Detroit Become Human: větvený příběh z budoucnosti

vytisknout velikost písma
David Cage už má na svém kontě několik her, které si vysloužili popularitu hlavně kvůli propracovanému příběhu. Stejně by na tom měl být i nový počin Detroit: Become Human, který bude tou největší hrou, jakou kdy vytvořil.

Tento projekt původně vůbec nebyl hrou, ale technickým demem. Můžete ho znát pod jménem Kara. Vyšlo roku 2012 a postupem času se z ní stal Detroit, který byl poprvé představen na loňském Playstation Experience a při příležitosti E3 se o něm objevilo spoustu dalších informací.

Detroit bude takový další vývojový stupeň adventur od Quantic Dream, stejně jako tomu bylo u Heavy Rain a Beyond: Two Souls. Celá hratelnost vlastně stojí a padá na rozhodnutích, které učiníte v rolích různých postav. Podle kreativního režiséra Davida Cage tady budete mít ohromnou kupu možností, protože i rozhodnutí učiněné na začátku se může projevit na samotném konci příběhu. Na taková tvrzení si ale dejte raději pozor. Už nespočetkrát jsem slyšel básničky o tom, že ta a ta hra bude mít naprosto nelineární příběh a hle, máte pět konců a každý záleží na jednom rozhodnutí. Podaří se to Detroitu nějak zvrátit?

2015110712131947062.jpg27557129632_7b10c4c19a_h.jpgDetroit_Become_Human_PS4_223620371-5.jpg

Ukázku systému rozhodnutí můžete vidět ve videu z E3, kde se zároveň představila i nová hratelná postava, vyjednávač Connor. Ten byl vyslán, aby zachránil dítě, které bylo drženo jako rukojmí. Tato situace má šest možných zakončení a stejně na tom bude i zbytek hry. Detroit zkrátka bude mít spoustu odlišných příběhových linek a vždy bude záležet jen na tom, jak se v danou chvíli rozhodnete.

 

Detroit má zajímavou historii. Lidé, kteří odsud pocházejí, mají své město stále rádi

 

David Cage se také vyjádřil k tomu, proč si pro svoji další hru vybrali právě Detroit. Je to zkrátka proto, že si tohle město zamilovali. "Detroit má zajímavou historii. Lidé, kteří odsud pocházejí, mají své město stále rádi," řekl v rozhovoru pro web Videogamer. "Musíme brát zřetel na to, jaké město je a ne jen ho bezmyšlenkovitě plácnout do herního prostředí."

DETROIT_ANDROID_DOCK01_1445975007.jpg

Jak si jistě na první pohled všimnete, Detroit je zasazen do lehce futuristického prostředí. Vývojáři nechtěli spadnout do klasických stereotypů, jako jsou létající auta, lasery a podobná sci-fi klišé. Proto tady uvidíte spíš součastnější technologii. Tedy až na androidy. Ve hře by měly být věci, které už v reálném světě existují, ať už v běžném životě nebo někde ve výzkumném ústavu v laboratoři.

V čem ale tkví celá zápletka Detroitu? Technologie pokročila a androidi pomalu ale jistě nahrazují lidi na pracovních místech. Někteří se ale od jejich výroby začaly měnit a najednou bezdůvodně napadají obyvatele města, jiní začaly cítit emoce. Zkrátka se začali chovat jinak, než tomu bylo dříve. Právě jednoho takového androida můžete vidět v traileru s Connorem.

detroit_become_human_e3_2016_shot_6.jpgdetroit-2-800x415.jpgScreenHunter_107 Jun. 15 08.38.jpg

Sice víme, o čem zhruba bude příběh, ale kdo bude jeho hlavním protagonistou? Do nedávna to měla být Kara, která se chce z androida stát plnohodnotným člověkem, ale teď byl představen Connor, jakožto rovnocenná postava v příběhu. Je tedy docela dobře možné, že hlavních postav ještě přibude. A v průběhu příběhu jich docela jistě i ubude. Tedy pokud budete dělat samá špatná rozhodnutí. Vypadá to totiž tak, že každá postava bude moci zemřít. “Po úmrtí postavy neuvidíte na obrazovce game over. Pokud postava zemře, je prostě mrtvá,“ řekl David Cage.

U Quantic Dreamu je zvykem, že s každou hrou přichází i nový engine. Stejně tomu bude i u Detroitu. Cage se k tomu vyjádřil tak, že k nové IP zkrátka patří i nová technologie a uznal, že v tomhle ohledu jsou tak trochu blázni. Jsou tak jediným studiem, které s každou hrou mění i vývojářské nástroje. Mluví se o revoluci na poli osvětlení a stínování, takže jsme rozhodně zvědavi.

