Dead Island: Riptide – nemrtvé déjà vu (recenze)

vytisknout velikost písma
Tomu se říká lapálie. Hrdinové předchozí hry přežili na ostrově smrti a proč? Aby hned ztroskotali na dalším.
Dead Island: Riptide – nemrtvé déjà vu (recenze)

Dead Island pro mě už navždy bude primárně znamenat vzpomínku na emocemi nabitý trailer, který sliboval zombie hru vymezující se z kolejí klasických vyvražďovaček hnijících mrtváků. Nestalo se. Místo toho jsme dostali otevřené akční RPG, jakýsi ekvivalent Skyrimu se zombíky.

Riptide 01.jpgRiptide 02.jpgRiptide 12.jpg

Což o to, zasazení do dovolenkového letoviska na tropickém ostrově potěšilo a dokázalo rozjasnit náladu (když jste si odmysleli ty hromady tlejících těl), ovšem tu se silou monzunu zkalila vlna bugů, špatných designerských rozhodnutí a viditelný nedostatek času a peněz.

Vývojáři měli šanci na pokání v podobě Riptide. Bohužel místo vybroušeného pokračování, ve kterém se poučili z předchozích chyb, naservírovali pouhý samostatně spustitelný datadisk, kde prakticky jen vyměnili jeden tropický ostrov zaplněný zombíky za druhý.

Dojdi tam a zabij je všechny

Už úvodní rozjezdová lineární pasáž na potápějící se lodi vám připomene, co bylo minule špatně – ze všeho je cítit, že polští Techland rozhodně nepatří mezi elitní vývojáře.


Pohyb vaší postavy je nemotorný, bojům nablízko chybí komplexnost, díky které by se neokoukaly za pár minut, a pocit ze střelby taky není zrovna bůhvíjaký. Pokud však přetrpíte šedivé interiéry lodi, představí se vám lákadlo hry: tropický ostrov Panalai.

 

Co chvíli jsem se zastavoval a kochal líbivým prostředím

 

Tvůrcům se musí uznat, že dokážou z polygonů a textur slepit líbivé scenérie. Co chvíli jsem se zastavoval a kochal – jednou pohledem na palmy jemně se naklánějící v mořském vánku, jindy zase šumícím vodopádem.

Riptide 10.jpgRiptide 11.jpgRiptide 13.jpg 

Něco do sebe má třeba i bažina plná vzrostlých stromů, kterou projíždíte na palubě malého člunu (řiditelné lodě jsou novinkou). Riptide na tom technicky není jako třeba poslední díly Crysis nebo Far Cry, nicméně prostředí je atmosférické a pěkné.

Nuda na druhou

Horší je to už se samotnou hrou. Zápletka je průhledná, hloupá, plná nesympatických postav a mizerně napsaných dialogů. Fantazie tvůrcům chybí i v náplni questů, které jsou takřka nekonečnou smyčkou variant na tradiční: tam dojdi, tohle přines a nenech se u toho zabít. Novinkou se stávají pasáže, ve kterých opevňujete základnu a bráníte se před vlnami hladových zombíků.

Riptide 15.jpgRiptide 16.jpgRiptide 17.jpg

Zpočátku to funguje jako celkem příjemné zpestření, které však velmi rychle ztrácí náboj. Může za to v první řadě už zmíněný nudný soubojový systém nablízko.

Sekej, mlať a drť

K dispozici dostanete obrovskou paletu různých zbraní, jako jsou třeba nože, hole, páčidla nebo kladiva. Každá zbraň má svoje statistiky a najdete tu třeba jako v Diablu různé stupně vzácností a lze si i vyrábět vlastní bizarní kombinace ve stylu Dead Rising, avšak ve výsledku stejně jen bušíte do tlačítka pro úder bez nějakého většího taktického rozmyslu.

