Azure Striker Gunvolt: elektrizující akce (recenze)

S elektřinou si nezahrávejte. Na druhou stranu, pokud se jmenujete Gunvolt a dokážete kolem sebe metat blesky, užijete si s elektřinou spoustu zábavy. Ne už tak vaši protivníci.

Azure Striker Gunvolt nezapře silnou inspirací legendární sérií akčních 2D plošinovek Mega Man – je tu hrdina oděný v modrém, úrovně plné protivníků, pastí a překážek a na konci každé z nich vás čeká brutální boss, jehož překonání vybičuje vaše herní schopnosti do krajnosti.

Gunvolt ovšem nepředstavuje lacinou kopírku populární značky (navíc pochopitelnou, protože tvůrci mají na svědomí i poslední dva Mega Many), protože klasickou herní formu dokázal obohatit celou řádkou zajímavých herních mechanik a nápadů.

Základní herní principy jsem už zlehka načrtl. Hra před vás pokládá desítku úrovní, které musíte pokořit, přičemž si často můžete vybrat, v jakém pořadí levely splníte. Pokud jste hráli některý z dílů Mega Mana (a vlastně libovolnou klasickou akční plošinovku), náplň jednotlivých úrovní vás moc nepřekvapí – obvykle běžíte zleva doprava, likvidujete protivníky, skáčete na plošinky a vyhýbáte se pastím tak dlouho, než narazíte na bosse se specifickými útoky a tudíž taktikou, již musíte mistrně zvládnout. Klasika.

Svižná akce

Levely pěkně odsýpají, obvykle zaberou kolem 15 minut, přičemž tvůrci pestře střídají prostředí i herní mechaniky. Jednou se tak ocitáte na jedoucím vlaku, jindy zase v potemnělém podzemí, kde si musíte zapínat světla. Hlavní třešničku představují zmínění bossové se svými specifiky. Příklad za všechny – v jednom souboji musíte současně zlikvidovat oba protivníky, protože se jinak neustále oživují. Pravda, herní veterány z tohoto asi jen máloco překvapí, protože spousta nápadů byla k vidění v jiných podobných titulech. Specifikem Gunvolta je jeho styl boje.

Gunvolt 01.jpgGunvolt 02.jpgGunvolt 03.jpg

Ach ano, pokud jste to ještě nepochopili, Gunvolt je jméno nejen hry, ale i hlavního hrdiny, který dokáže ovládat elektřinu. Statečný rek sice třímá v ruce pistoli, ale ta protivníkům moc zranění nezpůsobuje. V podstatě spíš než kulky vystřeluje malé hromosvody, do nichž se svádí výboje z hlavní hrdinovy zbraně – silného elektrického pole.

Bleskový hrdina

Hlavní herní mechanikou je tak označování protivníků, které následně smažíte ničivými blesky. Prosté, až na pár dalších háčků. Projektilů sice máte nekonečno, elektrické pole se však velmi rychle vyčerpává. Kromě způsobování zranění navíc pole dokáže eliminovat nepřátelské projektily a navíc díky němu dokáže hrdina klouzat vzduchem.

Gunvolt 08.pngPřidejte si i fakt, že energie nutná na aktivaci pole se používá i pro úskoky. Asi vám už došlo, že udržování dostatečné zásoby je naprosto kritická herní mechanika.

Gunvolt s aktivovaným polem je takřka nezastavitelná mašina, ale jakmile se ocitne bez energie, je pár následujících okamžiků, než se mu dobije, velmi snadným cílem – nedokáže se bránit, nezvládá útočit i absence klouzání vzduchem je bolestivá.  Vždy tak musíte mít v patrnosti ukazatel energie a reagovat správně na dění na obrazovce. Občas je to kvůli všem projektilům a efektům docela peklo, ale velmi zábavné peklo.

Prostě poctivá klasika

Už tak chytlavé základní herní mechaniky doplňují tvůrci ještě dalšími prvky. Gunvolt například v průběhu hry leveluje, což mu zvyšuje životy, navíc může sbírat suroviny sloužící k vytváření různého příslušenství, které dává hrdinovi různé bonusy. Hrdinovi můžete navíc přiřadit až čtyři útočné či obranné schopnosti, jež můžete v průběhu misí použít k doplnění životů nebo třeba k vyvolání ničivého útoku. Jen na to musíte mít naplněné speciální ukazatele.

Gunvolt 04.pngGunvolt 05.pngGunvolt 07.png

Většina herních mechanik v Azure Striker Gunvolt není třeskutě originální, ale fungují a vytvářejí velmi zábavný herní celek. Úrovně jsou sice krátké, ale systém úkolů (např. dohraj misi pod 4 minuty) funguje jako silný motivátor pro opakované hraní. A bez opakovaného hraní nedostanete dostatek surovin na vytváření vybavení. Plus hra má i prodloužený „True ending“, ke kterému se dostanete až při druhém hraní.

Dostupné pro: 3DS
Žánr: Arkády | 2D akční plošinovka
Výrobce: IntiCreates | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 2. dubna 2015
  • Zábavné herní mechaniky
  • Stylová grafika a hudba
  • Svižná hratelnost
  • Slušná znovuhratelnost
  • Krátká příběhová kampaň
  • Malá pestrost protivníků
  • Kolísající obtížnost

Za největší chyby hry tak platí recyklace protivníků, kterých je pouze pár typů. Obtížnost též není úplně dobře vybalancovaná a příběh plný klišé, ve kterém zlá megakorporace chce ovládnout všechny lidi se speciálními schopnostmi (tudíž i Gunvolta), též zrovna neuhrane. Na druhou stranu, pokud si chcete zahrát poctivou akční plošinovku, která se hrdě může hlásit k dědictví série Mega Man, rozhodně nesmíte Gunvolta minout.

Váš názor Další článek: Konzole PS4 s předinstalovaným demem Silent Hills je nyní drahou raritou

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,