V zatm posledním čísle zahraničního herního magazínu GamesTM se objevil rozhovor s Craigem Sullivanem, desinerem ze studia Criterion, z nějž vyplývá, že tamější programátoři nabídl Electronic Arts vlastní Need for Speed hru již v roce 2002.
Tehdy nesla podtitul Split Second, ale nesetkala se s příliš vřelým příjetím. EA totiž toužilo po pokračování C64 klasiky Skate or Die, do něhož se však tvůrčímu celku posléze příliš nechtělo. Vše tak skončilo nepříjemnou hádkou a Criterion začal dělat na dalším Burnoutu.
"Zavolali jsme do kanadské pobočky EA s tím, že bychom rádi vytvořili novou Need for Speed hru," prozradil Sullivan. "Sešli jsme se proto i s vedením Electronic Arts a řekli, že bychom rádi upustili od vývoje Skate or Die, ale oni se naštvali."
"Začali vyhrožovat, že nás zažalují a zničí, bylo to velice frustrující. Nakonec nám zavolali lidé od NfS a řekli 'Už s vámi nemůžeme dál pracovat, skončili jste a zajistili jste vaší firmě špatnou reputaci.' Vzpomínám si, že když jsem si pak sedl ke stolu, najel jsem na ploše na složku EA a smazal ji."
Zdroj: GamesTM
- Jízda krajinou
- Pocit rychlosti
- Multiplayer
- Chování vozů
- Prostě závodění bez zábran
- Umělá inteligence
- Zpětné zrcátko
- Zpomalené záběry