Larian Studios opět vtrhli na Kickstarter s druhým dílem Divinity a podařilo se jim bleskurychle uspět. A to hra ještě nevyšla.
První Divinity bylo překvapivým hitem a studio si toho bylo dobře vědomo. Proto vystartovalo s plnohodnotným pokračováním a už během prvních 12ti hodin kickstarterové kampaně se podařilo vybrat požadovanou částku. Vývojáři z toho byli tak překvapení, že museli přidávat nové rozšířené cíle. Peníze stále přibývají a k dnešnímu dni se vybralo čtvrt druhého milionu.
Prozatím byly splněny 4 dodatečné cíle a vypadá to, že se bude herní obsah solidně rozšiřovat. První z nich přidá do hry takzvaný Strategist mod, který bude pro hráče hledající pořádnou výzvu. Za dalších 150 000 vývojáři přidají do hry nový strom schopností. Dále pak za rovný milion přidají speciální skill pro každou rasu. Už k tak propracovaným schopnostem přibude ještě jedna speciální. Další cíl za vybraných 1 250 000 obsahuje úplně novou rasu, v prvním díle neviděnou. Jak už název Undead Origins napovídá, jedná se o nemrtvé.
Ještě zbývají dva cíle čekají na svůj úspěch. První z nich přidá další strom schopností a za druhý v hodnotě 1 500 000 dolarů budou mít nemrtví celou svoji lokaci. A to se vyplatí.
Co ale vlastně Divinity 2 přinese oproti originálu? Už v základu bude obsahovat kooperativní i kompetitivní multiplayer až pro čtyři hráče. Můžete tedy bojovat bok po boku se svým spoluhráčem nebo si navzájem škodit. Čím se ale vývojáři nejvíce vytahují, jsou postavy. Přesněji řečeno zpracování postav. Každá bude mít totiž svoji osobnost, charakter a motivaci. Důraz bude kladen také na samotný původ. Důležitou roli bude hrát i rasa postavy, RPG jádro tedy ve druhém dílu bude podstatně obohacené a rozšířené.
V souvislosti s tím, kdo s kým zrovna vede dialog, se mohou odvíjet další události a situace. Když například budete chtít jít do města a strážný nebude mít vaši rasu zrovna v lásce, prostě vás tam nepustí. Na osobnosti budou ve druhém díle opravdu hodně stavět. Každá mise a každý dialog může skončit odlišně v závislosti na tom, za kterou hrajete postavu.
Také se lehce vylepší soubojový systém, který stále zůstává tahový. Přibudou nové elementy, zbraně, schopnosti a ještě větší míra interakce s prostředím, které tolik lákalo v jedničce. Podstata ale bude stejná jako v předchozím dílu. Vzhled a stylizace také nezaznamenala žádné výraznější změny, půjde spíše o mírnou evoluci a důraz na výtvarný styl a detaily.
Možná si někteří z vás říkají, proč šli vývojáři opět na Kickstarter? Dle slov Swena Vinckeho je to kvůli tomu, aby se ujistili, že za nimi bude opět stát komunita. Stejná a důležitá komunita, která Larianům pomohla první Divinity dotáhnout až do úplného konce a která bude uvádět směr i dvojce. A nejen to. Ještě letos by měla vyjít rozšířená edice jedničky, do které přibude multiplayer a fůra novinek. Tomu říkáme fan servis.
Datum vydání druhého dílu ještě známo není. Doufáme ale, že se vývoj nepotáhne stejně dlouze a strastiplně, jako tomu bylo předtím. Po první kampani na Kickstarteru museli vývojáři vydat na Steamu kvůli nedostatku financí Early Access verzi hry. Ale ani to nestačilo a museli si vzít ještě půjčku, aby hra mohla vůbec vyjít. Nakonec to ale vše dopadlo dobře a díky obrovskému úspěchu se vývoj prvního dílu přeci jen vyplatil. Nezbývá než popřát hodně štěstí a doufat, že už dvojku podobná kalamita nepotká.
Podpořte Divinity: Original Sin 2 na Kickstarteru.