Riptide 07.jpgRiptide 08.jpgRiptide 09.jpg

Prakticky tu nefunguje systém nějakých komb, nelze se bránit ani třeba zasazovat silnější údery. Stačí jen kroužit kolem zombíků, nenechat se obklíčit (prostor si lze udělat kopem) a sekat, mlátit a drtit pořád dokola. Plusem je, že zbraně se tentokrát neničí tak šíleně rychle, jako v prvním díle.

Riptide 04.jpgRiptide 05.jpgRiptide 14.jpg

Zhruba v polovině hry tvůrci začnou místo zbraní nablízko protěžovat zbraně na dálku, ale zábavě to moc nepomůže. Pokud chcete z Riptide dostat maximum, rozhodně hrajte v kooperativním módu. Ve více lidech se už dá trochu víc taktizovat – třeba vás přestane otravovat hloupě rychlý respawn zombíků. Bohužel nezmizí levelování protivníků zároveň s vámi, což devalvuje snahy o sbírání zkušeností.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: RPG | Zombie RPG
Výrobce: Techland | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 26. dubna 2013
  • Hezké prostředí
  • Tvorba zbraní
  • Zábavná kooperace
  • Nehorázně nevyladěné
  • Tupý soubojový systém
  • Respawn protivníků

Pokud vás bavil původní Dead Island, což bych dokázal i pochopit, protože na určité úrovni a hlavně s kamarády může jít o nenáročnou zábavu, nenechte se mojí kritikou Riptide odradit – prakticky stejná byla i jednička. Ovšem těm, kteří očekávají od her trochu víc, rozhodně doporučím se hře vyhnout. A nebo počkat na zlevnění.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Uncharted 4: A Thief

Uncharted 4: A Thief's End - poslední …

Uncharted 4 nás provedl mnoha nezapomenutelnými okamžiky. Dokáže uhranou i naposledy?

13.  5.  2016 | | 11 N/A
Uncharted 4: grafické orgie, co prodávají platformu

Uncharted 4: grafické orgie, co prodáv…

Některé hry jsou hity. Další zase rovnou prodávají platformu. Uncharted, to je kapitola sama pro sebe.

11.  5.  2016 | | 46 N/A
Uncharted 4 pod lupou: grafika nové generace z dílen Naughty Dog

Uncharted 4 pod lupou: grafika nové ge…

Uncharted 4 vypadá nádherně, co za tím ale stojí? Podívali jsme se, co dokáže interní grafický engine tvůrců.

16.  5.  2016 | | 14 N/A
DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

I přes minulou slávu byl DOOM dnes již mrtvou sérií, dokud na E3 nepředstavili vývojáři z Id Software bombastický návrat v podobě nového dílu. Povedlo se jim to?

18.  5.  2016 | | 21 N/A
Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůru mezi hvězdy

Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůr…

Už snad nikoho nepřekvapí, že i letos si pro nás Activision připravilo nový díl své dlouholeté FPS série Call of Duty. Tentokrát už je to nějaký čtrnáctý díl a stále se drží svého zasazení do budoucnosti.

19.  5.  2016 | | 7 N/A
Vzhůru do jiných světů aneb jak funguje virtuální realita?

Vzhůru do jiných světů aneb jak funguj…

Všichni to chceme, málo kdo ale doopravdy chápe, co za tím stojí. Co je to virtuální realita?

24.  5.  2016 | | 10 N/A
The VOID: virtualitu lze nyní uchopit zcela novým způsobem

The VOID: virtualitu lze nyní uchopit …

Zcela unikátní projekt založený na virtuální realitě a interaktivním prostředí, kde spolu obojí komunikuje v dokonalé symbióze. Po nasazení VR helmy se ocitnete v nejtemnější jeskyni ze všech, prohledáte starobylé májské ruiny nebo zažijete galaktické bitvy hvězdných korábů. To vše se skrývá pod zkratkou označující bránu vedoucí doslova do jiného času a prostoru.

13.  5.  2016 |
Nový DOOM ve světových recenzích drtí konkurenci

Nový DOOM ve světových recenzích drtí …

Návrat legendárního DOOMa se podle recenzí povedl na výbornou.

16.  5.  2016 | | 30 N/A