BioShock: The Collection – zahrajte si znovu a lépe (recenze)

Jen málokterá hra dokázala prezentovat napínavou atmosféru a hluboký příběh tak dobře jako BioShock. Není tedy divu, že se hra stala velmi populární a nyní vychází její remasterovaná verze. Jak na nás působí?

Pyrrhovo vítězství

Tak jako Pyrrhos porazil roku 279 před naším letopočtem v bitvě u Auscula římskou armádu, tak i Bioshock: The Collection dokázal bitvu vyhrát. Problémem je, že situace je v obou případech obráceně. Zatímco Pyrrhovo vítězství mohlo být nečekané, úspěch Bioshocku byl v podstatě jasný (i kdyby se grafika vůbec nezměnila, dokázala by si hra svou dřívější kvalitou prodejnost vykřičet).

Jenomže zatímco pro Pyrrha to znamenalo zhoršení jeho pozice v důsledku oslabení armády, BioShock svou pozici chtěl zvýšit a to se mu zkrátka nepodařilo. Grafika se sice skutečně zlepšila, ale ne dost na to, aby dokázala přimět hráče zavřít oči nad celkovou žánrovou opozdilostí. A i když fanoušci ví, že BioShock je spíš o příběhu než o grafice a hratelnosti, nové hráče tento triumfální titul už asi nezaujme a kolekce bude spíš něco jako jasný záblesk, který je však oslaben uprostřed silných reflektorů ostatních studií.

Kdyby Pygmalion vytvořil sochu, která by vypadala jako remastrovaný BioShock, Afrodita by ji neoživila.

Kolekce si díky své atmosféře a nezapomenutelné cestě z mořské hladiny až do oblak vysoké číslo sice zaslouží, ale brzy se na ni zapomene. Kdyby Pygmalion vytvořil sochu, která by vypadala jako remastrovaný BioShock, Afrodita by ji neoživila. Poněvadž tato kolekce je jako socha, která se tyčí do oblak na připomenutí legendární série, ale epochální comeback nepřinesla.

Nesmíme ale zapomenout na to, že se jedná o tři úžasné hry se všemi svými DLC, které jsou v herní historii zapsané v tučném písmu a ještě k tomu navíc podtrženy – pro hráče, které BioShock úplně míjel, by se mělo jednat o povinnost. Pokud jste ale už všechny BioShocky hráli, záleží hlavně na tom, jak moc si ceníte svých peněz. Od kolekce grafické orgie opravdu nečekejte.

Hodnocení: 4/5

Klady:

• úžasný příběh