"Fantasy série Dragon Age se vrací ve svém třetím zářezu a konečně přináší epické dobrodružství, po kterém jsme snili. Bez výhrad."
Opět jedna příšerně nadhodnocená hra.
1) Hra je příšerně zabugovaná, předměty se vznáší ve zduchu, lidé létají, občas je možné se propadnout do vzduchu a lot se někdy spawne na stropě, nebo hloboko pod zemí, takže na něj nejde dosáhnout.
2) Schémata, schémata, hra je jenom o schématech. Je jedno jak epický, nebo legenderní předmět vám vypadne z mocného draka, na 90% bude stejně dobrý jenom na prodej. Je jedno že tenhle štít vyrobil elfský kovářský mistr před tisíci lety a požehnali ho sami bohové, přotože z materiálů co se válí všude kolem, vám váš kovář může udělat 2x lepší.
3) Ačkoliv je to na maximální grafiku TROCHU lepší, tak vlasy vypadají pořád jako pokryté silnou vrstvou gelu. A když už mluvíme o vlasech, tak Qunari (na které se všichni těšili) úplně pokazili, protože pro ně můžeme vybírat pouze rohy a né účesy. Navíc těch pár co mají kdyspozici jsou naprosto hrozné.
4) Přijde mi, že barvy materiálu navrhoval nějaký barvoslepý malíř, protože to dopadlo naprosto příšerně (byrva vyrobených předmětů je závislá na barvě materiálů a NENÍ MOŽNÉ je přebarvovat. Ku příkladu vesta z dračí kůže je křiklavě oranžová... Navíc ve hře není jediná černá, nebo šedá kůže/látka a valné většina materiálů na vysoké úrovni má hnusnou barvu.
5) Ve hře nejsou žádné sety, nebo setové bonusy.
6) Cutscény jsou POUZE u hlavní příběhové linie. U všech ostatních rozhovorů se kamera ani neobtěžuje příbližit, což hře HODNĚ ubírá na atmosféře.
7) 80% dialogů je omezena na "Řekni mi něco o..."
8) Z nějakého důvodu odstranili léčivá kouzla, ačkoliv to nedává smysl z hlediska herního, ani z hlediska příběhu. ( Pamatuju si, že kousek od začátku byl jeden dialog "Nebo, přežiješ to. Máme mágy a ti tě vyléčí." a já jsem měl chuť říct "Sorry, žádné léčení se nekoná, ale můžu na tebe hodit bariéru :D ) Všichni mágové teď ale můžou používat oživovací kouzlo, ačkoliv je možné oživovat o bez něho (stačí prostě přijít k padlé postavě a kliknout na ni) což je hodně hloupá mechanika.
9) Kvantita na kvalitou - Jak už bylo zmíněno, hra opravdu uměle natahuje herní dobu. Oblasti jsou sice obrovské, ale opravdu tam není moc co dělat. Navíc mi nedostatky v příběhu, obrovské mapy craftovací systém a mounti tak trochu říká, že DA:I mělo být mmo, ale pak z toho rychle udělali RPG.
10) Ačkoliv vychvalovali, jak je hra dělaná hlavně na PC, vůbec to není pravda. Konzole z toho přímo čiší, není možné ani označit celou skupinu, taktická kamera je "tak nějak divná" a příkázů je tam velmi skromné množství.
Tohle jsem si vzpoměl jen tak z hlavy a to jsem ani neprobíral předvídatelný příběh, epické volby, které v konečném důsledku nemají žádné efekt, nebo haprující AI a stejně se najdou lidé, kteří hru velebí až do nebes a vykřukijí, že si zaslouží 10/10.