Crackdown 3: přes baráky a střechy

Microsoft očekává pořádně nadupaný rok, co se her týče. Třetí Crackdown je jednou z těch více očekávaných exkluzivit na Xbox One. Vyhoupne se opět na výsluní nebo půjde ve stopách nepříliš zdařené dvojky?

Crackdown byl vždy jen pro platformu Xbox. První díl vyšel v roce 2007 a tvářil se jako další klon GTA. On to vesměs klon je, ale na rozdíl od některých jiných napodobenin se tahle povedla. Příběh není braný až tak vážně jako u výše zmíněné série. Všechno je o akci, kdy máte k dispozici arzenál zbraní a dělejte, co umíte. Hra byla přijata celkem kladně a v recenzích sbírala nadprůměrné známky. To se ale nedá říct o druhém dílu. Nebyla to ani tak úplně dvojka a vypadalo a hrálo se to dost podobně jako první díl. Pro někoho to mohl být příjemný přídavek, který šel hezky ve šlépějích svého předchůdce. Trojka se to ale chystá změnit.

Předchozí díly byly plné šílené akce a ničení. Crackdown 3 tyhle věci ale chce dotáhnout na daleko vyšší úroveň. Tou hlavní vychytávkou, kterou se vývojáři chlubí už od oznámení na předloňské E3, je totální destrukce celého herního světa. Dosáhnout toho chtějí pomocí microsoftího cloudu, přes který by se měla zpracovávat data, na které už Xbox One nestačí. Zkrátka, aby to šlo rovnou na konzoli, potřebovala by větší výkon. A díky cloudu ho i dostane. Výpočetní výkon by se měl zvýšit několikanásobně, což určitě není zanedbatelné.

Crackdown_3_Teaser_Skyline.jpgcrackdown-3.jpgmaxresdefault.jpg

Zničitelnost prostředí se bude hodně odvíjet od hráčova internetového připojení. Microsoft sice zaručuje odesílání dat tak rychle, jak jen to je možné, už ale nezaručuje, že k vám dojdou v požadované kvalitě. Někteří hráči s pomalým připojením tak nebudou moci kompletně zničit celou metropoli, ale i tak by toho pro ně mělo být k odbouchnutí dost.

 

Co dál Crackdown nabízí? Především zběsilou akci na steroidech

 

Cloudové možnosti se vztahují ale pouze na kooperativní multiplayer až pro čtyři hráče, takže v singlplayeru se nemusíte pomalého připojení obávat. Co dál Crackdown nabízí? Především zběsilou akci na steroidech, jak už jste mohli vidět v jednom z prvních trailerů, kde parta ke splnění mise vymyslí tak složitý a výbušný plán, až to hlava nebere. Všechno kolem hezky padá. Domy, mrakodrapy, všechno jde dolů. Mezi tím vším jste vy a užíváte si pohled na navazující exploze.

crackdown_3_gamescom_2015_1.jpg

Ke Crackdownu se také vrátil jeden z klíčových vývojářů prvního dílu. Jeho jméno je David Jones a po jeho neúspěchu s hrou APB se vrací k sérii jako šéf vývoje. Nemusí to hned znamenat, že trojka sklidí stejné, ne-li lepší ohlasy, ale když se některý tvůrce předchozích dílů vrátí, poskytuje to alespoň malý pocit jistoty, že to snad zle nedopadne.

Můžeme vás ujistit, že data opouští datové centrum v nejlepším možném stavu, ale to, co se s nimi stane během cesty ke hráči, už ovlivnit nemůžeme,“ řekla manažerka Shannon Loftis v rozhovoru pro Game Informer. Ještě se zmínila o tom, že na straně uživatele je kód zajišťující plynulost, i když datový tok není v nejlepší kvalitě.

Co se singleplayeru týče, nabídne plnohodnotnou kampaň, šílenou akci a několik desítek hodin zábavy. Město si v něm ale nezničíte. David Jones to jednoduše zdůvodnil tak, že kdyby hráč srovnal kompletně celé město se zemí, znemožnil by si tak postup v příběhu. O co že v příběhu vůbec půjde? To si zatím nechávají vývojáři pro sebe, ale určitě se nedá očekávat nějaké seriozní dílo.

 

Cloudová technologie má určitě svůj potenciál a jestli se u Crackdownu osvědčí, nejspíš ji budeme v budoucnosti potkávat stále častěji

 

Mezi hráče by se měl Crackdown 3 dostat sice až ke konci letošního roku, ale během léta se chystá betatest, ve kterém byste si mohli konečně vyzkoušet, jestli to všechno vůbec funguje. A kdyby náhodou ne, tak pomoct vývojářům reportem z bety a dotáhnout to s nimi až k dokonalosti.

1444655742429790021.jpgcrack1.jpgcrackdown-3-agent-city.0.jpg

Asi už jste pochopili, že se nový Crackdown spoléhá na cloudové hraní. To by se ale mělo postupem času objevit i u jiných her a jinde než na Xboxu. Microsoft se prý nebrání poskytnout podobné služby i multiplatformním hrám. Především tak chtějí učinit u her vycházejících na Xboxu a součastně na Windows 10. Jaké následující tituly budou tuto technologii používat, zatím není známo. Cloudová technologie má určitě svůj potenciál a jestli se u Crackdownu osvědčí, nejspíš ji budeme v budoucnosti potkávat stále častěji a častěji.

V Crackdownu šlo vždycky o jednu věc - destrukci - a jak se můžete dočíst, ve své tradici bude pokračovat i nadále. S novou technologií a novou konzolí má solidně nakročeno k tomu, aby se stal jedním z černých koní letošního roku. Rozpoutávat chaos budete moci někdy ve čtvrtém kvartálu letošního roku.

Váš názor Další článek: PS4 prodalo přes 35 milionů kusů, daří se i službě PS Plus

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,