Dead Space vyšel z Resident Evilu 4, přemýšlelo se o System Shocku 3

vytisknout velikost písma
Najít inspiraci je něco úžasného a právě její nalezení stálo za vytvořením hororu Dead Space. Vývojáři z EA Redwood Shores by jinak možná vytvořili System Shock 3.

Designéři hry Dead Space, Ben Wanat a Wright Bagwell, se v rozhovoru pro PC Gamer svěřili s tím, že velkou inspirací pro vznik Dead Space byl Resident Evil 4. Původně vývojáři ze studia EA Redwood Shores (nynějšího Visceral Games) přemýšleli o vytvoření System Shocku 3. Změna nápadu je nakonec dovedla k vytvoření jednoho z nejslavnějších hororových titulů.

V rozhovoru se Ben Wanat zmiňuje o tom, že vytvoření System Shocku 3 byla pro studium veliká výzva. Museli by totiž vytvořit moderní System Shock tak, aby splnili očekávání fanoušků, i když by na hře nepracoval její původní tým. Je tedy pochopitelné, že se studio poohlíželo i po jiných variantách, do jakého herního projektu se zakousnou.

PC | Recenze | PS3 | X360 | Akce

Dead Space 3 - strach leda z omrzlin (recenze)

Nápad jim nakonec spadl do klína, a to v podobě vydání Resident Evil 4, ze kterého byli ve studiu nadšení:

„Když vyšel Resident Evil 4, byli jsme jím ohromeni. Všichni jsme ho hráli a naše pocity byly jako – Ty kráso, tohle je opravdu úžasná hra.“ popisuje v rozhovoru Ben Wanat a dodává, že je zaujali úžasné cinematické filmečky, intenzivní hororová atmosféra a „zatraceně hustí“ nepřátelé. Resident Evil 4 je obecně jedna z jeho nejoblíbenějších her všech dob.

Díky tomuto hráčskému nadšení se nakonec rozhodli, že vytvoří horor Dead Space. EA sice nebylo zpočátku vůbec snadné přesvědčit, každopádně nakonec dostali svolení. Pustili se tedy do vypracování do detailu promyšleného hororu, jenž se oprávněně dočkal mnoha pozitivních recenzí.

Recenze | iPhone | Akce | Mobily

Dead Space - strach v kapesní verzi (recenze)

Úspěch Dead Space je nepopiratelný. Hra vyšla v roce 2008 a již v roce 2011 se dočkala druhého a v roce 2013 dokonce třetího dílu. Mimo to jsme se dočkali také spin-offů Dead Space: Extraction, Dead Space Ignition a v roce 2011 dokonce i speciálního Dead Space pro mobily s operačním systémem Android a iOS.  

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 12 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 28 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 16 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A