Doodle Dorks – ňoumové nejsou pro trouby (recenze)

Název hry přesně vyjadřuje její podstatu. Doodle láká na výtečnou grafiku a Dorks jsou hrdinové, co jen tak sedí, i když by se měli spojovat.

První dojem je důležitý. Čeští tvůrci z Dream Mill to vědí, a proto jejich prvotinu, logickou hru Doodle Dorks, náležitě vyparádili. Pohledem jste stejně prošmejdili všechny obrázky předtím, než se vaše oči zakously do prvních písmen recenze, takže jedno už víte – Doodle Dorks vypadají graficky výtečně. Jako pozadí zmačkaný papír s různými čáranicemi (z anglického doodle), na popředí jednoduché objekty s výraznou linkou a pestrými barvami. Jednoduché, čisté, hezké. Co z obrázků nevyčtete je, že se jedná i o velmi povedenou logickou hříčku.

Hlavní roli mají různě se ksichtící kostičky, to jsou Ňoumové (Dorks). Ňoumové se rádi kamarádi se stejně vypadajícími Ňoumy, a když se spolu dotknou dva a více stejných, zmizí (asi na pivo).

Doodle Dorks vypadají graficky výtečně

Šoupat prstem po displeji jednotlivé kostičky a spojovat všechny stejného typu je vaším primárním a vlastně jediným úkolem. Prosté? Ne tak docela. V cestě vám brání spousta překážek, ať už to jsou jednoduché plošinky a sloupy, či později různé jezdící plošiny, magnety, přepínače gravitace a další piškuntálie.

Další záludností je touha Ňoumů se okamžitě spojovat a mizet. Stačí se dotknout druhé, stejné vypadají kostičky a jsou fuč. No jo, co ale s tou třetí, co tak smutně kouká na vrchu plošinky? Ta má smůlu. Pokud to tedy nevymyslíte tak, aby se dotkly všechny tři kostičky najednou. A to byste měli, pokud chcete dosáhnout maximálního hodnocení za danou úroveň.

Další záludností je touha Ňoumů se okamžitě spojovat a mizet

V Doodle Dorks funguje klasické ohodnocení třemi hvězdičkami: první (stačí na odemčení další úrovně) dostanete za spojení určitého počtu kostiček, druhou obdržíte za vymizení úplně všech a třetí hvězdičkou budete oceněni, pokud to celé zvládnete do určitého počtu tahů. Limit bohužel není znám hned při prvním vstupu do úrovně, ale to je jen malá drobnost.

Časové omezení tvůrci nepoužili a jsem jim za to dost vděčný. Na jednu hvězdičku proletíte úrovní za chvilku, získání zbylých dvou vám dá zabrat daleko víc. I tak je docela škoda, že celkových úrovní je zatím jen 45, což je asi i největší chybou Doodle Dorks. Na druhou stranu, trvanlivost rozšiřuje klasický systém achievementů, než jich sesbíráte všech 40, pár hodin vám to sebere. Hra je k dispozici jak pro iOS zařízení, tak pro Android a ani jedna verze nestojí přes 20 Kč, takže poměr cena/zábava je špičkový.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Logické | Logická spojovací hříčka
Výrobce: Dream Mill | Webové stránky hry