Válečný souboj podzimu začal s příchodem Battlefield 3. Porovnávat není třeba, zásadní je jedna otázka: přinesl Battlefield 3 dobrou hru?
Kooperativní mise připomínají Spec Ops z Modern Warfare, jedná se o speciálně navržené úkoly, jako například vrtulníková mise, kdy jeden z hráčů pilotuje a druhý střílí. Je to zábava, bohužel mise jsou stejně skriptované jako příběhová kampaň – stačí se tedy jen naučit, odkud na vás vybafne další vlna protivníků. Též jich mohlo být o něco víc. Mimochodem, v konzolových verzích nejdou hrát na rozdělené obrazovce. Jasný prim ovšem hraje multiplayerová část hry.
Popravdě, ani zde nenajdete nějaké zásadně revoluční prvky. Nebylo to potřeba.
Hru více hráčů pilují švédští vývojáři už kolik let
Hru více hráčů pilují švédští vývojáři už kolik let a v podobě Battlefield 3 se prostě posunuli zase o stupínek výš. Zatímco kampaň se stále přibližuje k Modern Warfare (stačí si vzpomenout na rozdíly mezi Bad Company 1 a 2), multiplayer zůstává svůj. Připravte se tak na masivní bitvy, kde jde hlavně spíš o týmovou spolupráci než špičkový skill.
Základ představuje čtveřice hratelných tříd: Assault, Support, Engineer a Recon, které se liší výzbrojí, výbavou a svojí rolí v bitvě. Medik (pravda, zde jako Assault) má defibrilátor k oživování, inženýr rakety a tak podobně. Systém odemykání nové výbavy a odměn se dočkal zásadního vybroušení, takže máte pocit určitého pokroku, i když zrovna v žebříčku okupujete poslední příčky – pokud ale plníte svoji roli, bodíky zkušeností dostáváte, což je super a výborně motivující.
Další novinky představují drobnosti jako podpůrná palba, kdy se hráči trochu rozmaže pohled, pokud mu střely dostatečně znepříjemňují život. I za ni jste odměňováni body. Podobný vliv na míření mají i svítilny a laserové zaměřovače. Trochu bylo upraveno opravování vozidel, kterých tu mimochodem najdete spoustu od hummeru po stihačky.
Pětici herních módů představuje Conquest, Rush, Squad Deathmatch, Squad Rush a Team Deathmatch. Pokud jste někdy Battlefield hráli, asi není třeba je blíž představovat. Zmínit se hodí ale zvětšení rozlohy map, kterých je 9, a takový Conquest Large v 64 hráčích na mapě Caspian Border, kde nebe brázdí vrtulníky a stíhačky, na zemi se škádlí tanky a mezitím pobíhá pěchota, je prostě nářez. Na rozdíl od kampaně zde prakticky nenajdete žádné úzké koridory (možná až na Operation Metro) a každá mapa dovoluje zvolit 1000 a 1 taktiku, jak se dostat k cíli.
Pokud by se dalo multiplayeru něco vyčítat, byly to porodní bolesti při začátku prodejů hry, kdy se hra odpojovala, nebylo se možné přihlásit a podobně. Podobné potíže v současné době prakticky vymizely. Tedy až na nutnost se připojovat v PC verzi přes webový prohlížeč, což asi nikdy nepochopím.
Multiplayerové a vizuální hody
Když už jsem zmínil PC, hrál jsem na dvou rozdílných konfiguracích – na našlapané sestavě půjšené od nVidie s procesorem i7 přetaktovaným na 4 GHz, 8 GB RAM a dvoujádrovou kartou GeForce GTX 590 a mém i3 3.07 GHz s 4 GB RAM a GTX 570.
Nebe brázdí vrtulníky a stíhačky, na zemi se škádlí tanky a mezitím pobíhá pěchota
Rozlišení 1920x1080. Sestava od nVidie dávala vše na Ultra nastavení naprosto s přehledem, na mém stroji jsem musel hlavně kvůli multiplayeru nastavení lehce upravit. I tak byl vizuální zážitek skvělý a Battlefield 3 je prostě dobře optimalizovaný. Po problémech s RAGE jsem to jen ocenil.
Battlefield 3 není nijak revoluční hrou, což možná někteří po té mediální masáži mylně očekávali. Jde jen ve stopách předchozích her, což znamená kombinaci průměrné příběhové kampaně a ďábelsky návykového multiplayeru. To celé s výtečným audiovizuálním zpracováním. Stačí vám to k zábavě? Určitě by mělo.
Dostupné pro:
PC, X360, PS3
Žánr:
Akce | Válečná akce
Výrobce:
DICE | Webové stránky hry
Začátek prodeje:
25. října 2011
- Válečná atmosféra
- Brilantní multiplayer
- Frostbite 2 vypadá skvěle
- Výborné zvuky
- Dobrá optimalizace
- Málo misí v co-op módu
- Příliš skriptovaná a lineární kampaň
- Otravné spouštění MP přes browser