V souvislosti s Detroitem se mluvilo i o virtuální realitě. Cage uvedl, že ho VR zařízení velmi zaujaly, ale Detroit na nich neuvidíme. “Ve VR by určitě měla příběhová hra úspěch. Ale nemůžeme hry jen portovat. Musejí být tvořeny přímo pro virtuální realitu a přijít s něčím exkluzivním, co na počítačích nebo konzolích nezažijete.“

maxresdefault.jpg

Od kreativního režiséra se také hráči dostali doporučení, aby Detroit na poprvé hráli tak, aby se nesnažili napravovat svoje předchozí rozhodnutí. To můžete udělat v dalším průchodu hrou a takhle si příběh více užijete, než kdybyste stále opravovali minulé události. A že bude co opravovat. Pokud tam bude tolik rozhodnutí, kolik tvůrci slibují, tak se herní doba protáhne na pěkných pár desítek hodin. Základní hrací doba by se měla pohybovat mezi 8 až 10 hodinami, ale pokud budete chtít projít všechny možnosti, potrvá to mnohem déle.

 

Jak sám říkal Cage, v minulosti se mu smáli za to, že dělá takový typ her. Dneska je tomu ale už jinak

 

Jak sám říkal Cage, v minulosti se mu smáli za to, že dělá takový typ her. Dneska je tomu ale už jinak. Herní trh se za několik posledních let neuvěřitelně změnil. “Lidé mají rádi naše hry. V roli nějaké postavy jsou přímo zapojeni do příběhu a společně s ní prožívají všechny události.“ Tak uvidíme, jestli si hráči zamilují i Detroit. Kdy? To je nám zatím neznámé, ale už víme, že jedině na Playstationu 4.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

5 nostalgických her, které si prostě musíte zahrát

5 nostalgických her, které si prostě m…

Jsou hry, které nikdy nezemřou. My pro vás máme pětici, ze které rozhodně musíte sfouknout prach.

9.  1.  2017 | | 38 N/A
GTA V téměř nerozeznáte od reality! Stačí do hry nahrát pár modifikací

GTA V téměř nerozeznáte od reality! St…

Stále velmi oblíbená hra Grand Theft Auto V má silnou komunitu fanoušků a mezi nimi řadu šikovných moderů. Ti hru graficky stále vylepšují. S použitím modů je leckdy problém určit, zda není screenshot ze hry reálná fotografie.

7.  1.  2017 | | 8 N/A
10 herních pecek, jež měly opravdu dlouhou cestu

10 herních pecek, jež měly opravdu dlo…

Aneb těch, kterým mezi oznámením a samotným vydáním uběhlo nejvíce času. A začaly připomínat čekání na Godota.

16.  1.  2017 | | 9 N/A
Nintendo Switch: známe cenu, příslušenství, datum vydání i hry

Nintendo Switch: známe cenu, příslušen…

Koncem října minulého roku nám Nintendo po dlouhém čekání konečně představilo konzoli Nintendo Switch. Představení ale přineslo více otázek než odpovědí. Po konferenci se však zdá, že Nintendo Switch je v možná ještě lepší formě, než jsme si mysleli.

15.  1.  2017 | | 3 N/A
Podívejte se, jak budete doma používat AR brýle HoloLens

Podívejte se, jak budete doma používat…

Doma jako Iron Man? S brýlemi rozšířené reality HoloLens od Microsoftu je to možné!

13.  1.  2017 | | 6 N/A
Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na úctyhodných 53,4 milionů

Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na ú…

Sony i nadále pokračuje v úspěšném tažení napříč konzolovým trhem. PS4 jde na dračku.

5.  1.  2017 | | 7 N/A
Assassin

Assassin's Creed: zůstaň prosím v Anim…

Filmy podle her jsou známé tím, že se obvykle moc nepovedou. Od filmu Assassin's Creed jsme po dlouhém čekání a výborné propagandě nečekali nic jiného, než výborný film, který budeme doporučovat svým přátelům, ať vidí, proč jsme této sérii tak propadli. Povedlo se to?

5.  1.  2017 | | 7 N/A
Assassin

Assassin's Creed: historie jedné značk…

V herní branži pravděpodobně není diskutovanější série, než je Assassin's Creed. Proč ten humbuk? Pojďme si to rozebrat.

13.  1.  2017 | | 7 N/A