Assassin’s Creed: Unity – problémy napříč platformami

vytisknout velikost písma
Jak se to má s výkonem nového asasína a která platforma z toho nakonec vlastně vychází nejlépe? To se dozvíte v našem tématickém článku.

Když už nic jiného, tak Assassin’s Creed: Unity rozhodně vzbudil kontroverzi. A pokud se o hře nemluví ve spojení s očekávanou audiovizuální revolucí, pak jste o ní jistě slyšeli od rozezlených majitelů potýkajících se s bugy a neuspokojivým audiovizuálním podáním. Jak si ale vlastně stojí na jednotlivých konzolích a co na to PC hráči s kritikou zabržděného vývoje? Je opravdu kontroverze okolo Unity oprávněná, anebo jen hráči tradičně přehánějí?

Next-gen?

Toť otázka, na kterou vůbec není snadné nalézt odpověď. Problémy jsou rozhodně všude, ale už jejich samotné porovnání se zdá takřka nemožné. Platforma od platformy běhal a ostatně i stále ještě běhá Arno po pařížských střechách trošku odlišně a zatímco majitelům Xboxu One se většina problémů vyhnula, přívrženci Sony si to takzvaně vyžrali. Nebyli ale sami, komu přineslo Unity citelné zklamání. Že jste Assassina nové generace na svém starém železe nerozběhali?

Assassin's Creed® Unity_20141110213424.jpg Assassin's Creed® Unity_20141111113328.jpg Assassin's Creed® Unity_20141111115107.jpg

A čemu se divíte? Když už nic jiného, Unity aspoň dostálo slibům a rozdíl mezi nabušenou PC verzí a konzolovými odnožemi je tentokráte skutečně značný. Jelikož vývojáři změnili AnvilNext engine téměř k nepoznání a umožnili zobrazování i tisíce objektů najednou, a to včetně neskutečně fyzicky působících davů, zákonitě se to muselo někde podepsat. Aféru okolo uzamknutých 30 FPS a tvrzení o údajné větší filmovosti už asi slyšeli všichni, ale co takové rozlišení? 900p na obou konzolích zrovna dvakrát next-gen nepůsobí a nový asasín v tomhle směru zase trošku popírá onu mantru nové generace, ve které pořád ještě nemůžeme dostat hry ve Full HD.

Slovíčkaření a hra s čísly, řekl by někdo. Pokud si ale dáte vedle sebe PC a konzoli, rozdíl nakonec poznáte i obyčejným okem a na konzoli prostě Unity vypadá lehce mázle a neostře. Nejvíce za to ale může především použití rozdílné technologie vyhlazování hran. I přesto se Unity bez většího problému vyrovná třeba Black Flagu, který na konzolích nové generace poráží především hrubou kvalitou textur a množstvím detailů, které je hra schopna vám naservírovat až pod nos.

PC master race

Není to ale zadarmo. Zatímco pirátské dobrodružství se prakticky nikdy nezadýchalo a laťku 30 FPS drželo více než obstojně, Unity má své problémy. Ostatně to přiznal i sám Ubisoft a jako kompenzaci přispěchal s bonusovým DLC. Doskakující postavy těsně před vámi, měnící se obličeje nebo nemožnost lézt po některých objektech, to všechno si užili hráči na obou konzolích i PC.

Assassin's Creed® Unity_20141112173146.jpg Assassin's Creed® Unity_20141112173201.jpg Assassin's Creed® Unity_20141112173427.jpg

Problémem je podle prvních informací snaha ušetřit výkon, což vyústilo v chybné renderování některých objektů. Zatímco konzolisti si s tím ale sami neporadí, na PC eliminuje většinu problémů prosté přepnutí z nejvyššího grafického nastavení na trošku nižší. I tak ostatně pořád dostanete unikátní zážitek porážející konzole, a to především v oblasti vykreslování stínů.

Navíc získáte například takzvanou funkci HBAO+, která má na svědomí nepřímé stíny a tedy i fakt, že scény v šeru nepůsobí tak placatým a nereálným dojmem. V budoucnu pak na PC přibude i teselace, která by zase měla výrazně pomoci chodníkům nebo třeba pařížským střechám. PC tedy v tomto ohledu vyhrává na plné čáře.

Sekaná po francouzsku

Rozhodně to ale neznamená, že by snad Unity vypadalo na konzolích špatně. I navzdory nutným kompromisům pořád se jedná o jednu z těch vizuálně nejpůsobivěšjcích her nové generace a jak z Playstationu 4, tak i z Xboxu One ždíme co se dá. To ostatně dokládají i některé výkonnostní problémy, které se momentálně řeší.

Assassin's Creed® Unity_20141110195444.jpg

Zdaleka nejvíce asi hráči pocítí především propady ve FPS, obzvláště vzhledem k pevnému uzamčení na 30. Zatímco singleplayerové pasáže jsou ještě podle zkušeností hráčů celkem v pořádku, obyčejné toulání Paříží je mnohdy někde na hraně hratelnosti a problémy mají obzvláště majitelé konzole od Sony. Aby jim to ale zase nebylo líto, Xbox se momentálně moc nekamarádí s cut-scénami.

Podle pozorování navíc na vině není faktická náročnost hry, protože obzvláště Playstation trpí propady FPS i ve zcela nenáročných momentech a Xbox One je téměř vždy napřed tak o 5 FPS. Jediné, co s tím ale můžete dělat, je vypnout internetového připojení během hraní a počkat na patch, který snad všechny mouchy vylepšené technologie vychytá.

Rozbitá hra

Také vzhledem k četným problémům s latencí při online hraní, jich vůbec nebude málo. Multiplayer na Xboxu totiž k tomu všemu ještě přináší nepříjemný bug, kdy vám hra po úmrtí nepochopitelně začne běžet tak o 10 FPS hůře než dříve. Podle kritiků se jedná o důsledek kritické chyby v samotném renderovacím kódu hry a Ubisoft to nedávnými kroky a pomalou nápravou jen potvrzuje.

PC | Recenze | PS4 | Xbox One | Akce

Assassin’s Creed: Unity – návrat ke kořenům (recenze)

Ani majitelé PC verzí ale nejsou zcela z obliga. Dokonce i s obyčejnou i3 od Intelu si sice užijí konzolový zážitek bez výraznějších FPS dropů (Nvidia GTX 750), nicméně za cokoli znatelně lepšího si nechají výrobci v případě Unity zaplatit. Změna z i3 na i5 je téměř neznatelná a stabilních 60 snímků momentálně těžko dosáhnete i s těmi nejdražšími kartami od Nvidie. O kartách od AMD, které mají s novým asasínem ještě větší problémy, pak ani raději nemluvit.

Assassin's Creed® Unity_20141112114115.jpg

I tak ale platí, že na průměrném PC si asi Unity užijete nejvíce. Pravda, PC verze je vzhledem k problematickému kódu hry také tou nejméně stabilní, ale momentálně se dokáže nejlépe vyrovnat s přehnaně vysokými nároky hry na výkon procesoru. Ubisoft tedy rozhodně vydal rozbitý, nebo minimálně nedokončený produkt a mnoho problemů a chyb vám vyloženě brání dohrání, což už je solidní drzost! Jestli to spraví jedno DLC, to už si asi srovnejte sami.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 37 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A