Destiny: The Taken King - poslední šance!

vytisknout velikost písma
Onlinovka, která nakonec tak trochu onlinovkou nebyla, a která se ani moc neujala slaví návrat a slibuje velké novinky.

Nadcházející velké DLC, nebo chcete-li expanze pro akční sci-fi Destiny je konečně za rohem a dostupné informace naznačují, že čekání stálo za to asi tak stejně, jako poměrně vysoko posazená cenovka. Otázkou ovšem je, zda za to stála i okleštěná původní hra a dvojice DLC, které svými kvalitami rozhodně nepřesvědčili. Bungie se ale ani přes značnou skepsi celé herní obce nevzdávají a prostřednictvím The Taken King by rádi vlili Destiny do žil novou krev. V čem je ale jejich snažení do třetice všeho dobrého jiné?

Jednou nohou v novém

Tak třeba v nových lokacích, což je bezesporu prvek tolik chybějící už v původní hře, o DLC ani nemluvě. Novinka navíc nejen přináší zcela nové lokace, jako třeba měsíc Phobos, ale vyobrazí i místa hráčům minimálně známá. Velká část příběhu se tak bude odehrávat také na křižníku Dreadnought, se kterým se vydal Oryx zničit celou galaxii a dojde i na lokace z původní hry.

18849530851_21679e2944_b.jpgscreenshot-warlock-2.0.jpgtaken-king2.jpg

Ano, ten Oryx, kterému jste možná v Dark Below zabili syna jeho vlastním mečem. Moudřejší, či snad ti, kteří u Destiny vydrželi dostatečně dlouho a znají vypravěčskou invenci Bungie už tak asi tuší, o čem že to bude tentokráte. Příběh o pomstě a zničení galaxie zkrátka slaví návrat a leč tvůrcům poskytuje smysluplná zdůvodnění, už takhle z těch pár vět to celé působí příliš okoukaně a značně neinvenčně.

taken-king.jpg

Naštěstí to ale platí pouze o příběhu, nikoli o lokacích, které mají svou velikostí trumfnout třeba pozemský kosmodrom ze samého úvodu původní hry. Autoři také slibují pořádnou dávku mytologie ve stylu Vault of Glass, tajných lokací a skupinových výzev. The Taken King se vůbec výrazně obrací ke komunitě a vývojáři skutečně s těmi pár vytrvalci dost počítají. Mnoho míst tak půjde zpřístupnit jen ve skupinách  a nové budou i některé patrol mise, které vás ale vezmou i na stará známá místa.

Odvyprávěné tajemství

Důvodem je fakt, že takzvaní Taken, tedy stávající nepřátele oživení novými schopnostmi do podoby jakési temné armády, se po vydání expanze objeví všude a ne jen v nových lokacích. DLC se tak částečně bude snažit řešit i problémy s nedostatkem obsahu samotného Destiny.  A nejen obsahu, ale právě i vypravěčského neumětelství. Slibuje se více cut-scén, návrat Petera Dinklage a přirozené zakomponování mytologie dvou předchozích DLC do tohoto většího vyprávění.

Comet1.jpgDestiny_The_Taken_King_14344259938499.jpgdestiny_the_taken_king_hunter_subclass1.jpg

Zatím to vypadá, že v Bungie konečně našli pevnou půdu pod nohama a konečně dávají tajemným náznakům a útržkovitým epizodkám smysl prostřednictvím velké galaktické války. Vedle starých postav ale přibydou i nové, jako třeba velitel Zavala, který bude sloužit jako průvodce jednotlivými příběhovými misemi.  

Podle autorů konečně zasazená semena budou růst a příběhové minimum z originální hry konečně dostává skutečný vypravěčský rozměr a to i skrze třetí velký raid. Ano, The Taken king opět rozšíří i hardcore endgame, tvůrci ale zatím nevědí, zda se bude více podobat Vault of Glass, nebo Crota's End. Do zářijového vydání je ale ještě dost času nejen na odhalení detailů ohledně nového raidu, ale třeba i trojice nových charakterových typů. Jeden získá každé z trojice základních herních povolání.

vidoc_news.jpg

Příběh o naději

Rozhodně toho tedy není málo, ale Bungie mají hráčům co vynahrazovat a obligátní zvýšený level a nová výbava určitě skomírající Destiny nezachrání. The Taken King ale minimálně na první pohled chápe ty největší bolístky značky a aktivně se je snaží napravit. Obzvláště větší důraz na mytologii a vyprávění slibuje posun k lepšímu a novými lokacemi tvůrci také nic nezkazí. Obzvláště pokud skutečně nakonec budou takové, jak je nám slibováno. Další šanci už totiž dostanou jen těžko a Destiny velké radikální oživení skutečně potřebuje.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 12 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 28 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 15 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A