Destiny: The Dark Below – déja vu (recenze)

Co dělat, když fanoušci vaší hry sjíždějí denodenně to samé? No přece přidat další porci grindění!

Od slibovaného desetiletého životního cyklu Destiny uteklo sotva pár měsíců a na trh se dostává první příběhové rozšíření, DLC jménem The Dark Below. Hráči, kteří se titulu pečlivě věnovali nyní radostně pobíhají s 30 úrovní a ti, kteří do sci-fi světa Bungie přicházeli čas od času mají zase o důvod více, proč se vrátit. I když, jak se to vezme.

Solidní porce déja vu

Už v naší recenzi na původní hru jsme titulu vytýkali šíleně ořezaný příběh a až absurdně monotónní mise a DLC na tom bohužel nic nezmění, i když se snaží jemně a bezbolestně do existujícího univerza zakomponovat nové příběhové mise, striky a další důvody, abyste ve hře zůstali o něco déle. Na druhou stranu je díky tomu více než zřejmé, co všechno bylo ze hry násilně vyjmuto, aby si Activision smlslo na našich peněženkách. Hanba.

1414585509-expansion-i-strike-shot-2.jpg 1414585510-expansion-i-strike-shot-1.jpg 1414585510-expansion-i-strike-shot-3.jpg

Ve věži vás nově uvítá Eris, která dokázala uniknout bohovi Crota (o kterém jste už jistě slyšeli) a nyní kope za váš tým. Tedy ne tak úplně, ale nabídne vám možnost mu pěkně provětrat fasádu a zaručit, aby se jeho svíticí oči nikdy nepodívali na svět boží. I když jde v zásadě jen o tři větší mise, jsou zrežírovány mnohem lépe, než všechny původní. Nabízí velmi hutnou atmosféru, drsné souboje a konečně i malý odklon od neustálého kolotoče „dojdi sem – aktivuj ducha – braň se“. Jde samozřejmě jen o malý krok do strany, rozhodně ale potěší.

 

Materiál lze od nedávné aktualizace již nakupovat, z plnění Striků a Raidů nyní také kápne mnohem solidnější loot

 

Nikdy to ale nebyl příběh, kvůli kterému se do univerza Destiny vrací miliony hráčů. Společně s Eris dorazila do věže také hrstka nového vybavení, exotických a legendárních zbraní s vyšším "lightem" a samozřejmě možnost skočit až na úroveň 32. Z jedné strany tu máme opět co dělat, bohužel ale Bungie trochu nevychytalo rovnováhu mezi hráči a ti jsou si nyní v zásadě rovni. Jelikož si veškeré nové vybavení s vyšší úrovní lze pohodlně koupit u obchodníků, vyšvihnete se na maximální level relativně snadno a jste na tom stejně jako hráči, kteří věnovali hře desítky hodin a s krvácejícími prsty obíhali planety a sháněly potřebné materiály a do zemdlení grindili v raidech. A to prostě není fér.

1414586943-expansion-i-raid.jpg

Na stranu druhou konečně byly mnohé herní mechanismy o něco zjednodušeny a vylepšeny, takže se nyní titul hraje mnohem svižněji. Materiál lze od nedávné aktualizace již nakupovat, z plnění Striků a Raidů nyní také kápne mnohem solidnější loot a v zásadě tak člověk má mnohem větší motivaci něco ve hře dělat. Takhle už to mělo vypadat od začátku, pánové.

Zpět na Zemi i Měsíc

Trochu zamrzí, že jsme se nedočkali žádných novéch planet ani prostředí. DLC vás vezme na cestu napříč Zemí a Měsícem a ačkoliv zavítáte do několika podzemních jeskyní a jiných dříve neviděných míst, vše vypadá tak nějak stejně a hlavně se tam budete muset prostřílet přes ty staré mapy z originálu. Jedinou vyjímku tvoří podzemní bunkr na Zemi, který je parádně futuristický a velmi připomíná tradiční Halo, což je příjemným zpestřením oproti ošoupaným a rádoby apokalyptickým prostředím.

1414585510-expansion-i-strike-shot-3.jpg 1414586943-expansion-i-mission-shot-1.jpg 1414586943-expansion-i-mission-shot-2.jpg

Nejen příběhem je však živ hráč a naštěstí jsme se dočkali i celé řady nových bounty, za které u Eris dostanete nové odznaky, barvy na brnění a další cetky včetně unikátních zbraní. Mnohem podstatnější jsou ale nové Striky a Raid, kde strávíte pravděpodobně nejvíce času. Asi nejoriginálnějším je strike jménem The Will of Crota, kde si podáte čarodějnici Omnigul. Je intenzivní, temný a pořádně hardcore. Exkluzivní strike z platforem PS jménem The Undying Mind vás naopak vrátí do Černé zahrady, kde si zastřílíte s nudným robůtkem a strike v zásadě jen tlačí neskutečným počtem odolných nepřátel, než originálně vymyšlenými souboji.

1410215955-moon-sardok.jpg

Postupem času se vám odemknou také nové denní, týdenní a nightfall mise a striky, takže máte na nějakou dobu o zábavu postaráno. Trochu zamrzí, že jsou nyní tyto události pochopitelně vázány právě na nové DLC, což znamená, že si je s kamarády, kteří přídavek nevlastní, už nezahrajete. Naštěstí je tu také nový Raid pro šest hráčů, který je extrémně těžký a vyžaduje ještě lepší koordinaci a rychlejší prsty. A mimo jiné minimálně 30 úroveň.

Něco pro týmové hráče

Bungie myslelo i na multiplayerem krmené hráče, kteří se v Cruciblu dočkají tří nových map. Zde vývojáři opravdu plní sliby, všechny mapy jsou parádně navrženy a až na Skyshock podporují i všechny módy. K mání je v současné době samozřejmě nový Iron Banner, který podporuje vydané DLC a nabízí možnost se nalevelovat a nakoupit nové vybavení. Multiplayer v Destiny vždy byl skvělou záležitostí a DLC zážitek z něj jen rozšiřuje a obohacuje. Nemáme výhrad.

Co říci závěrem? The Dark Below rozšiřuje sci-fi svět Destiny a ukazuje, o co vše jsme kvůli ořezání přišli v originálu. Nejde o revoluční překopání hry ani zcela nové herní prvky, ale přidání hrstky inovací, herních mechanismů a vylepšení, které hru zpříjemňují. Bohužel DLC také tvrdohlavě opakuje nejen to nejlepší, ale i to nejhorší z původní hry a pokud jste Destiny z nějakého důvodu opustili, pravděpodobně vás nepřesvědčí o návratu. Zatím opravdu ne.

Hodnocení DLC: 6/10

Váš názor Další článek: Prodloužený trailer s novými záběry ze hry Street Fighter V

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,