To, prosím, myslí pan recenzent vážně?
Kde začít, je toho hodně... kampaň je klasický hollywoodský "super-hero" bijáček pro děcka a konzum, s první světovou válkou nemá nic společného. Líbí se mi, jak autor článku zmínil prolog, ale vůbec se nepozastavil nad tím, jaktože osamělý Ital v nepraktickém a nepoužitelném brnění (prostřelilo by jej skoro cokoliv, snad i pitomá pistole) dobyl horu Monte Grappa nebo jak beduínka (ano, hráčovou postavou v pátém příběhu není Lawrence z Arábie, ale ženská - beduínka) sama vymlátila celý tábor plný Osmánců s tankem (se kterými si Beduíni nikdy netykali a které na arabské frontě použity nebyly). A to raději nezmiňuji Bitvu o Británii v roce 1917. To jako vážně?! Fokkery Dr. by nad Londýn sotva doletěly a popadaly by na vyschlé nádrže, ty mašiny měly akční rádius jen 300 km! Kampaň je prostě mizerná, nelogická, plná otravných prvků (autor sice zmínil stealth mise, ale už neuvedl, že je jich ve hře až nezdravě mnoho a že jsou neskutečně otravné a nesmyslné, hlavně kvůli totálně zabité AI) a vůbec nemožná. DICE dokonce ani nedokázali dát dohromady správné uniformy - Rakušáci mají ve hře upravené německé uniformy, LOL.
Spousta zbytečných zbraní, mnoho z nich prototypy (italské Automatico 1918), příliš mnoho automatických zbraní ve hře (ve skutečné Velké válce byly automaty sakra vzácné a přišly až na konci války, bojovalo se povětšinou pákovými puškami), nesmyslný střelecký model u pákových pušek s náhodnou deviací střel a mizerným damage modelem, který "odměňuje" kempící hráče, rambo vojáci, kteří tahají 20kg těžký kulomet a v klidu s ním střílejí od boku, vybavení ve stylu "všichni mají všechno" (např. tzv. K-Bullets měli jen Němci, ty náboje šly naládovat pouze do Mauserů - jejich průraznost byla 12 - 13 mm na 100 metrů a to ještě nebyla garantovaná; běžně probila jedna střela ze tří. K-bullets se přestaly používat v červnu 1917, kdy Britové nasadili tanky Mark IV se silnější pancéřovou ochranou). Samopaly a plamenomety byly užívány pouze Centrálními mocnostmi (Italové vývoj svého samopalu vzdali a tak se Automatico 1918 nikdy nedostalo do sériové výroby). Tuna nesmyslných zbraní jako Kolibri (vážně? Kdo by tahal dámskou pistolku do války?)...
Audiovizuální zpracování je výborné, hra je stabilní. V pořádku. Z technického hlediska je to ale doslova namodovaný/ošlehnutý loňský SW: Battlefront - úplně stejné menu a UI včetně fontu, pick-upy s OP heroickými classami (de facto to samé co hrdinové v Battlefrontu), dementní opravování vozidel za chodu (stejné jako v Battlefrontu), stejné efekty střelby (každý výstřel je trasírka a taková střelba z kulometu vypadá jako Star Wars blaster s vysokou kadencí... beze srandy) a určitě tuna dalšího.
BF 1 je tragický hollywoodský bijáček pro děcka a fanoušky Call of Duty (beze srandy, účelem této hry je přebrat aspoň část CoD audience k Battlefieldu, proto všechny ty voloviny, tuny automatů jako třeba italský nesmysl jménem Villar Perosa - hybrid kulometu a samopalu s dvěma hlavněmi a nechutnou kadencí. Tahleta kravina mi šíleně připomíná všemi nesnášená Akimbo FNGčka z Modern Warfare 3... pročpak je takováhle zbraň v BF 1, hmmm? ), který nemá s Velkou válkou nic společného a zase si hraje na něco, čím není. Když už dělám hru na bázi historické události, tak ji dělám tak, aby té historii odpovídala! A ne, ta hra NEMUSÍ být realistická: Verdun je toho krásným příkladem; vůbec není realistický, ale je věrný historii a té hře se dá uvěřit.