Big Win Hockey – příprava na hokejový mistrák (recenze)

Mistrovství světa v hokeji se blíží, tak co si čekání zkrátit hokejovou hrou? A ne ledajakou, tady si svůj tým sestavujete vy!

Vsadím se, že velká většina hráčů si při čtení recenze na fotbalový manažer posteskla, že něco obdobného chybí také pro lední hokej, který je zrovna v našich končinách velmi populární. Také proto vám přinášíme recenzi na Big Win Hockey, což sice není manažer v pravém slova smyslu, ale své místo na slunci si určitě zaslouží.

Hned na začátku bych chtěl zdůraznit, že se nejedná o klasický manažer á la FM. Stanete se sice GM vámi vytvořeného imaginárního týmu, ale jeho chod a především získávání hráčů je tu poněkud odlišné.

Nejdříve si musíte za herní penízky koupit balíčky hracích karet, ve kterých se skrývají hráči, a sestavit svůj tým

Nejdříve si totiž musíte za herní penízky koupit balíčky hracích karet, ve kterých se skrývají hráči, a sestavit svůj tým. Do hry musíte poslat pětici hráčů do pole a brankáře, tedy přesně, jak to známe z reálného ledního hokeje.

Kromě hráčských karet můžete získat také tzv. Big Impact karty, které vašemu týmu zlepší schopnosti. To může být například extrémní tvrdost střel, tvrdé bodyčeky, anebo že váš brankář bude přitahovat puky doslova jako magnet. Do hry můžete použít až tři Big Impact karty, přičemž ty budou během hraní používané náhodně, neboť je za vás zvolí hra. Hráčské kartičky mají navíc také kromě skill údajů limitovaný počet zápasů, které můžou odehrát, takže po čase budete muset svůj tým obměnit.

Existuje také několik levelů kartiček. Začínáte na základních bronzových a postupně se dostanete přes stříbrné a zlaté až k platinovým. Samozřejmě platí, že pod platinovými jsou nejdražší, ale také nejkvalitnější hráči. Než se k nim ale propracujete, budete muset s hrou strávit pěknou řádku hodin, případně zainvestovat z vlastní kapsy. Jak už to u podobných her bývá, základní model je zdarma, pokud ovšem budete chtít stavění svého dream teamu urychlit, něco vás to bude stát. Naštěstí použití app-in purchases není jediný způsob, jak získat herní penízky. Za každý vstřelený gól jste odměněni hned 5 penízky, za každý odehraný zápas dostanete další bonus a nechybí opět ani možnost bonusu při stažení dalších aplikací od stejnojmenných vývojářů.

Teď vás asi ale hlavně zajímá, jak vypadají samotné zápasy. Před každým si vyberete svou sestavu, Big Impact karty a spustíte zápas. Potom ho už jen sledujete ve zrychleném módu, kdy jedna třetina trvá necelé dvě minuty. Do hry nemůžete nijak zasáhnout, což je podle mého názoru škoda. Pokud vás nebaví zápasy sledovat, můžete je odťuknout a podívat se až na závěrečný výsledek. Čím více gólů budete dávat a čím lepší hráče budete mít, tím více fanoušků bude váš tým také sledovat. A i zde získáte další penízky, protože jeden fanoušek = jeden penízek.

Zápasy na ledové ploše se odehrávají jen online, proti jiným živým protihráčům. Hra se snaží poslat proti sobě týmy se zhruba podobnými týmy, nicméně pokud je zrovna na serveru málo hráčů, může se stát, že zápas bude hodně nevyrovnaný, ale to je zkrátka nešvar online hraní. Na druhou stranu musím dodat, že něco takového se mi za několik desítek hodin hraní stalo snad jen dvakrát, protože hráčů je opravdu dost a neustále přibývají.

Zápasy můžete odehrát po jednom, jak se vám zachce, anebo zkusit vyhrát pohár. Po spuštění poháru na vás čeká 20 soupeřů, se kterými musíte zápasy odehrát během následujících 24 hodin. Kdo po tomto časovém limitu bude mít na svém kontě nejvíce bodů, vyhrává. A vyhrává nejen pohár, ale i další penízky do klubové pokladny.

Tým si můžete pojmenovat jak chcete a své představě si lze přizpůsobit i hráče

Tým si můžete pojmenovat jak chcete a své představě si lze přizpůsobit i hráče. Můžete jim tedy měnit helmy, dresy, čísla, no zkrátka, co chcete. Hráčská jména jsou reálná řekněme na půl. Aktuální hráče až na výjimky ve hře nenajdete, zato spousty smyšlených jmen, nebo například vysloužilých hráčů je ve hře habaděj. Také kombinace národností není problém, a tak si můžete vyzkoušet jaké je to mít například Patricka Roye v brance.

Big Win Hockey je ve svém širokém základu zdarma. Díky omezenému množství energie vás limituje v možnostech počtu odehraných zápasů, což zamezuje některým hráčům mít ty nejlepší týmy během pár minut. Bohužel tomuto trendu nejde zamezit úplně, a pokud si někdo do hry pošle pořádný obnos reálných peněz a nakoupí si platinové karty, nic s tím neuděláte. I přesto jsem si hru skvěle užil a stále užívám a její návyková hratelnost se mi dostala plně pod kůži. Za vyzkoušení určitě nic nedáte a já osobně, přestože jsem do hry ještě neinvestoval ani kačku, se u ní bavím přes 30 herních hodin a můj tým je na solidní úrovni.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Sportovní | Karetní hokejový manažer
Výrobce: Hothead Games | Webové stránky hry