Dead Trigger 2: next-gen do kapsy (mobilní recenze)

Poměrně delší dobu jsme se nepodívali na zoubek nějaké kvalitní střílečce z první osoby pro mobilní platformy iOS a Android. Dneškem to však změníme, protože v následujících odstavcích si zrecenzujeme veleočekávané pokračování akční zombie řežby Dead Trigger.

Dead Trigger 2, jak již bylo řečeno, navazuje na kvality prvního dílu. Ten, stejně jako dvojka, vzešel z dílen brněnských vývojářů Madfinger Games, kteří stojí za spoustou menších herních titulů, zároveň však jde o herní matadory, kteří se podíleli na vývoji her jako Mafia II, Hidden & Dangerous 2 či Vietcong. Patří tedy mezi opravdu ostřílené borce, což je ostatně vidět i na recenzovaném kousku. Ale nepředbíhejme a pojďme se podívat na Dead Trigger 2 hezky popořádku.

IMG_1983.PNG IMG_1985.PNG IMG_1986.PNG

Dead Trigger 2 je střílečka viděná z první osoby. Hned po zapnutí hry vás uvede do klasického příběhu zombie apokalypsy – infekce se postupně šíří po celém světě a vy jako jeden z mála přeživších musíte Zemi zachránit Dostanete se tak do lokalit jako jsou Spojené státy či Afrika, nechybí ani jednotlivé státy, prostředí je tedy dostatečně různorodé. V úvodních misích se pak seznámíte se základními principy hry.

Lékařka vyrobí lékárničky, specialisté pak pomohou vylepšit či vyrobit zbraně, čímž se v boji stanete silnějšími

Vedle toho, že budete kosit nemrtvé, budete muset využívat schopností vašeho týmu, který na začátku hry poskládáte – pomáhat vám bude lékařka, specialista přes zbraně a výbušniny, mechanik a vědec, schopný zázraků s vaším tělem. Všechny tyto postavy vám za utržené peníze během hraní hry budou nápomocni – lékařka vyrobí lékárničky, specialisté pak pomohou vylepšit či vyrobit zbraně, čímž se v boji stanete silnějšími. Vědec zase zvýší hodnotu zdraví a tak dále.

IMG_1987.PNG

Komplexnost a propracovanost

Systém vylepšování zbraní může znít obehraně, Dead Trigger 2 však disponuje poměrně komplexními a dobře fungujícími mechanismy. Potěší především velké množství zbraní a upgradů. Tyto a další vychytávky zároveň můžete získat nejen za utržené peníze, ale také díky tomu, že například na mapě naleznete plán, jak danou zbraň vyrobit.

Zakoupením různých předmětů můžete hru urychlit, nikdy však nebudete mít problém dohrát ji i bez mikrotransakcí

V systému zbraní a vylepšování se ale otevírá i prostor pro mikrotransakce. Ten, byť nikdy není sympatický, je naštěstí zakomponován šetrně a nijak – až na nutnost stálého připojení k internetu - neznesnadňuje hraní. Zakoupením různých předmětů můžete hru urychlit, nikdy však nebudete mít problém dohrát ji i bez mikrotransakcí, což je rozhodně plus.

IMG_1989.PNG IMG_1990.PNG IMG_1992.PNG

Komplexnost je slovo, které charakterizuje také samotné hraní. Při boji totiž budete muset využívat zbraní různě, protože zombie disponují rozličnými  vlastnostmi. Někteří útočí pouze nablízko – koušou vás, sekají, mlátí – někteří zase na dálku díky plivanému jedu. Část zombie je pomalá, část rychlá, někteří vás překvapí zezadu, vylézají z různých skrýší a tak dále. Proto budete muset využívat i okolního prostředí, kde se nachází třeba barel s výbušninou, jenž zlikviduje několik nemrtvých najednou. Nezapomeňme pak zmínit unikátní souboje s bossy a především novinku v podobě zbraní nablízko.

Kosení zombíků neomrzí

Klasické kosení zombíků zpestřují vedlejší a nepovinné mise. V nich jde vždy o něco jiného – jednou budete muset zachránit skupinku civilistů, někdy vyčistit prostor ostřelovací puškou. Jak již bylo řečeno – tyto mise představují zpestření mezi těmi příběhovými, plnit je proto nemusíte – odměna je však vždy sladká a napomáhá k hladkému průchodu v hlavní příběhové lince.

Hru jsme testovali na zařízení iPhone 4 a mimo to, že se na něm Dead Trigger 2 hýbá naprosto plynule i výborně vypadá

Nejen proto je samotná hratelnost naprosto vynikající. Ačkoliv nejde o nic nového v žánru, Dead Trigger 2 vás neustále žene kupředu – pořád vás bude zajímat, co nového budete v další misi dělat, jak vlastně nové prostory vypadají, budete si chtít vylepšovat vlastní arzenál zbraní a být celkově lepší.

IMG_1994.PNG

Mobilní next-gen

Dokonale fungující herní principy pak zdobí bezkonkurenční technické zpracování. Hru jsme testovali na zařízení iPhone 4 a mimo to, že se na něm Dead Trigger 2 hýbá naprosto plynule i výborně vypadá. Skvělé speciální efekty, vysoké rozlišení textur, nádherné barvy a modely světa dělají z Dead Trigger 2 záležitost, která bude po stránce grafického zpracování jen stěží hledat konkurenci. To samé platí o zvucích, vytvářející temnou atmosféru - řízná kytarová smyčka vás pak bude neustále pohánět ve vaší cestě za světem bez zombií.

screen568x568 (1).jpeg screen568x568 (2).jpeg screen568x568.jpeg

Kamenem úrazu FPS stříleček pro telefony bývá ovládání. To v případě Dead Trigger 2 neplatí. Disponuje totiž pohyblivým levým joystickem, který se snadno přizpůsobí vašemu dotyku, a pozici levého palce. Pravým palcem pak ovládáte rozhlížení, přičemž střelba se aktivuje automaticky při správném zamíření. To může znít jako handicap, jenže je tomu přesně naopak – hraní se stává mnohem pohodlnější a zábavnější. Pro hardcore hráče je tu možnost si automatickou střelbu vypnout.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Akce | Akční střílečka
Výrobce: Madfinger Games
Začátek prodeje: 23. října 2013
  • Technické zpracování
  • Hratelnost
  • Propracovaný obsah
  • Cena
  • Nutnost připojení

Dead Trigger 2 je hrou, která nemá moc chyb, spíše skoro vůbec žádné. Jediné, co vás může od hraní odradit, je nutnost připojení k internetu, na cestách si totiž bez mobilního internetu Dead Trigger 2 nezahrajete. Jinak se jedná o nádherně vypadající, skvěle hratelnou apokalyptickou akci, která v rámci žánru bude jen těžko hledat konkurenci. O to víc nás těší, že vývoj Dead Trigger 2 mají na svědomí Madfinger Games – vývojáři z České republiky. Tleskáme!

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a můžete ji stahovat zcela zdarma z Google Play a AppStore.

Diskuze (7) Další článek: Liveplay: Hrajeme Assassin's Creed IV: Black Flag

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,