Dojmy z hraní: Need for Speed: Shift

Česká pobočka Electronic Arts umožnila fanouškům série Need for Speed nakouknout pod kapotu nového koně. Podívejte se s námi.

Další předváděčka NFS: Shift proběhla 23. června (Júna) v prostorách EA Czech na Pankráci. Tam jsem měl možnost vyzkoušet další verzi Need for Speed: Shift. Sice verze, kterou jsem mohl vidět a zahrát si, byla jen demíčko, ale i to stačí na to, abych se podělil o své zážitky a dojmy s vámi.


3, 2, 1, START

Ranní prezentace byla vytvořena pro pozvané novináře. Spolu s Nfsgame.net tam byli přítomni také redaktoři ze Slunečnice.cz, Indian-tv.cz, Grunex.com, Doupě.cz, Tiscali Games a dokonce i jeden nezaujatý fanda. Verzi, kterou jsme hráli, jste mohli vidět na letošním E3 Expo v Los Angeles (ale kdo se tam z nás dostal, že?). Přímo ve hře byl přístup k pěti autům a dvěma tratím. Auta – VW Sirocco, Nisan GT – R, Pagani Zonda R, Ford Shelby GT500 a BMW M3 GT2. Tratě byly dvě, a to Londýn a Autopolis. Londýn byl techničtější a bylo zde potřeba více brzdit, naopak Autopolis byl rychlejší, ale i na průjezd v některých zatáčkách bylo nutné zpomalit.

Nejvíce, z dostupných vozů, jsem byl spokojen s VW Sirocco, pro jeho ovládání a s BMW M3 za rychlost. VW nebyl nejrychlejší, proto se také tolik nepřetáčel a držel výborně stopu. BMW si to zase zasloužilo tím, že mělo dobrou akceleraci a navíc se mi s ním dobře projížděly šikany na tratích. Největším propadákem byla Zonda. Nejrychlejší auto nechtělo držet na silnici, strašně se přetáčelo a s tím zatáčením na tom taky nebylo zrovna nejlépe. Možná to bylo ovlivněno i tím, že jsme hráli na ovladači XBOXu namísto slibovaného volantu, jenže tato verze z E3 volanty zatím bohužel nepodporuje.

need for speed shift 05.jpgneed for speed shift 10.jpg

Na začátku nám o celé hře poreferoval Farid Dilmaghani s komunitním manažerem Jaroslavem Faltusem. Po krátkém shrnutí se Farid ujal ovladače a vyjel na Autopolis s M3. Jak se dalo předpokládat, závod vyhrál, nasbíral nejvíc zkušenostních bodů a získal největší množství odznaků. Hold má už něco naježděno :-P

Drive Profile a Tuning

P1130175.jpgNakonec za námi přijel i Michal Beran, který dělá v týmu, jež pracuje na tratích. On nám zodpověděl všechny dotazy, které jsme na něj chrlili. Prozradil nám něco málo o tuningu. Vylepšovat auta budeme moci na základě sesbíraných odznaků v závodě. Odtud se bude odvíjet, jestli si budete moct vybrat balíček vylepšení nebo jen jednu část. Navíc jako novinka se bude dát vylepšit i interiér. Sériovou palubní desku vyměníme za lepší a hezčí, přidáme ochrannou klec nebo sedačky s pětibodovými pásy. Po vyčerpávajících dotazech jsme se v klidu dojížděli závody a pomalu se loučili s ostatními. Jen škoda, že jsme se nedostali k turnaji v jízdě na nejlepší čas.

P1130177.jpg

Propracovaná grafika

Na celé hře už byla vidět ta propracovanost. Grafika okolí byla přímo fantastická. Když se projíždělo Londýnem, tak jsem krásně viděl na London Eye nebo Houses of Parliament se slavným Big Benem. Vývojáři si dali záležet na maximálních detailech, což u arkády moc vidět není. Zaujal mě hlavně věrně vymodelovaný kokpit vozu, kde při blbnutí s pohledem řidiče jsem mohl prozkoumat celý interiér od řadicí páky až po držátka u stropu. Byl jsem překvapen z toho, že řidič při řazení nedával jen řadicí páku dopředu a dozadu, ale řadil přesně do míst, kde bych hledal správný rychlostní stupeň. Během závodu byl v kokpitu velice dobře vidět do posledního detailu vypilovaný stín, ať už stromu nebo plotu kolem trati. Občas mě i potrápilo sluníčko, které mi nepříjemně svítilo do očí a oslňovalo mě.

Fyzika aut

S fyzikou auta jsem byl také plně spokojen. Závodění už není jen o tom, že se nechám v plné rychlosti vynést po mantinelu, aniž bych ztratil něco rychlosti. Zde je to naopak. Několikrát jsem to reflexivně udělal, ale vždy jsem zpomalil až na nulu a tak jsem ztratil zbytečně cennou pozici, která se jen tak nedá vybojovat zpátky.

P1130179.jpg P1130184.jpg

Ovládání

I přesto, že jsem si zvykl hrát závodní hry na klávesnici, tak dost často mi dalo zabrat, abych se udržel na předem zobrazené čáře, která udává správný směr jízdy na silnici. Prostě mi to auto nešlo dostatečně urvat do zatáčky. Ono bude lepší si opravdu koupit nějaký ten ovladač nebo volant s pedály, aby se auta dokázala lépe ovládat na dráze.

Umělá inteligence soupeřů

Další věc o které budu mluvit je umělá inteligence soupeřů. V žádném závodě se mi nestalo, abych v zatáčce nedostal nějaký ten „bodycheck“ od soupeře. Žádný protivník mi nedal průjezd zatáčky lacino. Občas jsem skončil buď v pneumatikách hned vedle trati, nebo v písku. Při obdržených nárazech do mého auta kamera létala jak šílená. Po delší době sem si všiml, že se pohybuje pořád ve stejném směru, a když kamera v kokpitu simuluje hlavu a oči jezdce, tak proč má stejný směr, když při každém nárazu se zakymácení hlavy mění?

„Komentář Michala Berana: Hlava se hýbá podle síly a směru nárazu, čili že by dělala pořád stejný pohyb je nesmysl. Dělá podobný, ale tak je to i v realitě.“

need for speed shift 14.jpgNFS SHIFT Porsche_3.jpg

Arkáda i simulátor

Pokud někdo má rád sérii NFS a preferuje arkádovost, nemusí smutnit. Při výběru obtížnosti bude mít ještě na výběr cca. 18 vedlejších požadavků, které hru přiblíží realitě nebo ji mohou ulehčit pro úplné začátečníky. Ti se pak nebudou muset bát, že při rychlém průjezdu zatáčkou dostanou hodiny nebo jen nedobrzdí a vylétnou mimo dráhu.

P1130185.jpg

Závěrem

Sám za sebe Need for Speed: Shift doporučuji pro všechny typy hráčů a doufám, že hra vyjde pro Českou republiku slibovaného 25.9.2009. Do té doby se učení ve škole moc nerozjede, takže i po vydání bude dost času na noční paření.

banner.jpg

Dostupné pro: PC, X360, PS3, PSP
Žánr: Závodní | realistické závody
Výrobce: Slightly Mad Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 17. září 2009
  • Model poškození
  • Skvělé závodní speciály
  • Rozumná grafika
  • Vychytané závody
  • Zas a znovu Brands Hatch
  • Létající auta
  • Soupeři na trávě
  • Peklo vizuálních úprav
Diskuze (3) Další článek: Vyšlo Spore: Galaktická dobrodružství

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,