Dragon Age: Inquisition – veď je nebo zemři (recenze)

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 13

Diskuze k článku

Edvin  |  01. 12. 2014 18:20

"Fantasy série Dragon Age se vrací ve svém třetím zářezu a konečně přináší epické dobrodružství, po kterém jsme snili. Bez výhrad."

Opět jedna příšerně nadhodnocená hra.

1) Hra je příšerně zabugovaná, předměty se vznáší ve zduchu, lidé létají, občas je možné se propadnout do vzduchu a lot se někdy spawne na stropě, nebo hloboko pod zemí, takže na něj nejde dosáhnout.

2) Schémata, schémata, hra je jenom o schématech. Je jedno jak epický, nebo legenderní předmět vám vypadne z mocného draka, na 90% bude stejně dobrý jenom na prodej. Je jedno že tenhle štít vyrobil elfský kovářský mistr před tisíci lety a požehnali ho sami bohové, přotože z materiálů co se válí všude kolem, vám váš kovář může udělat 2x lepší.

3) Ačkoliv je to na maximální grafiku TROCHU lepší, tak vlasy vypadají pořád jako pokryté silnou vrstvou gelu. A když už mluvíme o vlasech, tak Qunari (na které se všichni těšili) úplně pokazili, protože pro ně můžeme vybírat pouze rohy a né účesy. Navíc těch pár co mají kdyspozici jsou naprosto hrozné.

4) Přijde mi, že barvy materiálu navrhoval nějaký barvoslepý malíř, protože to dopadlo naprosto příšerně (byrva vyrobených předmětů je závislá na barvě materiálů a NENÍ MOŽNÉ je přebarvovat. Ku příkladu vesta z dračí kůže je křiklavě oranžová... Navíc ve hře není jediná černá, nebo šedá kůže/látka a valné většina materiálů na vysoké úrovni má hnusnou barvu.

5) Ve hře nejsou žádné sety, nebo setové bonusy.

6) Cutscény jsou POUZE u hlavní příběhové linie. U všech ostatních rozhovorů se kamera ani neobtěžuje příbližit, což hře HODNĚ ubírá na atmosféře.

7) 80% dialogů je omezena na "Řekni mi něco o..."

8) Z nějakého důvodu odstranili léčivá kouzla, ačkoliv to nedává smysl z hlediska herního, ani z hlediska příběhu. ( Pamatuju si, že kousek od začátku byl jeden dialog "Nebo, přežiješ to. Máme mágy a ti tě vyléčí." a já jsem měl chuť říct "Sorry, žádné léčení se nekoná, ale můžu na tebe hodit bariéru :D ) Všichni mágové teď ale můžou používat oživovací kouzlo, ačkoliv je možné oživovat o bez něho (stačí prostě přijít k padlé postavě a kliknout na ni) což je hodně hloupá mechanika.

9) Kvantita na kvalitou - Jak už bylo zmíněno, hra opravdu uměle natahuje herní dobu. Oblasti jsou sice obrovské, ale opravdu tam není moc co dělat. Navíc mi nedostatky v příběhu, obrovské mapy craftovací systém a mounti tak trochu říká, že DA:I mělo být mmo, ale pak z toho rychle udělali RPG.

10) Ačkoliv vychvalovali, jak je hra dělaná hlavně na PC, vůbec to není pravda. Konzole z toho přímo čiší, není možné ani označit celou skupinu, taktická kamera je "tak nějak divná" a příkázů je tam velmi skromné množství.


Tohle jsem si vzpoměl jen tak z hlavy a to jsem ani neprobíral předvídatelný příběh, epické volby, které v konečném důsledku nemají žádné efekt, nebo haprující AI a stejně se najdou lidé, kteří hru velebí až do nebes a vykřukijí, že si zaslouží 10/10.

 |   |  Odpovědět
flash  |  02. 12. 2014 13:54

zabýváš se p*covinama:)

Pokud mas vlasy jako nagelovany lejno tak si nastav Mesh quality na high nebo ultra. Tolik k tomu ze jsi hru videl na maximalni detaily:)

Problemy ovladani a souboju není problém hry ale lenosti a lamerstvi hracu, osobne s tim nemam problém ani po 90ti hodinách hrani.

