Death Stranding: O co tady jde?

vytisknout velikost písma
Hideo Kojima nám letos představil svoji novou hru. Sice nevíme, o čem bude, co to bude za žánr nebo kdo je hlavní postava, ale okamžitě ji chceme hrát.

Bylo to na letošní konferenci Sony na výstavě E3, kdy Kojima poprvé představil svůj projekt s názvem Death Stranding. Ukázal minutu a půl dlouhý trailer. Jen to stačilo k tomu, aby si získal fanoušky po celém světě, kteří každým dnem spekulují, o čem že ve hře půjde. Druhá ukázka ovšem ještě více zamotala hlavy nadšenců. Na nedávném předávání cen The Game Awards jako poděkování za cenu herní ikony představil druhý trailer.

3.jpg
Zatím nevíme, jakou roli sehraje Norman Reedus

Uvidíme známé tváře

Jedna věc se Kojimovi a jeho studiu už nyní musí uznat. Mají opravdu výbornou technologii, pomocí které snímají obličeje. Díky tomu tak máme možnost v prvním traileru vidět herce Normana Reeduse, který hraje například v seriálu Walking Dead.

Dále pak se ukázal režisér filmů jako Hellboy nebo Faunův labyrint, Guillermo del Toro. Ten se hned po uvedení druhého traileru razantně vyjádřil na jednání Konami v minulém roce. Jednoduše napsal na twitter „FUCK KONAMI“. Následně k tomu ještě dodal, že zrušení připravovaného hororu Slent Hills je jedna z nejdebilnějších věcí, kterou kdy viděl. Na závěr pogratuloval Kojimovi k získání ceny.

6.jpg
Mads Mikkelsen bude hrát roli hlavního záporáka

Zatím poslední známou osobností, která se ukázala, je herec Mads Mikkelsen, kterého můžete znát z filmů jako Královská aféra, Hon, nebo ze seriálu Hannibal. Mikkelsen bude ve hře hrát roli hlavního antagonisty a v jednom rozhovoru přiznal, že ani on sám netuší, o čem vlastně Death Stranding je.

„Je to těžké popsat. Znáte Kojimu, je to geniální člověk. Sice mi o hře řekl spoustu věcí, ale rozuměl jsem jen části z toho. Často jsem jen udiveně naslouchal. Musím se podívat na celek, než to pochopím. Death Stranding totiž přináší něco úplně nového.“

Mads Mikkelsen žádnou z předchozích Kojimových her nehrál, ale ví, o co se jedná. Dle jeho slov také spoluprací se slavným herním vývojářem udělal dojem na svého syna.

Podle Mikkelsona Kojima přistupuje k vývoji her, jako by natáčel film. „Po tom, co jsem viděl trailer s Normanem Reedusem, jsem byl zcela ohromen. Je to skutečně neobyčejné, už jen z pohledu herce. Všechny ty pocity a emoce. Nejsem bůhvíjaký hráč, ale říkal jsem si, že to, co Kojima dělá, je neuvěřitelné. Moc se mi to líbí,“ dodal herec.

2.jpg
Dítě zmizí v jednom a objeví se v druhém traileru

Motor od Guerilla Games

Při příležitosti akce Playstation Experience byl také odhalen engine, na kterém hra poběží. Po mnoha spekulacích to nakonec bude Decima engine od nizozemského studia Guerilla Games, který pohání i velice dobře vypadající Horizon Zero Dawn. Už jsme ho ale viděli na hrách jako je Killzone nebo Until Dawn.

Kojima si spolupráci s tvůrci enginu pochvaluje. Od první chvíle jednání to vypadalo dobře a byl velmi poctěn, když dostal zdrojový kód bez toho, aby musel podepisovat nějaké NDA.

Právě enginu Decima vděčíme za to, že Death Stranding vypadá tak dobře. Oba představené trailery běžely real-time na PS4. Kojima ještě podotknul, že engine od Guerilla Games je skvělý pro open-world hry, tak možná se Death Stranding zařadí mezi ně? Nikdo neví, snad jen samotný Kojima.  

9.jpg
Guillermo del Toro bude podle náznaku v roli vědce

Nekonečné množství spekulací

Samozřejmě jako kolem všech Kojimových her se točí celá řada konspiračních teorií a možných náznaků. Postava del Tora z druhého traileru má podle všímavých fanoušků nápis Burges. Z toho právě usuzují, že tohle bude jeho jméno.

Také to vypadá, že ve hře budou paralelní reality. Napovídá tomu obrácená duha, mixu techniky z vícero období a do toho je navíc zakomponováno cosi organického. Navíc má Norman Reedus no známkách vzorce, které souvisejí s černými dírami.

Kojima ani hudbu k trailerům nevybírá jen tak náhodně. Opět vybral interpreta Low Roar, konkrétně písničku Easy Way Out. Její počáteční slova jsou: „Chyby, které jsem udělal, už nemůžu vrátit“.

Konspirátoři v tom vidí spojitost s prvním trailerem. Všude se totiž ukazují pupeční šňůry nebo kabely, pomocí kterých mimo jiné Mikkelson ovládá jeho vojáky kostlivce. Jde tedy o možnost provázání nebo spoutání. Reedus ale tuto šňůru nemá a vypadá spíš jako Jaffa z Hvězdné brány. Stejně je na tom i panenka plovoucí v druhém traileru.

PS4 | Akce

Death Stranding má mít na PS4 Pro fotorealistickou grafiku

Ještě jedna zajímavost. Pokud si pustíte oba trailery zároveň, tak v moment, kdy Reedusovi zmizí z náruče dítě, objeví se u del Tora. A aby toho nebylo málo, del Toro má na zápěstí stejná pouta, jako Reedus.

1.jpg
Na konkrétní informace si ještě chvíli počkáme

Více informací se jen tak nedočkáme

Upřímně, ani já pořádně nechápu, jak tyhle věci mohou fanoušci zjistit z pár minut videa. Nicméně jak to tak vypadá, tak ještě dlouhou dobu budeme muset jen spekulovat. Kojima se totiž ve spojitosti s druhým trailerem a oznámením enginu vyjádřil, že Death Stranding nevyjde dřív, než v roce 2018.

Vývoj se možná protáhne, ale fanoušci dostali ujištění, že hra vyjde ještě dřív, než bude olympiáda v Tokiu roku 2020. Tvůrce architektury PS4 Mark Cerny mluvil o výhodách vývoje pro jedinou platformu. Prakticky tedy potvrdil, že Death Stranding bude exkluzivitou.

Pokud chcete znát víc konspiračních teorií, zajděte na fóra věnující se Death Stranding a určitě si přijdete na své. Jinak asi budete muset stejně jako já čekat, až se zase objeví nějaká ta novinka.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto V opět blíže realitě: nová modifikace vyráží dech

Grand Theft Auto V opět blíže realitě:…

Grand Theft Auto V je doslova pískovištěm pro hrátky všeho druhu. A tím myslíme i piplání grafické stránky.

10.  3.  2017 | | 20 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A