Deus Ex – po Quakovi druhý hit z PC

Tak Deus Ex je přesně ten typ hry, který mi na PS2 chybí. Pořádná cyberpunková atmosféra temné budoucnosti v kombinaci s vynikajícím nápadem. Totiž Deus Ex je další mutací střílečky z vlastního pohledu, která je tentokrát pořádně ochucená RPG prvky a adventurou.
Tak Deus Ex je přesně ten typ hry, který mi na PS2 chybí. Pořádná cyberpunková atmosféra temné budoucnosti v kombinaci s vynikajícím nápadem. Totiž Deus Ex je další mutací střílečky z vlastního pohledu, která je tentokrát pořádně ochucená RPG prvky a adventurou.

Upřímně se přiznám, že Deus Ex byl jedním z těch titulů, kvůli kterým jsem byl ochoten vybavit si své PC poněkud příznivěji v oboru hry a 3D grafika. Když mi totiž asi před půl rokem Martin Z. představil Deus Ex, zůstal jsem chvíli sedět a říkal jsem si: „Škoda, že tato hra na konzolích nebude,“ byl jsem naprosto unešený. Trvalo to vcelku dlouho, avšak Eidos se přece jen rozhoupal a svůj nejprodávanější titul minulého roku se dočká přepsání pro PS2.

Ve zkratce shrnu příběh. V roli nezaběhnutého agenta mezinárodní protiteroristické jednotky UNATCO odhalujete spiknutí, které se vine okolo záhadné nákazy příznačně nazvané Šedá smrt. První mise se zaměřují na boj proti teroristům, kteří se snaží likvidovat jedinou známou protilátku: Ambrosia. Vy, J. C. Denton, postupně odhalujete, že všechno není tak, jak na první pohled vypadalo a postupně odkrýváte pravdu.

Deus ExDeus Ex

Styl této hry patří mezi ty pestřejší. Deus Ex se vyznačuje tím, že každá specializace postavy řeší problém různými způsoby. Hacker se pokusí za dveře dostat přes terminál, bojovnější postava si přístup vynutí od stráží. Podobně to funguje s roboty. Hacker je ovládá a používá, zatímco ten druhý ničí. Nebudu se rozepisovat o hratelnosti, protože ta může být ve finální podobě na PS2 o něčem jiném, ale pokud se pokusím shrnout to na hromádku, Deus Ex je 3D akční hra s prvky RPG a adventury.

Předpokládám, že se s vámi shodnu na tom, že nejtěžší na konverzi Deus Ex pro PS2 bude samotné ovládání. Ačkoliv jsem zarytý konzolista, není mi jasné, jak si autoři představují předělání komplexního ovládání (především sousta zkratkových povelů) klávesnicí a myší na ovladač PS2. Údajně stisknutím tlačítka rozbalíte menu, ve kterém budete mít na výběr jednotlivé položky s vlastnostmi a technikami. Naštěstí a to podtrhuji, se Ion Storm rozhodl přidat podporu USB klávesnice a myši. A takový Deus Ex tuto možnost využije mnohem víc než Quake III (který ji nemá) a Unreal Tournament.

Deus Ex je velice zajímavý rozsahem změn, kterých se relativně stará hra dočká před svým vydáním na konzoli. Ion Storm například nahrává zvuk a původní soundtrack. Klasická změna grafiky je tentokrát na jiné úrovni, než je tomu u ostatních konverzí. Grafika postav se dočká vyššího rozlišení a většího počtu polygonů, navíc Ion Storm použije pro dokonalejší a realističtější animaci populární motion capturing (technika která zachycuje pohyby opravdové postavy a přenáší je do programu hry). Engine zatím chodí na 25-30 snímcích za sekundu, ale autoři slibují, že jejich cílem je uzamknout rychlost na třiceti za každou cenu. Ono těch 30 je, řekl bych, technické minimum; už tak hrozí, že rychlejší otočení ve velkém prostoru nebude plynulé. Jedinou vadou na kráse konzolové podoby je nedostatek paměti. Vzhledem k tomu, že dnešní PC mají mnohonásobně větší objem RAM, konzole vždy pracují s omezeným množstvím. Tato praxe se na Deus Ex podepisuje v podobě rozkouskování levelů na menší oblasti, které budeme procházet se známým nápisem na obrazovce, hlásajícím LOADING. Pokud tedy všechno půjde dobře, dočkáme se Deus Ex na vánoce tohoto roku.

Váš názor Další článek: Arcade Rally 2: Special Edition – závody rychlých aut

Témata článku: , , , ,