Jo ve hre funguje craft, je zasadni, jedna z mala her kde crafteni věci skutecne k necemu je. A jinak, tohle není diablo, takze ne, sety nejsou :)

 |   |  Odpovědět
flash  |  02. 12. 2014 13:57

navíc, jak te tak ctu, docela papouskujes ruzne hatery z ruznych casti internetu, podezreni ze jsi to moc nehral je skutecne velike:)

 |   |  Odpovědět
Edvin  |  03. 12. 2014 12:29

No samozřejmě že ti musí připadat, že někoho papouškuju.
Jsou to totiž do očí bijící chyby a já nejsem jediný kdo si jich všiml. :)

Co se týká toho gelu, tak si zkus nastavit grafiku na ultra, dát si nějaký rozumější účes (né že bys měl velký výběr) a vybrat si tu jedinou "černou" barvu co tam je. Pak nech postavu projít se po venku a uvidíš, jak nechutně zgelovaně ty vlasy vypadají.

Co se týká ovládání, tak opravdu věřím, že s tím nemáš problém, protože je až příšerně zjednodušené a žádná komplexní taktika se nekoná. Já jsem to dohrál na nightmare a bez problémů jsem sóloval i draky (je až směšné, jak jsou povolání nevyvážená) jen s moji hlavní postavou.

Každopádně, pokud za "p*coviny" považuješ fakt, že i když někoho skolí drak, tak mu během bitvy stačí sáhnut na zadek a on zase vyskočí, nebo fakt, že máš pevnost velkou jako kráva a není tam jediná debilní truhla (předchozí díly je měly) kde by jsi si mohl ukládat předměty (kterých je v DA:I mnohem více než v předchozích dílech), či fakt, že všechny cutscény jsou uzamčené na mizerných 30fps (pokud ti to něco říká) tak nevím co by jsi ještě otřeboval.

 |   |  Odpovědět
flash  |  04. 12. 2014 12:49

jak jsem psal, papouskujes p*coviny, lidi co soluji draky, hraji na nightmare, mají gelovate vlasy, a dohrali to za 20 hodin je spousta, všichni mají spolecne jedno, kecaji blbosti, protože hru poradne nehrali.

Mimochodem, když solojes draky tak proc ti vadi ze musís nekomu sahat na zadek?..proste plácáš a plácáš...a dobrou hru bys nepoznal ani kdyby ti ji privazali na nos. Mimochodem, hra na konzolich bezi 30fps, hrajou ji statisice lidi, takze tech 30 fps na PC u cut scen je spsi takova PC master race kravovinka:)

 |   |  Odpovědět
flash  |  04. 12. 2014 13:00

tolik ke zgelovanym vlasum
http://jyxo.info/uploads/04/04c138ad7df832...
Drak se solovat da, ale je to exploit a trva to pul hodiny, nevim proc by to normalni clovek mel delat.

 |   |  Odpovědět
Edvin  |  04. 12. 2014 15:37

Říkal jsem ať se projdeš po venku, ve tmě se ti tam nemá co lesknout.

Hru jsem dohrál za 107 hodin, splnil jsem všechny hlavní i vedlejší úkoly a posbíral všechny věci (flašky, úlomky, astroláby atd. ). Draky jsem si zkusil sólovat jako takový personal chalenge a tady to uvádím, abych demonstroval, jak je hra primitivní, co se týče obtížnost.

Jo a draka jde zabít do 10 minut a bez použití lektvarů.
Knight-enchanter mu bez problémů dává 1000 dmg na zasáh a drak nemá ani šanci shodit mu bariéru (podobná věc by v prvním, ani nepovedeném druhém dílu nebyla možná). Jak jsem řekl, nevyvážená povolání a špatný taktický systém.

Navíc, pokud by jsi se obtěžoval podívat na oficiální fórum dragon age, tak by jsi věděl, že na tyhle "p*coviny" si stěžují úplně všichni. Takže buď máš pravdu ty, nebo masivní většina hráčů.

 |   |  Odpovědět
flash  |  04. 12. 2014 23:42

zajimavy, ja mam 105 hodin a mam uplne jinou zkušenost nez ty, zrejme to bude v jinem pristupu k hrani. Ostatne i takova ceska herni celebrita jako Andrej Anastasov povazuje DA:I za genialni dilo (viz jeho facebook).

proc za toho enchantera hrajes když je OP a vadi ti to? ja bych spis řekl ze patris mezi ten typ lidi co zbesile projizdi fora, opici se po jinych lidech na co prijdou, a to pak aplikujes na vlastní hrani, a vidíš v tom pak jen nudu. Zkus nekdy hrat sam za sebe, bude to lepsi.

na fora chodi mrmlat jen nespokojeni lide, vypada ze jich je hodne, ale vzhledem k prodanym kusum (vic jak milion za první tyden) je to zanedbatelne minimum.

