DayZ: sandboxová apokalypsa za všechny prachy

Zombie titulů je na trhu pomalu více, než čínských ponožek. Pokud se ale na nějaký z nich vyloženě těšíme, jsou to „zombie dny“ od Bohemia Interactive.

Projekt Day Z, který začínal, jako „pouhá“ modifikace druhého dílu vojenského simulátoru ARMA, nemohl chybět na ani na největší herní výstavě v L.A. V rámci E3 se podařilo většině zahraničních herních webů ukořistit 10-ti minutové záznamy přímo ze hry, a také novější informace, které přidávají dalších pár dílků skládačky nedočkavým fanouškům.

Kam oko dohlédne

Herní svět se nám nafoukl na západ a na východ o celých 20% oproti původní mapě. Většina budov pak podlehla značné rekonstrukci a nyní mnohem lépe zapadá do celého post-apokalyptického světa. V jejich útrobách nás potom čekají ty pravé prozkoumávací orgie. Interiéry dostaly omšelou patinu a o pěkný kus se přiblížily představě celkové realističnosti.

 

Zcela nově byly do hry přidány lokace jako obří vězeňský komplex nebo monumentální přehrada.

 

V kredenci se spawnují konzervy jídla a nic se nepovaluje bez ladu a skladu uprostřed místnosti. Takto prozkoumávat lze okolo 90% všech domů na mapě. Zcela nově pak byly přidány lokace jako obří vězeňský komplex nebo monumentální přehrada.

218d2888-73766.jpg ab826f9c-83338.jpg abfceb0d-83340.jpg

I herní menu a inventář doznaly jistých změn. Ze hry je teď cítit skutečné RPG, a jelikož se nenacházíme v žádné Zemi Nezemi, prošpikováné magickými artefakty, jsou i tyto prvky přizpůsobené zdejší atmosféře. Z nalezených součástek půjde sestrojit množství předmětů za pomoci nového craftovacího systému, který umožní i modifikaci zbraní.

Pokud si vaše postava potrpí na módu, nebo by se jí hodila zubům odolnější bunda, je zde možnost výměny téměř kterékoliv části oděvu. V závislosti na zvoleném outfitu a jeho kapacitě může hráč uskladnit své nalezené předměty až do devíti slotů v inventáři tak, že budou použitelné ihned po stisku specifické klávesy.

d5a41f73-83339.jpg

Hlavně opatrně

Vedle ukazatele hladu a žízně přibude hlavnímu hrdinovi také další starost, kterou je nutno brát v potaz. Bude muset dbát také na své zdraví. Tu nejtěžší nemoc, kvůli které se teď IQ většiny populace pohybuje na bodu mrazu, pak může postava chytit od samotného zombíka. Ti svojí rozmanitostí, větší agresivitou a svižností kráčejí ve šlépějích spíše moderního žánru ve stylu L4D, než starších mátožících se ospalců.

 

Zombíci tu zdaleka nejsou tak nemotorní a pomalí, jak jsme zvyklí. Budete si muset zaběhat.

 

Na bandu těl vlekoucích se rychlostí 2 km/h můžeme rovnou zapomenout. Tím pádem se zmenšuje i zóna úniku a v bezpečí nebudete ani ve výšce, kam vás mohou určité druhy následovat jedním dlouhým skokem. Poté se přisají na záda nic netušícího přeživšího a třeba ho i shodí na zem.

4c8f9230-83341.jpg 935b85e1-74553.jpg d7ed9fd7-83336.png.jpg

Spousta zmíněných aspektů samozřejmě ještě není dopilována k úplné dokonalosti a některé jsou přítomné spíše v náznacích. Zejména zombíci zatím skáčou jako klokani, běhají někdy dost zbrkle, nebo útočí skokem tam, kde zrovna nikdo nestojí. Ale času ještě dost.

Vše je zatím stále ve fázi uzavřeného alfa testování, na základě nových informací lze ale již nyní prohlásit, že bude mít hra co nabídnout. Kluci z Bohemia Interactive se skutečně snaží, aby v den vydání hlavní herní prvky fungovaly na 100%, o datu vydání je však ještě příliš brzy diskutovat. Alespoň je vidět, vývojáři k projektu přistoupili zodpovědně a jejich práce nepostrádá preciznost. S přihlédnutím k historii studia se však ani není čemu divit.

Váš názor Další článek: State of Decay se chystá na Steam, připravuje i survival sandbox mód

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,