Assassin’s Creed: Unity – Dead Kings (recenze)

Nestačila vám porce Francouzské revoluce a chcete něco tajemnějšího? Mrtví králové by vám díru v srdci mohli zaplnit.

Assassin’s Creed: Unity má většina nedočkavců za sebou a opomeneme-li technický chaos po vydání a mnoho nedodělků, o špatnou hru rozhodně nešlo. Ubisoft ale řádně šlápl vedle a i to byl důvod, proč jsme se prvního příběhového DLC s názvem Dead Kings dočkali zcela zdarma jako menší kompenzaci. Vyplatí se mu ale vůbec dávat šanci?

Tajemno

Inu, vyplatí, a hned z několika důvodů. DLC vás vezme do zcela nové oblasti, městečka Saint Denis, které je depresivní, temné a tajemné. Vlastně se tu budete cítit spíše jako ve hře Thief než dalším dílu asasína. A to je rozhodně dobře, jelikož se DLC atmosférou vrací k tajemnu dílů původních a dokonce i struktura misí je více přiblížena dobrodružství Ezia. Budete se kradmě plížit střechami, schovávat se za ploty a potichu odklízet stráže, zatímco se snažíte dozvědět více o pokladu králů, který tu hraje prim. Jakožto Arno se jej totiž pokusíte ukořistit, rozhodně ale nebudete sami.

Příběh, ačkoliv není nijak komplikovaný, přináší několik starých známých postav, některé okolnosti ale absolutně nevysvětluje a hráč často tápe, proč je Arno takový drzoun a proč zrovna tato postava nyní vypadá za zcela zjevného padoucha, bez pochopitelných důvodů a vysvětlivek. Chtělo by to více osvětlit příběh, ale co už.

Mezi Paříží a Saint Denis můžete libovolně cestovat, nejvíce však překvapí zaplněnost nového prostředí. Je tu spousta nepovinných úkolů, misí, záhadných vražd, truhel a sběratelských předmětů k prozkoumání, což dělá DLC ještě o ždibec delším a příjemnějším. Nechybí ani velmi zábavné mise na osvobození hlídacích stanovišť ne nepodobné Far Cry 4. Mrtví králové však schovávají ještě jedno příjemné překvapení. Nejde tu ani tak o to, co najdete v ulicích, jako spíše pod nimi.

Ano, městečko nabízí také spletitou síť podzemních katakomb, tunelů a schovaných chrámů, kde se také odehrává většina příběhových misí. Nejde přitom jen o pár chodbiček, ale dostatečně rozlehlá prostranství s několika úrovněmi a především hádankami, které budete muset opět ve stylu starších asasínů rozluštit. Jde tedy o příjemně nostalgický návrat ke kořenům.

Další kus do sbírky

DLC samozřejmě přináší celou řadu nového vybavení, obleků a zbraní, které si můžete díky mnohem štědrejším honorářům za mise odemknout. Novinkou je svítilna, která vám pomůže v podzemí a především skrze místa, která jsou zaneřáděná různou havětí. Bohužel ji však mimo navigaci téměř nevyužijete, což je škoda. Ubisoft naštěstí upustil od některých online praktik a speciální truhly si nyní můžete otevřít bez nutnosti vlastnit aplikaci či být někde registrován, což znamená další vybavení do sbírky. Z hlediska přizpůsobitelnosti svého asasína si tedy v DLC užijete mnohem více, což je další malé plus.

A zbraně rozhodně potřebovat budete (Guillotine Gun je jasným favoritem), protože tu narazíte na nový druh nepřátel – Raiders. Ti totiž také hledají poklad a zatímco osamoceni jsou značně primitivní a nepředstavují výzvu, v houfek už dají zabrat. Strategickou výhodou v potyčkách s nimi jsou především jejich velitelé, po jejichž skolení se rozutečou jako mouchy z čerstve rozšláplého výkalu. Souboje a především pohyb v prostředí tu je tedy mnohem taktičtější, většina misí je totiž koncipována právě pro tichý pohyb, což opět uvítáte.

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Akční adventura
Výrobce: Ubisoft Montreal
Začátek prodeje: 13. ledna 2015
  • Temná atmosféra
  • Dostatek obsahu
  • Důraz na stealth
  • Zdarma
  • Krátký příběh
  • Menší chybky a bugy

Dead Kings možná není záchranným lanem pro nejnovější díl asasína, nabízí ale příjemný dodatek se špetkou Indiana Jonese, hafo nových misí a sběratelských předmětů. A především, je zcela zdarma. Pokud jste AC: Unity zatím nedali šanci, máte nejvyšší čas. Pro ty ostatní jde o příjemné prodloužení herní doby.

Váš názor Další článek: Podívejte se, jak se ovládá akce The Order 1886