To je pravda, ale jen jeden úhel pohledu. Můj pohled na danou věc.
Myslím, že kdyby dali vývojáři možnost vyzkoušet hru po nějakou dobu (trial), člověk si udělá obrázek a řekne si jestli do ní chce investovat nebo ne. Ale jak už tady bylo psané, politika většiny velkých vydavatelských společností, je produkovat hru rychle a často, označkovat jí AAA, to vše na úkor kvality a optimalizace (nedávám to za vinu vývojářům, předpokládám, že každý chce mít hru nejlepší, za tohle mohou spíš nenasytní vydavatelé), bez možnosti odzkoušení. Chápu je, kdyby to udělali, asi by svým přístupem ke hře neuspěli na trhu. Zvláště, když hra stojí 1,500.-, což není zrovna pro mnohé malá částka, je rozkouskovaná na několik dlc, za které chtějí dalších celkově 2,000.-.
Já při koupi her jedu na jistotu, potřebuji vědět jestli to můj komp zvládne a jestli mě to bude bavit, resp. mě to zabaví na dlouhou dobu.
Nedivým se tedy některým a dělám to občas i já, že si hru chtějí odzkoušet a přistupují k pirátství.
Jistě, připouštím, že existují lidé, kteří musí mít vše a zadarmo. Ale věřím, že jich je málo a že většina to dělá právě z důvodů nekorektnosti vydavatelů her.
Př.: Fallout 4 - není demo, hru jsem stáhnul, abych ji vyzkoušel, po docela velké marketingové masáži, jaká je hra skvělá. Hrál jsem jí cca hodinu a potom odinstaloval. Docela bych litoval 1200.-, kdybych jí koupil.
Př.: Zaklínač 3 - stáhnul jsem hru, vyzkoušel, koupil na gogu, už jen pro podporu patchů a dlc, i přes to, že můj starší komp trpí.
Př.: GTA V - hru jsem koupil hned v den vydání za plnou cenu. Rockstar mě zatím nezklamal a kvalita jejich her byla vždy na vyšší úrovni. Nelituji.