Battleborn: udatný boj za záchranu vesmíru (recenze)

vytisknout velikost písma
Od tvůrců Bordelands se na nás podíval multiplayerový titul, který nemá za cíl nic jiného, než záchranu celého vesmíru. Je to ale zábava?

Stále se divím, jak se mohl stát Battleborn tak populárním. Ne, že by hra vypadala špatně, ale titulů podobného formátu jsme tu již měli za poslední dobu mnoho. Tentokrát se ale o jeho tvorbu starali tvůrci ze studia Gearbox a v dnešní době na značce zkrátka záleží.

Za záchranu galaxie a tak vůbec

Pravdou ale je, že i když nám Battleborn přinesli velikáni, hra veliká není. V první řadě příběh. Asi jsme to čekali všichni, ale příběh opravdu moc zábavný není. Je zde sice menší snaha ze strany vývojářů znát, ale pravděpodobně skončíte u toho, že budete příběhové scény zkrátka ignorovat. S největší pravděpodobností dokonce budete hrát jednotlivé mise na přeskáčku.

battleborn_1.pngbattleborn_2.pngbattleborn_3.pngbattleborn_4.pngbattleborn_5.pngbattleborn_6.pngbattleborn_7.png

Ve hře sice singleplayer je, ale je o ničem. Příběhové mise jsou stavěny tak, aby sedly na míru partě několika lidí. V jednom jsou tedy nudné, chvílemi náročné, ale hlavně nevyužité. Více než příběhové mise by totiž sedlo pojmenování raid. Pokud vám to připomnělo Destiny, určitě je to bod pro vás. V případě, že neznáte Destiny, by možná sedlo i přirovnání k dungeonu z WoWka.

 

Ve hře sice singleplayer je, ale je o ničem. Příběhové mise jsou stavěny tak, aby sedly na míru partě několika lidí

 

Mluvíme-li totiž o raidu, mluvíme o slušné jedné polovině hry. S partou lidí prochází rozsáhlé úrovně, bojujete proti všelijakým bossům a jako bonus využíváte i pár prvků, kterými se hra například od Destiny liší.

Ještě jeden level a dám ti lepší luk

Začněme u postavy, u níž je výběr pro každou hru zásadní. Každou bitvu začínáte výběrem z mnoha různých postav, které se od sebe chvalitebně všechny více či méně liší. A je jich tedy hodně! Skutečně každá má krapet jinou schopnost či jinak použitelnou zbraň. V průběhu celé bitvy si ale postavu již nemůžete změnit, ale úroveň co úroveň ji vylepšujete a ze slabocha se brzy stane namachrovanej mariňák.

battleborn_14.pngbattleborn_15.pngbattleborn_16.png

Právě systém postav je jeden z prvků, kterými se vás hra snaží udržet. Ve hře je různých charakterů opravdu hodně a z hrstky nejzákladnějších trvá opravdu dlouho, než sesbíráte celý arzenál. Problém nastává v tom, že se postavy sice liší, ale ne dostatečně. Útočníci, odstřelovači a ranaři na blízko budou mít herní systém zkrátka vždy víceméně stejný.

battleborn_10.pngbattleborn_8.pngbattleborn_9.pngbattleborn_11.pngbattleborn_12.pngbattleborn_13.png

Tento problém ale nastává v celém systému raidů. I když každá mapa vypadá krapet jinak a máte tam krapet jiné cíle, z neznámých důvodů cpou vývojáři všude obranu, obranu a obranu. Přivoláte robotického pavouka, aby deaktivoval energetickou bariéru – chraňte ho. Aktivujete reaktor – chraňte ho. Když o tom tak přemýšlím, tak ochrana reaktorů a pavouků byla většina mého herního času. Nakonec to došlo do takového stádia, že mi jedna bitva splývala do druhé.

Jediným výrazným místem, o kterém jsem doufal, že vyplní toto chladné místo, je chytlavá hratelnost. Hra je rychlá a svižná, stále se vás ale snaží přinutit k taktizování. Tahle kombinace nakonec až překvapivě funguje. Bohužel ne zrovna na moc dlouho, hra vám totiž neklade dostatečné překážky a brzy se tento herní systém ohraje.

battleborn_20.pngbattleborn_17.pngbattleborn_18.pngbattleborn_19.png

Prvkem hratelnosti, který mě zpočátku hodně zaujal, byl i systém kupování vylepšení z vámi vytvořeného loadoutu z bojů získaných věcí, ale o zásadní prvek se také nejedná. To samé můžu říci o kupování ochranných věží a dronů, což opět zpočátku působí jako chytlavý prvek, ale postupně to svou krásu zkrátka ztratí.

I záchrana vesmíru jednou omrzí

Se stejným problémem se setkáte i v druhé části hry, a to PvP. To je v podstatě stejné jako v jiných hrách, až na to, že do něj hra přidává své charakteristické rysy jako rychlá a svižná hratelnost, navázání na jednu postavu, kupování všelijakých obranných věží a dronů a vylepšování postavy.

Tím se ze hry bohužel stává vcelku průměrná záležitost a je to škoda. Hned od začátku, kdy na vás vykoukne se svým anime epizodickým stylem zkrátka víte, že má svůj charakter a hodí se to k ní. Ale ani pocit, že jste seriálovým hrdinou nic nezmění na tom, že hra jede stále v těch samých kolejích.

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Akční střílečka
Výrobce: Gearbox Software
Začátek prodeje: 3. května 2016
  • Mnoho postav
  • Příjemný grafický styl
  • Svižná hratelnost
  • Brzy se ohraje
  • Příběh není zajímavý
  • Chaoticky dělené mise

Neznamená to ale, že je úplně špatná. Pokud máte partu kámošů a chystáte se vrhnout na nějaký pořádný multiplayerový zážitek, je pro vám Battleborn tím pravým. Pokud ale hrajte sami, možná byste si spíš měli ještě jednou projet Bordelands. U něj totiž nenajdete jen komixově laděnou grafiku, ale i výbornou kampaň, která Battlebornu chybí.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto V opět blíže realitě: nová modifikace vyráží dech

Grand Theft Auto V opět blíže realitě:…

Grand Theft Auto V je doslova pískovištěm pro hrátky všeho druhu. A tím myslíme i piplání grafické stránky.

10.  3.  2017 | | 20 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A