Call of Duty: Black Ops 3 - pokrytci do zbraně!

vytisknout velikost písma
Call of Duty nás brzy obšťastní dalším eposem, tentokrát z univerza Black Ops. Stojíme ale o to?

Jestli je něco v herním byznyse opravdu jistotou, pak to, že jednou za rok, zhruba v tuto dobu nastane ono magické období. Období, kdy si hráči zahrají na pokrytce a v diskuzích zkritizují něco, co si pár minut předtím zpirátili a novináři na pár večerů procitnou a stanou se zapálenými moralisty. Období, kdy se celebrity prostřednictvím trailerů a magie motion capture technologie nahrnou do herního průmyslu. Zkrátka je tady období Call of Duty! To letošní je známo jako Black Ops III a opět nás vezme do daleké budoucnosti.

Nic nebude jako dříve

A to nejen časově, ale především technologicky a skutečným pochopením pojmu next-gen v intencích série. Nejen, že tedy třetí Black Ops už podle prvních screenů a trailerů kráčejí do daleké budoucnosti tématicky, ony do ní kráčejí i duchovně a tam kde bylo Advance Warfare pouze jakýmsi přemostěním mezi starou a novou generací by konečně rádi udělali tolik vyhlížený a několik let slibovaný poslední velký skok.

04f7163f-108479.jpg59a6ae56-108481.jpg5a0020e2-108480.jpg

Nikoli ale primárně ve smyslu grafiky a úchvatných renderovaných filmečků, ale především ve smyslu hratelnosti dotažené zase na trošku jinou úroveň právě po vzoru Black Ops II. Ano, oné hry, která si poprvé hrála s nelinearitou a právě na základech oné hry nyní vývojáři z Treyarchu staví svůj nejnovější počin. Zdaleka nejvíce totiž z balíčku oznámených novinek a také trošku rozpačitého a amatérstvím načichlého traileru momentálně vyčuhuje touha po individualizaci hráčských zážitků.

 

V případě třetích Black Ops platí, že nic už nebude tak jako dříve a to rovnou v čele s kulervoucí scriptovanou kampaní

 

Jako kdyby někdo říkal Call of Duty a RPG zároveň, a to téměř bez nadsázky. V případě třetích Black Ops totiž platí, že nic už nebude tak jako dříve a to rovnou v čele s kulervoucí skriptovanou kampaní sešněrovanou scénáristy až k zadušení. Místo ní totiž autoři přicházejí s nabídkou vytvoření si svého vlastního hrdinu, vyprávěním, které se vám samo přizpůsobí nebo plně kooperační kampaní včetně split-screenu.

0852ff30-108474.jpg

Sami už si nevystačíte

Snad i označení evoluce by bylo vzhledem k těmto slibům trošku hanlivé. Tohle totiž vážení zní skutečně radikálně a ačkoli momentálně nevíme nakolik vývojáři upouštějí od tradičního kampaňového zážitku, rozhodně to zní nově a jinak. Nejde přitom ani tak o možnost prostě si na začátku singleplayeru vytvořit vlastní postavu jako ve Skyrimu či Dragon Age, jako spíše o samotnou evoluci multiplayerového zážitku. Už žádné dvě oddělené jednotky, nýbrž prostě jen dva multiplayery s vedlejší možností hrát sám jako kůl v plotě.

Podobně jako třeba Assassin's Creed: Unity nabídne i nové Call of Duty kooperační multiplayrovou kampaň, a to až pro čtveřici hráčů či split-screen pro dva hráče na jedné konzoli. To všechno je pro sérii nejen nové, ale hlavně naprosto neočekávané. A nejen to! Také je to všechno oproti ostatním novinkám a změnám až překvapivě radikální řez do stále ještě dobře fungujícího mustru singlového spektáklu.

89dc7ab7-108476.jpg99d701a7-108475.jpgc8bf4d7a-108478.jpg

Výše zmíněné totiž nejen v případě pseudo singlu, ale také i v případě multiplayeru obalí kulisy a principy kybernetické války, které tentokráte budou do jednoho celku spojovat Deus Ex, Titanfall a Crysis. Těšit se tak můžete na augmentace, všemožné vychytávky spojené s technologiemi, drony, chytré skenery, futuristická vozítka či střílející protézy. Zkrátka zhruba tak všechno, co už jsme v nějaké méně futuristické verzi viděli v minulém díle či u konkurenčních titulů.

Multiplayer s příběhem

Naopak zcela přepracovaný pohyb prostředím po vzoru Titanfallu a částečně tedy i Mirror's Edge už zní o poznání lépe. Obzvláště když Treyarch slibuje mimo jiné běh po zdech, všemožné skoky, skluzy a dojde dokonce i na rozmanité použití speciálního jet-packu, především v multiplayeru. I příběhová kampaň ale nabídne rozmanitost přístupů a tvůrci dokonce mluví o prvku znovuhratelnosti zprostředkovaném nejen odlišným přístupem jednotlivých skupin hráčů během kooperace, ale hlavně díky rozmanitosti řešení. V praxi by to mělo fungovat podobně jako třeba v Crysis, kdy dostanete oblast a cíl a je jen na vás a vašich spoluhráčích, jak se k němu dostanete.

d9b892a2-108477.jpg

Změny se ale nevyhnuly ani multiplayeru a pro některé jsou naneštěstí stejně radikální. Nově dostanete na výběr z devíti předem vytvořených specialistů s vlastním životním příběhem a speciálními schopnostmi. Stále si je ještě budete moci nést si do boje vlastní loadout, ale Treyarch definitivně posouvá multiplayer nyní někam dále od Pick 13 systému a snaží se celé zábavě dát viditelnější fazónu.

 

Augmentace nebudou v třetím Black Ops pouze na okrasu či pro pobavení

 

Vžít se tak budete moci třeba i do role amerického vojáka Ruina, který umí díky svým augmentacím způsobit menší zemětřesení či čínskými triádami odkojeného Serapha, jenž zase po vzoru asijského perfekcionalismu zabíjí na jednu ránu. Augmentace ale nebudou ve třetím Black Ops pouze na okrasu či pro pobavení.

CCLGdbDWIAE9RWl-620x400.jpg

Sloužit mají hlavně jako základ pro příběh opět nastavující zrcadla problémům doby. A to údajně nejen co se samotných technologií týče, ale podobně jako v případě Deus Exu má dojít i na otázky augmentací a jejich nebezpečí. Detaiy si ale autoři nechávají pro sebe a stejně tak mlčí o Zombie módu. Ten má opět být jakousi hrou ve hře a nabídnout vlastní kampaň a jinou náladu. Jak tomu ale nakonec bude se asi do E3 nedozvíme.

Záleží na tom vůbec?

Jisté je jen jedno. Na Vánoce tady máme další Call of Duty a tentokráte dosti radikální, možná až revoluční. Akcentovat bude hlavně prvek multiplayeru a kooperace a jako první ryze next-gen titul se snad stane i technologicky důstojným pokračovatelem série. Ale všichni víme jak to s Call of Duty a sliby někdy bývá a většině asi bude jedno, že se jim třeba i autoři staví čelem. Verdikt je totiž předem jasný. Nebo to snad letošek a snad už poslední futuristické Black Ops zlomí?

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 12 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 28 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Assetto Corsa: špička mezi automobilovými simulátory (galerie)

Assetto Corsa: špička mezi automobilov…

Gran Turismo? Project CARS? Kdepak, to jsou jen slabé odnože pravého simulátoru.

23.  2.  2017 | | 14 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 17 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A