Chodit venku?..myslis tohle?
http://jyxo.info/uploads/A4/a436a08cfd69e4...

 |   |  Odpovědět
lt  |  26. 12. 2014 12:04

celkem se dá souhlasit, mně hlavně vadí konzoloidnost. Konzole daly hrám neskutečnou ránu. No a teď další dostávají od mobilů a tabletů. Hry se posunuly směrem k manuálně zručným poloopicím.

 |   |  Odpovědět
Dreadd  |  01. 12. 2014 13:53

Mam odehrano asi 20 hodin na xbox one.
Od priblizne druhe hodiny mne hra neskutecne bavi, porad je co delat, kam jit, co zkoumat. Svet je krasny, barevny, postavy dobre nadabovane..

Ale ty bugy! Nevim jak na ostatnich platformach, no na xbox one je nejhorsi bug "Your save data seems to be corrupted". Nastesti na to existuje workaround.
Pak spousta drobnych chyb v dialozich (obcas nelze vybrat moznost v dialogu, pri opusteni dialogu se zaroven provede utok, atd) a napr. misto sbirani surovin dost casto skacu do vzduchu (opet jeden button na vice akci a hra nedokaze spravne urcit, co ma udelat).

Celkove podle mne jde opravdu o jedno z nejlepsich single player rpg posledni doby. Ted jeste aby vychazeli pravidelne opravy a dal bych klidne 10/10.

 |   |  Odpovědět
CerVus  |  01. 12. 2014 10:16

No po odehraných 10 hodinách můžu trochu poreferovat. Pro mě to není taková pecka jakou jsem očekával. Svět je sice větší a možnosti customizace charakteru obrovské, ale když potom ten charakter začne ve hře mluvit vypadá občas šíleně. Hra má v PC verzi strašně stupidní konzoloidní ovládání a zoufale přestřelenou velikost interface dělanou samo sebou primárně na TV. Osobně jsem si jen koupil klíč a díky tomu jsem neměl žádný návod. Díky čemuž jsem v prvních hodinách dost tápal. Soubojový systém je horší než ve skvělém druhém dílu, tam mi přišel takový přirozený, tady je dost křečovitý, není tak zábavný prostě. To že je v příběhu se dvojkou provázán tím trpaslíkem mě nijak zvlášť nevzalo jelikož ani ve dvojce jsem ho v partě neměl - vyměnil jsem ho při první příležitosti. Co mi tu občas chybí je healer. Třeba nějakého dostanu, ale zatím si musím vystačit bez něj. Dvojce bylo vyčítáno, že se lokace opakují, ve trojce Vás nutí lokace navštěvovat vícekrát díky přítomnosti mobů na mnohem vyšším lvl než máte družinu. A bez healera ty rány prostě nejde ustát. Takže pokud danou lokaci chcete celou dodělat, musíte přijít o tři levly později a dočistit to.

 |   |  Odpovědět
xyz  |  01. 12. 2014 12:49

... klasickej healer ve hre neni, mag ma v abilitiach sice spirit tree, ale ani tam klasickej heal neni, jenom stity a ressurect(kterej jde udelat v parte i bez nej), healovat muzes jenom lahvi, pak heal over time lahvi a pak aoe heal(granat)... v dungeonech v hlavni pribehovy linii kde neni moznost si odskocit do kempu a lahve doplnit bejva pred bossama nebo po delsich usecich krabice kde si hlavni lahve muze clovek doplnit(ale uz ne heal over time ani ten granat)... takze to cloveka nuti neplejtvat a peclive planovat... uprimne nechapu jak to nekdo muze hrat na nejtezsi obtiznost... na normal pokud jdu proti uz jenom o 1-2 vyssim levelu, tak je to dost zabiracka

jinak s tim ze boj neni tak intuitivni jako ve dvojce(na kterou sice lidi nadavaj, ale zrovna boj byl zpracovanej slusne)

 |   |  Odpovědět
kvapa  |  03. 12. 2014 10:36

Já jsem zase nadmíru spokojený. Hra moje očekávání splnila dokonce nadmíru. Sice tu není healer, ale počet elixírů, je možno si zvětšit za Inquisition perky. A i třeba to, že v některých lokacích potkáš moby na větším levelu se mě líbí. Trochu mě to připomnělo Gothic, tam si taky nebyl hned king. O to víc mě pak potěšilo, se do lokace vrátit se silnější postavou

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor