii. Tvůrci z ubisoftích studií měli vždy daleko větší ambice a rádi se pouštěli také do budoucnosti. Ano, současná, respektive lehce do budoucnosti posunutá linka by měla s Unity oslavit velký návrat. Podle Amancia se máme těšit na nastartování nové soudobé linie podobně, jako to udělala jednička. První informace naznačují, že se scénáristé odpoutali od experimentu se zaměstnanci Absterga a v budoucnu by se rádi vrátili k výpravnějšímu mustru na způsob Desmonda Milese.

V tomhle prostě chtějí být autoři novátorští a oprostit se od svazujícího kánonu minulých her. Stejně to ostatně dělají i s ovládáním a vlastně i celou vývojářskou filozofií. Unity se totiž snaží být přístupné, chytré a hlavně maximálně funkční. „Nějakou dobu jsme nevěděli, co udělat se soubojovým systémem. Série tradičně byla co se bojů týče poměrně jednoduchá a to nám moc nepasovalo ke stealthu. Hráč si totiž přirozeně vybírá cestu nejmenšího odporu, tedy jednoduchého násilí.“ Právě to se s Unity mění a souboje jsou daleko obtížnější. Autoři dokonce slibují, že umělá inteligence se bude přizpůsobovat vašemu stylu boje. To už je ovšem vzhledem k výkonům AI z prezentovaných pár minut trošku moc velké sci-fi. Zatím.

1406653806-acu-sp-leap-of-faith-hotel-de-ville.jpg

Co-op a další vychytávky

I tak má ale Arno nakročeno k dalšímu historickému úspěchu. Ten navíc téměř jistě bude okořeněný jistou porcí novátorství a městské obrody stejně tak jako technickým triumfem. A to ještě tvůrci neodhalili na GamesComu všechno a pořád ještě podle zákulisní šeptandy zbývá minimálně zajímavý kooperační multiplayer, který bude stavět třeba i na solidním systému vylepšování zbraní. To už je ovšem téma na příště. Do listopadového data vydání ještě ostatně zbývá moře času.

Diskuze (3) Další článek: Zasněžené Himálaje v nových záběrech z akce Far Cry 4

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,