Co dělat, když fanoušci vaší hry sjíždějí denodenně to samé? No přece přidat další porci grindění!
Od slibovaného desetiletého životního cyklu Destiny uteklo sotva pár měsíců a na trh se dostává první příběhové rozšíření, DLC jménem The Dark Below. Hráči, kteří se titulu pečlivě věnovali nyní radostně pobíhají s 30 úrovní a ti, kteří do sci-fi světa Bungie přicházeli čas od času mají zase o důvod více, proč se vrátit. I když, jak se to vezme.
Solidní porce déja vu
Už v naší recenzi na původní hru jsme titulu vytýkali šíleně ořezaný příběh a až absurdně monotónní mise a DLC na tom bohužel nic nezmění, i když se snaží jemně a bezbolestně do existujícího univerza zakomponovat nové příběhové mise, striky a další důvody, abyste ve hře zůstali o něco déle. Na druhou stranu je díky tomu více než zřejmé, co všechno bylo ze hry násilně vyjmuto, aby si Activision smlslo na našich peněženkách. Hanba.
Ve věži vás nově uvítá Eris, která dokázala uniknout bohovi Crota (o kterém jste už jistě slyšeli) a nyní kope za váš tým. Tedy ne tak úplně, ale nabídne vám možnost mu pěkně provětrat fasádu a zaručit, aby se jeho svíticí oči nikdy nepodívali na svět boží. I když jde v zásadě jen o tři větší mise, jsou zrežírovány mnohem lépe, než všechny původní. Nabízí velmi hutnou atmosféru, drsné souboje a konečně i malý odklon od neustálého kolotoče „dojdi sem – aktivuj ducha – braň se“. Jde samozřejmě jen o malý krok do strany, rozhodně ale potěší.
Materiál lze od nedávné aktualizace již nakupovat, z plnění Striků a Raidů nyní také kápne mnohem solidnější loot
Nikdy to ale nebyl příběh, kvůli kterému se do univerza Destiny vrací miliony hráčů. Společně s Eris dorazila do věže také hrstka nového vybavení, exotických a legendárních zbraní s vyšším "lightem" a samozřejmě možnost skočit až na úroveň 32. Z jedné strany tu máme opět co dělat, bohužel ale Bungie trochu nevychytalo rovnováhu mezi hráči a ti jsou si nyní v zásadě rovni. Jelikož si veškeré nové vybavení s vyšší úrovní lze pohodlně koupit u obchodníků, vyšvihnete se na maximální level relativně snadno a jste na tom stejně jako hráči, kteří věnovali hře desítky hodin a s krvácejícími prsty obíhali planety a sháněly potřebné materiály a do zemdlení grindili v raidech. A to prostě není fér.
Na stranu druhou konečně byly mnohé herní mechanismy o něco zjednodušeny a vylepšeny, takže se nyní titul hraje mnohem svižněji. Materiál lze od nedávné aktualizace již nakupovat, z plnění Striků a Raidů nyní také kápne mnohem solidnější loot a v zásadě tak člověk má mnohem větší motivaci něco ve hře dělat. Takhle už to mělo vypadat od začátku, pánové.
Zpět na Zemi i Měsíc
Trochu zamrzí, že jsme se nedočkali žádných novéch planet ani prostředí. DLC vás vezme na cestu napříč Zemí a Měsícem a ačkoliv zavítáte do několika podzemních jeskyní a jiných dříve neviděných míst, vše vypadá tak nějak stejně a hlavně se tam budete muset prostřílet přes ty staré mapy z originálu. Jedinou vyjímku tvoří podzemní bunkr na Zemi, který je parádně futuristický a velmi připomíná tradiční Halo, což je příjemným zpestřením oproti ošoupaným a rádoby apokalyptickým prostředím.
Nejen příběhem je však živ hráč a naštěstí jsme se dočkali i celé řady nových bounty, za které u Eris dostanete nové odznaky, barvy na brnění a další cetky včetně unikátních zbraní. Mnohem podstatnější jsou ale nové Striky a Raid, kde strávíte pravděpodobně nejvíce času. Asi nejoriginálnějším je strike jménem The Will of Crota, kde si podáte čarodějnici Omnigul. Je intenzivní, temný a pořádně hardcore. Exkluzivní strike z platforem PS jménem The Undying Mind vás naopak vrátí do Černé zahrady, kde si zastřílíte s nudným robůtkem a strike v zásadě jen tlačí neskutečným počtem odolných nepřátel, než originálně vymyšlenými souboji.
Postupem času se vám odemknou také nové denní, týdenní a nightfall mise a striky, takže máte na nějakou dobu o zábavu postaráno. Trochu zamrzí, že jsou nyní tyto události pochopitelně vázány právě na nové DLC, což znamená, že si je s kamarády, kteří přídavek nevlastní, už nezahrajete. Naštěstí je tu také nový Raid pro šest hráčů, který je extrémně těžký a vyžaduje ještě lepší koordinaci a rychlejší prsty. A mimo jiné minimálně 30 úroveň.
Něco pro týmové hráče
Bungie myslelo i na multiplayerem krmené hráče, kteří se v Cruciblu dočkají tří nových map. Zde vývojáři opravdu plní sliby, všechny mapy jsou parádně navrženy a až na Skyshock podporují i všechny módy. K mání je v současné době samozřejmě nový Iron Banner, který podporuje vydané DLC a nabízí možnost se nalevelovat a nakoupit nové vybavení. Multiplayer v Destiny vždy byl skvělou záležitostí a DLC zážitek z něj jen rozšiřuje a obohacuje. Nemáme výhrad.
Co říci závěrem? The Dark Below rozšiřuje sci-fi svět Destiny a ukazuje, o co vše jsme kvůli ořezání přišli v originálu. Nejde o revoluční překopání hry ani zcela nové herní prvky, ale přidání hrstky inovací, herních mechanismů a vylepšení, které hru zpříjemňují. Bohužel DLC také tvrdohlavě opakuje nejen to nejlepší, ale i to nejhorší z původní hry a pokud jste Destiny z nějakého důvodu opustili, pravděpodobně vás nepřesvědčí o návratu. Zatím opravdu ne.
Hodnocení DLC: 6/10