Bloodborne: rychlejší a temnější

vytisknout velikost písma
Duchovní nástupce Souls série trošku poodhaluje karty a prozrazuje tak, že zase tak moc podobného toho s Dark Souls nemá.

Přístupnější širokému publiku, akčnější a pravděpodobně také jednoduší. Takovou reakci vyvolala nová hra tvůrců Dark Souls po odhalení na letošní E3 a Bloodborne se této nálepky opravdu nezbavil až do letošního Gamescomu. Až nyní totiž tvůrci v čele s brilantním Miyazakim konečně poodhalují, co vlastně tím širším publikem mysleli. A hádáte správně, že žádná procházka růžovou zahradou to opět nebude. Spíše pořádné gotické vymezení vůči Souls sérii.

1402480227-bloodborne-5.jpg 1402480229-bloodborne-3.jpg 1402480232-bloodborne-1.jpg

Ve stínu katedrál

Právě zpupné gotické fiály a do nebes rostoucí bizarní architektonické skvosty totiž Bloodborne spolu překvapivě temnou atmosférou od předchozích Dark Souls, potažmo Demon’s Souls značně odlišují. Ono už jen tématicko-časový posun až do 19. století se vůči kterékoli Souls hře vymezuje poměrně razantně. Autoři z From Software ale navíc také pohřbívají i prvek duší a nemrtvý svět mění za daleko světštější námět.

V Bloodborne se tak vžijete do role lovce potvor a tajemnou epidemií nakažených lidí, kteří každou noc bloumají prastarým městem Yharnam a touží po krvi. Zatím to tak vypadá, že prim tady opravdu bude hrát noc a pravdou skutečně je, že všem uvolněným materiálům právě temnota vládne pevnou rukou. Rozhodně to však není na škodu, a jak ukazuje zhruba 6 minut dlouhý gameplay z právě skončeného Gamescomu, Yharnam má neskutečnou atmosféru.

1402480222-bloodborne-4.jpg

Tíseň a úzkost celou hru doslova svírají ze všech stran a motivy krvelačných mrzáků, bezděčně bloumajících sedláků a olbřímích stvůr skvěle korespondují s gotickou monumentálností utopenou ve znepokojivých stínech. V tomhle ohledu zkrátka Bloodborne konečně vypadá jako hra pro současné hráče a i co se kvality textur nebo třeba těch stínů týče má hra co nabídnout.

Na rychlosti záleží!

Otázkou ovšem je, komu se vlastně hodlá dvořit. Vedle čistě vizuálních odlišností totiž Gamescom odnesl Bloodborne na míle daleko od takového Dark Souls hlavně pojetím soubojů a možná i trošku odlišné autorské filozofie. Podle záběrů z hraní a dodatečných informací z prezentace se totiž jedná o daleko akčnější a docela dynamicky pojatý titul, který téměř jako by chtěl koketovat s bojovkou.

3nM6bGW - Imgur.jpg 7QrpcQc - Imgur.jpg DbhYjPZ - Imgur.jpg

Tvůrci totiž hráče aktivně ponoukají k daleko rozhodnějšímu přístupu a značně znevýhodňují vyčkávací taktiku a nekonečné uhýbání. Trošku to vypadá, jako kdyby autoři vzali soubojový systém z Demon’s Souls a lehce jej vytunili. Všechny animace a pohyby jsou tak svižnější, postava může během útoku měnit povahu samotného úderu a zajímavé entrée slaví i takzvaný regain systém.

Když utržíte ránu, můžete nově část ztraceného zdraví znovu nabýt včasným protiútokem, což hráče chytrým způsobem motivuje ke svižnějšímu stylu boje. Ten je ostatně podpořen i přítomnost brokovnice a jakési bizarní pilky, jenž se právě plynule transformuje mezi dvěma módy. Akčnější pojetí Bloodborne pak tvůrci chtějí prosazovat třeba i detaily jako je vyčlenění healing předmětů z klasického inventářového slotu. To by zase pro změnu mělo zajistit rozmanitější souboje a více možností.

glEA32l - Imgur.jpg

Zároveň ale vehementně odmítají, že by snad titul přišel o pověstnou auru přehnané obtížnosti a enigmatického vysvětlování. Prostě prý jen vstříkli svým předchozím hrám do žil trošku toho života. Základní filozofie opakování a bolestného zjišťování formou pokusu a omylu údajně opravdu zůstane.

Multiplayer v Tokiu

Stejně tomu bude i s mutiplayerovou složkou hry, která v případě Dark Souls tvořila velkou část zážitku a svou formou hru skutečně odlišovala od ostatních. Bloodborne by údajně měl fungovat na podobném principu jako Dark Souls a hráči by tak znovu měli být schopni pronikat do vašich světů a ideálně vám trošku pomoci. Ostatně to dokládá i video z Gamescomu, kde se jiný hráč na pár okamžiků opravdu mihne.

IslEBjR - Imgur.jpg JUpaH7V - Imgur.jpg kLkxX2j - Imgur.jpg

Na potvrzení a případné další featury si však musíme počkat minimálně do nadcházející Tokyo Game Show, a ta pravá řež pak začne až v první polovině příštího roku. Jedno je ale jasné už teď. Díky spojení nového tématu a vizuálu s tradičně hardcore obtížností se v line-upu PS4 exkluzivit jen tak neztratí.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Otevřenou betu For Honor si můžete stáhnout již nyní

Otevřenou betu For Honor si můžete stá…

Otevřená beta For Honor startuje tento čtvrtek, můžete si ji však stáhnout již nyní, abyste se na ni připravili.

8.  2.  2017 | | 4 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A