Assassin’s Creed: Unity – problémy napříč platformami

vytisknout velikost písma
Jak se to má s výkonem nového asasína a která platforma z toho nakonec vlastně vychází nejlépe? To se dozvíte v našem tématickém článku.

Když už nic jiného, tak Assassin’s Creed: Unity rozhodně vzbudil kontroverzi. A pokud se o hře nemluví ve spojení s očekávanou audiovizuální revolucí, pak jste o ní jistě slyšeli od rozezlených majitelů potýkajících se s bugy a neuspokojivým audiovizuálním podáním. Jak si ale vlastně stojí na jednotlivých konzolích a co na to PC hráči s kritikou zabržděného vývoje? Je opravdu kontroverze okolo Unity oprávněná, anebo jen hráči tradičně přehánějí?

Next-gen?

Toť otázka, na kterou vůbec není snadné nalézt odpověď. Problémy jsou rozhodně všude, ale už jejich samotné porovnání se zdá takřka nemožné. Platforma od platformy běhal a ostatně i stále ještě běhá Arno po pařížských střechách trošku odlišně a zatímco majitelům Xboxu One se většina problémů vyhnula, přívrženci Sony si to takzvaně vyžrali. Nebyli ale sami, komu přineslo Unity citelné zklamání. Že jste Assassina nové generace na svém starém železe nerozběhali?

Assassin's Creed® Unity_20141110213424.jpg Assassin's Creed® Unity_20141111113328.jpg Assassin's Creed® Unity_20141111115107.jpg

A čemu se divíte? Když už nic jiného, Unity aspoň dostálo slibům a rozdíl mezi nabušenou PC verzí a konzolovými odnožemi je tentokráte skutečně značný. Jelikož vývojáři změnili AnvilNext engine téměř k nepoznání a umožnili zobrazování i tisíce objektů najednou, a to včetně neskutečně fyzicky působících davů, zákonitě se to muselo někde podepsat. Aféru okolo uzamknutých 30 FPS a tvrzení o údajné větší filmovosti už asi slyšeli všichni, ale co takové rozlišení? 900p na obou konzolích zrovna dvakrát next-gen nepůsobí a nový asasín v tomhle směru zase trošku popírá onu mantru nové generace, ve které pořád ještě nemůžeme dostat hry ve Full HD.

Slovíčkaření a hra s čísly, řekl by někdo. Pokud si ale dáte vedle sebe PC a konzoli, rozdíl nakonec poznáte i obyčejným okem a na konzoli prostě Unity vypadá lehce mázle a neostře. Nejvíce za to ale může především použití rozdílné technologie vyhlazování hran. I přesto se Unity bez většího problému vyrovná třeba Black Flagu, který na konzolích nové generace poráží především hrubou kvalitou textur a množstvím detailů, které je hra schopna vám naservírovat až pod nos.

PC master race

Není to ale zadarmo. Zatímco pirátské dobrodružství se prakticky nikdy nezadýchalo a laťku 30 FPS drželo více než obstojně, Unity má své problémy. Ostatně to přiznal i sám Ubisoft a jako kompenzaci přispěchal s bonusovým DLC. Doskakující postavy těsně před vámi, měnící se obličeje nebo nemožnost lézt po některých objektech, to všechno si užili hráči na obou konzolích i PC.

Assassin's Creed® Unity_20141112173146.jpg Assassin's Creed® Unity_20141112173201.jpg Assassin's Creed® Unity_20141112173427.jpg

Problémem je podle prvních informací snaha ušetřit výkon, což vyústilo v chybné renderování některých objektů. Zatímco konzolisti si s tím ale sami neporadí, na PC eliminuje většinu problémů prosté přepnutí z nejvyššího grafického nastavení na trošku nižší. I tak ostatně pořád dostanete unikátní zážitek porážející konzole, a to především v oblasti vykreslování stínů.

Navíc získáte například takzvanou funkci HBAO+, která má na svědomí nepřímé stíny a tedy i fakt, že scény v šeru nepůsobí tak placatým a nereálným dojmem. V budoucnu pak na PC přibude i teselace, která by zase měla výrazně pomoci chodníkům nebo třeba pařížským střechám. PC tedy v tomto ohledu vyhrává na plné čáře.

Sekaná po francouzsku

Rozhodně to ale neznamená, že by snad Unity vypadalo na konzolích špatně. I navzdory nutným kompromisům pořád se jedná o jednu z těch vizuálně nejpůsobivěšjcích her nové generace a jak z Playstationu 4, tak i z Xboxu One ždíme co se dá. To ostatně dokládají i některé výkonnostní problémy, které se momentálně řeší.

Assassin's Creed® Unity_20141110195444.jpg

Zdaleka nejvíce asi hráči pocítí především propady ve FPS, obzvláště vzhledem k pevnému uzamčení na 30. Zatímco singleplayerové pasáže jsou ještě podle zkušeností hráčů celkem v pořádku, obyčejné toulání Paříží je mnohdy někde na hraně hratelnosti a problémy mají obzvláště majitelé konzole od Sony. Aby jim to ale zase nebylo líto, Xbox se momentálně moc nekamarádí s cut-scénami.

Podle pozorování navíc na vině není faktická náročnost hry, protože obzvláště Playstation trpí propady FPS i ve zcela nenáročných momentech a Xbox One je téměř vždy napřed tak o 5 FPS. Jediné, co s tím ale můžete dělat, je vypnout internetového připojení během hraní a počkat na patch, který snad všechny mouchy vylepšené technologie vychytá.

Rozbitá hra

Také vzhledem k četným problémům s latencí při online hraní, jich vůbec nebude málo. Multiplayer na Xboxu totiž k tomu všemu ještě přináší nepříjemný bug, kdy vám hra po úmrtí nepochopitelně začne běžet tak o 10 FPS hůře než dříve. Podle kritiků se jedná o důsledek kritické chyby v samotném renderovacím kódu hry a Ubisoft to nedávnými kroky a pomalou nápravou jen potvrzuje.

PC | Recenze | PS4 | Xbox One | Akce

Assassin’s Creed: Unity – návrat ke kořenům (recenze)

Ani majitelé PC verzí ale nejsou zcela z obliga. Dokonce i s obyčejnou i3 od Intelu si sice užijí konzolový zážitek bez výraznějších FPS dropů (Nvidia GTX 750), nicméně za cokoli znatelně lepšího si nechají výrobci v případě Unity zaplatit. Změna z i3 na i5 je téměř neznatelná a stabilních 60 snímků momentálně těžko dosáhnete i s těmi nejdražšími kartami od Nvidie. O kartách od AMD, které mají s novým asasínem ještě větší problémy, pak ani raději nemluvit.

Assassin's Creed® Unity_20141112114115.jpg

I tak ale platí, že na průměrném PC si asi Unity užijete nejvíce. Pravda, PC verze je vzhledem k problematickému kódu hry také tou nejméně stabilní, ale momentálně se dokáže nejlépe vyrovnat s přehnaně vysokými nároky hry na výkon procesoru. Ubisoft tedy rozhodně vydal rozbitý, nebo minimálně nedokončený produkt a mnoho problemů a chyb vám vyloženě brání dohrání, což už je solidní drzost! Jestli to spraví jedno DLC, to už si asi srovnejte sami.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto V opět blíže realitě: nová modifikace vyráží dech

Grand Theft Auto V opět blíže realitě:…

Grand Theft Auto V je doslova pískovištěm pro hrátky všeho druhu. A tím myslíme i piplání grafické stránky.

10.  3.  2017 | | 20 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A