Nová hra od Bungie chce kombinovat FPS se sociálními prvky a online hrou.
Bungie po Halo 3 ukončili svoji spolupráci s Microsoftem a od roku 2010 pracují pod křídly Activisionu, který vydá jejich ambiciózní titul Destiny. Tvůrci hru odhalili vybraným novinářům v neděli a první reakce jsou nadšené i zmatené – místo poctivé nálože informací Bungie jen jemně naznačovali a slibovali převrat v žánru FPS.
Vzestup a pád lidstva
Přesně tak, Destiny bude stejně jako Halo primárně střílečkou z prvního pohledu. Tvůrci zůstanou i u sci-fi, když vyprávějí zajímavý příběh o Zlatém věku lidstva, kdy vládli prakticky celé sluneční soustavě. Jenže pak zasáhla neznámá síla a prakticky lidi vyhladila.
Z měst se staly trosky, nebo jako v případě Chicaga bažina. Naštěstí v poslední okamžik se objevila entita jménem Traveller a zachránila zbytky lidstva. To přežívalo v posledním velkém městě, nad kterým se vznáší obrovská tajemná koule.
Teď nastal čas, aby lidé vylezli ze své ulity a začali bojovat proti mimozemšťanům, kteří zabrali takřka celou soustavu pro sebe. Navíc vetřelci nehodlají nechat nedokončené dílo a stále útočí na město, o jehož ochranu se starají Guardiani.
Jedním z nich jste i vy. Díky mocným zbraním postaveným na technologii Travellera se dokážete bránit i podnikat výpravy na mise po celé soustavě. A to můžete dělat jak sami, tak s dalšími hráči.
Perzistentní svět
Tvůrci vyhýbají označení Destiny jako MMO, ale z prvních informací tak hra do velké míry působí. Máte svého hrdinu, Guardina, který se řadí do různých tříd (ve stylu voják, mág, průzkumník…) a žije v perzistentním světě, kde se střídá noc a den a stále se něco děje, i když hráč nehraje.
S postavou vyrážíte na mise, bojovat v pestrých prostředích a získávat nové vybavení. Do akce můžete jít sami, ale můžete narazit i další hráče, kteří plní zase svoje úkoly. Zda se k nim připojíte, bude už jen na vás.
Tvůrci vyhýbají označení Destiny jako MMO, ale přesně tak hra působí
Tvůrci na prezentaci vyprávěli příběh z interního hraní, jak jednou vyrazili ve dvou plnit úkol na Mars – prozkoumat ztracené lidské město ze Zlaté éry. Během toho narazili na hlídku mimozemské rasy zvané Cabal. Situace se pro dvojici nevyvíjela dobře, protože je překvapila sprška raket a výsadková loď s nepřátelskými posilami. Naštěstí na bojiště dorazil na vznášedle další hráč, Guardian, a pomohl jim se vypořádat s protivníky.
Sami? S kamarády? Je to jen na vás
Následně se gesty domluvili (klasické emoty z MMO her), že ztracené město prozkoumají spolu a nakonec se jim podařilo získat nové silné zbraně pro svoje postavy.
Zní to jak příběh z WoW, či dalšího podobného MMO. Zajímavě však působí fakt, že tvůrci chtějí omezovat počet hráčů podle situace a hra k vám bude připojovat další hráče podle určité sady pravidel. Dalo by se tak použít přirovnání k Journey, kde se do vaší hry též připojovali další hráči, kteří byli zrovna ve stejné lokaci.
Stejně jako v Journey však nemá být problém se na další hráče vykašlat a dohrát celou hru sám. Je tu však jedna změna – i tak budete potřebovat trvalé připojení k internetu, protože se Destiny bez něj, stejně jako třeba Diablo III, neobejde. Tvůrci slibují, že rozhodně nebudou vyžadovat pravidelné měsíční poplatky. O mikrotransakcích řeč nebyla.
Ostatně tvůrci nemluvili o spoustě věcí a to se týká i těch základních. Zatím není známo, nakolik zásadní bude příběh ve hře a jak bude dávkován. Bungie tvrdí, že nejlepší příběhy jsou ty, které si vytvoříte se svými kamarády během hraní, ale jak už jsem zmínil, stejně tak slibují i možnost sólo hry. Chybět nemá soupeření s hráči a spousta další zábavy. Jaké? To se dozvíme časem.
Jisté je, že nějakou roli bude mít i ovládání vozidel a jako Guardian dostanete svoji kosmickou loď, se kterou budete vyrážet na mise. Znamená to, že se tedy dočkáme vesmírných bojů, jako třeba v Halo: Reach? To tvůrci neprozradili.
Hra na dalších 10 let
Bungie vkládají do Destiny obrovskou víru a ještě větší porci nadšení. A peněz, šušká se o tom, že Activision do hry investoval tolik peněz, že by se i Halo 4 mohlo stydět a to je údajně nejdražší hrou Microsoftu. Bungie zatím pro jejich novou hru vytvořili víc artworků než pro všechny předchozí hry dohromady.
Destiny běží na zcela novém enginu a revoluční má být i systém propojování hráčů. Obrovskou roli bude hrát mobilní aplikace, prostřednictvím které se můžete chlubit svým Guardianem, domlouvat si s kamarády herní seance a tak podobně. A poslední lákadlo, hudbu pro hru skládá Marty O’Donnell, tvůrce soundtracků z Halo.
Bungie mají se značkou plány na 10 let, avšak víc opět neprozradili. Budou nás čekat nové díly? Datadisky? DLC? Uvidíme. Zatím je jisté, že Destiny vyjde na PS3 a X360, přičemž naznačeny jsou i next-gen verze a tvůrci by rádi hru i na PC.
Destiny halí hromada záhad i příslibů, nicméně jedno je jasné, pokud chtějí Bungie vytvořit revoluci v žánru stříleček, mají na to. Ostatně se jim to už jednou podařilo s Halo.